Türkiye'nin en büyük yerel ilçe gazetesi-
$ DOLAR → Alış: 3,51 / Satış: 3,52
€ EURO → Alış: 3,77 / Satış: 3,79

SP İl Kadın Kolları 24 Kasım’ı kutladı

SP İl Kadın Kolları 24 Kasım’ı kutladı
  • 25.11.2016
  • 44 kez okundu

Saadet Partisi Kocaeli Kadın Kolları olarak; insan yetiştirmek ve dolayısıyla bir medeniyet, bir kültür inşa etmek için gayret eden tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım öğretmenler gününü kutluyoruz.

Eğitim bir ülkenin en önemli ve en öncelikli meselesidir

Eğitim; bilgiyi faydalı hale getirme sanatı, yani bilgiyi kullanılır hale getirme ve davranış kazandırma sürecidir. Eğitimde amaç üretken olmaktır. Ele aldığınız insanı toplumda karşılığı olan bir meslek sahibi yapmaktır. Öğrenciyi bazı konularda sadece bilgilendirmek eğitimin amacı olamaz. İnsanı yalnız memurluğa hazırlamakla eğitim amacına ulaşmaz.

Eğitimi güçlü olmayan hiçbir ülke güçlü olamaz

Milli eğitim meselesi yeni öğretim yılının başında hamasi konuşmalarla dile getirilir, her seferinde de problemler bir başka zamana ertelenir. Milli Eğitim politikamız siyaset üstü olmalı, popülizme kurban edilmemelidir.Her türlü kimliğe ve inanca, aynı ideolojiyi dayatan, tek tip bir eğitim anlayışı temel insan hak ve hürriyetleri ile bağdaşmamaktadır. İnsanın varoluşuna dair kadim gerçeği yok sayan, köksüz ve pozitivist bir tarih anlayışını temel gerçeklikmiş gibi dayatan müfredatın her şeyden önce kendisi problemdir.Rekabete dayalı ve yarışmacı bir anlayış temelinde işletilen eğitim süreci, konfor ve hazzı önceleyen, kendini düşünen, mutluluğu tüketimde arayan, aile bağlarını, akrabalık ilişkilerini ve toplumsal dayanışmayı ferdi çıkarlara indirgeyen bir zihin yapısının oluşmasına sebep olmaktadır.Son yıllarda, insanlarımızın birbirlerine karşı merhametsiz ve acımasız davranmasının, şiddete başvurmaktan çekinmemesinin altında, yanlış eğitim politikalarının uygulanması vardır.Yanı sıra,Maalesef öğretmenlerimiz ciddi sorunlarla boğuşmaktadır. Büyük bölümü ailesinin geçimini sağlayabilmek için birtakım ek işler yapmak zorunda kalmaktadır.  Türkiye, OECD ülkeleri arasında öğretmenine en düşük maaşı veren ülkelerden biridir. Avrupa ülkelerindeki bir öğretmen özlük hakları bakımından, bizim öğretmenlerimizden 3- 4 kat daha fazla ücret almaktadır. Öğretmenlere uygun çalışma şartlarını hazırlayamayan, hak ettikleri maddi imkânı temin edemeyen bir sistemden, kaliteli eğitim beklemek hayaldir.Diplomanın ekonomik açıdan bir sınıf atlama aracı olarak görülmesi öğretmenler üzerindeki baskıyı artırmaktadır.Öğretmenlerden bir müfredatı aynı sürede birebir öğretmelerini istemek öğrenciler arasındaki öğrenme farklılığını yok saymaya, birçok öğrencinin derslerden tamamen kopmasına yol açmaktadır. Ülkemizde çok ciddi bir öğretmen açığı vardır. 350 bin öğretmen atama beklerken 40 bin öğretmen ataması yapılmaktadır. Yüksek puanlarla eğitim fakültelerine girip, okullarını başarıyla bitiren, KPSS‘de de en yüksek puanları alan gençlerimiz hala işsizdir. Birçok gencimiz işsiz gezmekten dolayı bunalıma girmektedir.. Hem öğrencilerimize hem de atanamayan öğretmenlerimize yıllardır yaşatılan bu mağduriyet derhal giderilmelidir.

Cüzdanıyla idealleri arasında sıkışan bir öğretmenden idealist bir gençlik yetiştirmesini beklemek hayalciliktir

Cüzdanıyla idealleri arasında sıkışan bir öğretmenden idealist bir gençlik yetiştirmesini beklemek hayalciliktir.Belirli dersleri temel ders kabul edip sınavlar bu derslerin içeriğine göre yapıldığında öğrenciler de öğretmenler de bu derslere yoğunlaşıp, resim ve müzik gibi derslerin öğrenci gelişimi üzerindeki etkisi yok sayılmaktadır.14 yıldır tek başına bir iktidar tarafından yönetiliyoruz. Son açıklanan hükümetle birlikte 6. Milli Eğitim Bakanını da görmüş olduk. Son Bakan İsmet Yılmaz’ın “6. bakanım ama benim de ne kadar gideceğim belli değil” sözü işin vahametini göstermektedir. Her gelen yeni bakanla yeni bir sınav modelinin denenmektedir. Sınavların adları belirlenirken neredeyse alfabedeki bütün harfler kullanmaktadır.Öğrencilerimizin matematik merkezli ölçülmesi sonucu, özel yetenekleri soru eşitliğine dayanan bu mekanizma ile yok sayılmaktadır. Okul, çocuklarımızda pazarı pazartesiye bağlayan geceler karın ağrısı yapmaktadır. Eğitim sistemimiz öğrencilere sadece bilgi yüklemeyi amaçlayan ezberci bir sistemdir. Bu sistemde yorum ve analiz yapabilen, iyiyle kötüyü, doğruyla yanlışı, faydalıyla zararlıyı birbirinden ayırabilecek üretken ve verimli kavrayışa sahip gençler yetiştiremiyoruz. Sınavda farklı bir soruyla karşılaşan ezberci gençler başarılı olamamaktadır.

Bir ülkenin en büyük gücü, imanlı ve inançlı evlatlarıdır

Gençliğine sahip olan geleceğinden emin olur. Çağın fen ve teknolojik bilimleriyle teçhiz edilmiş, ahlak ve maneviyat sahibi gençler, Yeniden Büyük Türkiye’nin inşasında en değerli servetimiz olacaktır.Ülkemizin ve dünyanın adaleti, kardeşliği, paylaşmayı ve merhameti önceleyen; inancını ve kimliğini koruyarak başkalarının da hak ve hukukunu gözeten; kendi yaşama zevkini değil başkalarını yaşatma aşkını içselleştiren; gösterişsiz, sabırlı ve azimli bir şekilde yeni bir dünyanın oluşumu için çalışan nesillere ihtiyacı vardır.Öğretmenlerimizin büyük fedakârlıklarla çalıştıklarını çok iyi biliyoruz. Her şeye rağmen öğretmenlerimizin sistemden ve dayatmalardan kaynaklanan sıkıntıları aşarak, çocuklarımızın ve gençlerimizin kalplerinde; iyinin, doğrunun, faydalının ve adil olanın yer bulmasının gayretinde olacağına inanıyoruz. Kendilerine bu vesileyle bir kez daha şükranlarımızı sunuyor, tüm eğitim camiasının 24 Kasım öğretmenler gününü kutluyoruz.

reyhan-sengun

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ