Türkiye'nin en büyük yerel ilçe gazetesi-
$ DOLAR → Alış: 4,70 / Satış: 4,72
€ EURO → Alış: 5,48 / Satış: 5,50

Metabolizma Dostu Sebze ve Meyveler Nelerdir; Ofis Ortamında Tüketebilmek Nasıl Olur

Özlem Tek
Özlem Tek
  • 15.02.2018
  • 351 kez okundu

Metabolizma Dostu Sebze ve Meyveler Nelerdir; Ofis Ortamında Tüketebilmek Nasıl Olur

Kara Üzüm: İçeriğinde magnezyum, B1 ve B2 vitaminleri, potasyum ve mineraller barındırır. C vitamini aktivitesinin artmasını sağlayan bioflavonoidler bulunur.Mevsim geçişinin yaşandığı şu günlerde bağışıklık sistemimizi güçlendirir.

Ofiste kara üzüm tüketirken; Kara üzümün tüketimi pratik olduğundan miktarda aşırıya kaçabiliyoruz. Bir avuç kara üzüm bir porsiyon meyve yerine geçer. Kontrollü tüketimi sağlamak için yanımızda bu miktarda bulundurmaya dikkat edelim. Kara üzümün yanında iki adet tam tahıllı veya diyet bisküvi tüketimi güzel bir ara öğün seçeneği olacaktır. Ofiste kendinizi gün içinde yorgun mu hissediyorsunuz? Böyle zamanlarda magnezyum içerdiğinden zengin, sizi zinde ve enerjik hissedirecek kara üzüm imdadınıza yetişebilir..

Beyaz üzüm: Üzüm bol miktarda enerji içerir, protein açısından zengindir ve bol miktarda lif içerir. Üzüm ayrıca folatlar,Niasin, Pantotenik i Piridoksin, Riboflavin , Tiamin yanında, C,E,K vitaminleri içermektedir. . Üzüm yarıca bol miktarda potasyum, sodyum, kalsiyum, bakıri manganze, demir,magnezyum, çinko,Karoten-α,Karoten-ß ,Kripto-ksantin, Luteinzeaksantin açısından zengindir. Üzüm tansiyondan kansere, stresten enfeksiyon hastalıklarına kadar bir çok hastalığın önlenmesinde etkilidir. Ofiste yoğun bir çalışma temposu içerisinde ve stres altındaysanız, öğleden sonra beyaz üzüm tükettiğinizde en geç yarım saat sonra sizi nasıl rahatlattığını stresinizin nasıl kaybolduğunu farkedeceksiniz.

Ofiste üzüm tüketirken; Miktar kontrolünü unutmamak gerekir. 150-200 gramlık bir üzüm salkımı yaklaşık bir avuç 1 porsiyon meyve yerine yenilebilir. Üzümün yanına yine bir avuç çiğ badem yada fındık gibi tuzsuz kuruyemişler eklenerek kan şekerinin dengelenmesi ve tokluk süremizin uzaması sağlanır.

Kivi: Lezzetini bir yana bırakacak olursak kivi, özellikle C, E ve K vitaminleri ile potasyum açısından zengin bir meyve. Eğer beslenmenizde C vitamini ya da kalp ve kas sağlığını koruyan potasyum alımını arttırmak istiyorsanız, meyve tabağınıza rahatlıkla kivi ekleyebilirsiniz. E ve C vitaminleri vücutta serbest radikallerin yol açtığı hasarı en aza indiren antioksidanlar. Özellikle sigara tüketiyorsunuz vücudunuzda C vitamini oranı düşük olabileceğinden, antioksidan yönünden zengin besinlere yönelmenizi tavsiye ederim.

Ofiste kivi tüketirken; 75 gramlık orta boy bir kivi ara öğünde alternatif bir meyvedir. Ofiste tüketimi zor gibi gözükebilir ancak kivinin üst kısmı kesilerek kaşıkla tükettiğimizde hem pratik hem kabuğa yakın vitaminleri alarak daha sağlıklı bir tercih yapmış oluruz. Bu tüketime alternatif olarak geceden hazırladığımız smoothie (süt,fındık,kividen oluşan) de çok pratik bir ara öğün seçeneği olacaktır.

Greyfurt: Greyfurt sağlık açısından çok faydalı olan bir çok vitamin, mineral ve besin içermektedir. Özellikle lif açısından çok zengindir. Protein açısından zengin olan greyfurt yok denecke kadar az kolesterol içerir. Farklı çeşitlerde yağlar da bulunmaktadır. Folatlar açısından zengin olan greyfurt aynı zamanda,Niasin,Pantotenik asit, Piridoksin, Riboflavin, Tiamin, A vitamini ,C vitamini ,E vitamini ve K vitamini içermektedir. Beta Karoteni bol miktarda içerir ve aynı zamanda Likopen deposu olduğunu söyleyebiliriz.

Ofiste greyfurt tüketimi; Günün yoğun iş temposunda farklı tatlar arayanlar buraya! Ekşi ve hafif acı tadı olan greyfurt, damak tadına hitap eden kişilerin vazgeçilmezi. Ancak şuna dikkat etmeliyiz ki düzenli bir ilaç kullanımınız varsa (tansiyon,kolesterol,kalp ilacı,allerji,psikiyatri,mide-bağırsak ilaçları vb.) greyfurt tüketmeyiniz.

Böğürtlen: Böğürtlen C vitamininden zengin bir meyvedir. Yaşlanmaya karşı koruyucu, belirtileri azaltıcıdır. Antioksidan oranı yüksek olduğundan bağışıklık sistemini güçlendiren mucizevi bir besindir. İçeriğindeki antosiyaninlerden dolayı şeker hastalığına da karşı koruyucu, belirtileri azaltıcı özelliği vardır. Pektin içeriği yine yüksek olan böğürtlen kolesterol seviyesinin de azalmasında faydalıdır. Potasyumdan zengin olması nedeniyle kan basıncını, tansiyonu düzene sokar.

Ofiste Böğürtlen Tüketirken; Kalori miktarının da düşük olması, yaklaşık 1 avuç kadarı 60 kaloridir ve diyet yapanların da rahatlıkla tüketebileceği bir meyvedir. Yarım su bardağı böğürtlenin bir porsiyon meyveye eş değer olduğunu unutmayalım. Ofiste böğürtlen tüketirken yanına ekleyeceğimiz 4 kaşık yoğurt harika bir ara öğün olacaktır aynı zamanda böğürtlenin kan şekerini dengeleyici özelliğinden dolayı yeme ataklarını azalttığı araştırmalarca desteklenmekte. Tok tutma özelliği yabana atılmamalıdır.

Kayısı: Besleyici bir meyve olan kayısının iştah açıcı özelliği bulunmaktadır. Demir bakımından zengindir ve kansızlığın tedavisinde kullanılır. Vücuttaki ve kandaki toksinlerin atılımını sağlar. Ofiste çok yoğun olarak çalıştığımız günlerde bedensel ve zihinsel yorgunluğu gidererek vücuda enerji verir. Kayısı, hücrelerin zarar veren serbest radikallere karşı etkilidir. Serbest radikaller nedeniyle oluşan kirliliği, UV ışınlarının verdiği zararları giderir. Ayrıca kanserle mücadele için gerekli olan A ve C vitaminleri açısından zengindir, güçlü bir antioksidandır ve yüksek miktarda lif içerir.

Ofiste kayısı tüketirken; Kayısı tüketirken 4 adetinin 1 değişim meyveye eşit olduğunu unutmamak gerekir. Ofiste tüketirken yanına yoğurt ekleyerek güzel bir ara öğün seçeneği sağlayabilirsiniz. Şekeri azaltılmış veya şekersiz komposto seçenekleri de öğünlerde kayısı tüketiminizde kolaylık sağlar. Bu önerileri günlük hayatta uygulayamıyorsak eğer kayısılı probiyotik yoğurt seçenekleri de bizim için alternatif olabilir.

Dut: Dutun kendine has tadı ve şekli dışında zengin besin maddeleri içerir. Bu besin madelerinin sağlık açısından bir çok faydası vardır. Ayrıca A,E,C ve K vitaminleri açısından oldukça zengin olan dut, kalsiyum, demir, folat, tiamin, niasin kaynağıdır. Bir çok hastalığın tedavisinde ve aynı zamanda cilt bakım malzemlerinde kullanılmaktadır.Dut ayrıca antosiyanin, flavonoidler, lutein, zea-ksantin, B karoten ve A karoten açısından oldukça zengindir.

Ofiste dut tüketirken; Gerek lezzeti gerekse tüketim kolaylığı nedeniyle dut yerken aşırıya kaçabiliriz. 8¬10 adet dut ve yanına ekleyeceğimiz bir su bardağı süt kan şekerimizi dengeleyerek bir sonraki öğüne bizi hazırlar. Nazik bir meyve olan dutu çok bekletmeden tüketmenizi öneririz.

Havuç: Havucun faydaları arasında ilk sırada güçlü bir antioksidan olan beta karoten bakımından zengin olması geliyor. İnce bağırsakta A vitaminine dönüştürülen ve vücudumuzda bulunan serbest radikal dengesinin korunmasına yardımcı olan beta karoten cilt, saç ve tırnakların korunmasından kalp hastalıkları riskinin azaltılmasına kadar pek çok noktada önemli bir bileşendir. Yüksek lif oranı ile bağırsak sistemimizin düzgün çalışmasına yardımcı olur.

Ofiste Havuç Tüketirken; Az kalori çermesi ve tokluk hissini uzatması nedeniyle bir büyük boy havucu sağlıklı bir atıştırmalık olarak tüketebilirsiniz. Ayrıca havucun içeriğindeki A vitamininden daha fazla yararlanmak için yanında yağlı tohumlarla tüketmekte fayda vardır.

Salatalık: Salatalık A, C,E ve K vitaminleri açısından zengindir, bunun yanında protein, diyetlifleri, folat, niasin, pridoksin, riboflavin, tiamin, sodyum , potasyum içermektedir. Ayrıca kalsiyum, demir, magnezyum, manganez, fosfor, çinko gibi sağlık açısından çok önemli mineraller içermektedir. Salatalığının özellikle cilt sağlığına inanılmaz faydaları vardır. Bunun yanında içerdiği lifler sindirim sistemi organları olan bağırsak ve mide sağlığı için önemlidir. Bunun dışında sinir sistemi üzerinde de etkili bir besindir, beyin fonksiyonlarının düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olur, kanser hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

Ofiste salatalık tüketirken; Çiğ salatalık çok düşük kalorili olduğundan açlık hissettiğimizde hiç düşünmeden tüketebiliriz. Bunun dışında salatalarımızda veya ana öğünlerde yemeklerin yanında cacık şeklinde tüketimi oldukça uygun olur.

Kızılcık: Genellikle marmelat ve içecek olarak tüketilen kızılcığın sağlık açısından pek çok faydası vardır.A, C, E ve K vitaminleri açısından çok zengin olan kızılcık, tiamin, riboflavin, piridoksin gibi vücut sağlığı açısından hayati önem taşıyan maddeler içermektedir.Kızılcığın en önemli özelliğinden bir tanesi C vitaminini bol miktarda içeren diğer besinlerde olduğu gibi etkili bir antioksidan olmasıdır. Kanser, idrar yolu enfeksiyonu başta olmak üzere diğer enfeksiyon türlerine iyi gelir.

Ofiste kızılcık tüketirken; Vücut direncini önemli ölçüde etkileyen kızılcık zinde olmamızı sağlamaktadır.100 gram kızılcık 108 kaloridir. Bir gece öncesinden kaynatılan kızılcığı ertesi gün ofise gelirken yanımıza alalım ve gün içinde masamızın kenarında sağlıklı bir içecek bulunduğunu unutmayalım.

Vişne: Anti ageing özelliğinden dolayı yaşlanma karşıtı bir meyvedir. Bağışıklık sistemini güçlendirir, A ve C vitaminlerinden zengindir. Kalp dostudur ve sinir sistemini düzenleyici etkisi vardır. İyi bir antioksidandır kanser hücrelerinin büyümesini engeller.Beyin ve sinir sistemi için oldukça yararlıdır. Beyin fonksiyonlarını geliştirir.Beyine fayda sağlaması sebebiyle alzheimer hastalığına karşı da koruma sağlar. Unutkanlığa karşı etkilidir.

Ofiste vişne tüketirken; Mevsiminde tüketilen her meyve güzeldir. Vişnenin çekici tadına kapılıp ölçüde aşırıya kaçmamakta fayda var. 14 adet vişne yaklaşık dört kaşık yoğurtla buluştuğunda,size iş arasında harika bir alternatif olacaktır. (Alıntı)

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ