Türkiye'nin en büyük yerel ilçe gazetesi-
$ DOLAR → Alış: 4,72 / Satış: 4,74
€ EURO → Alış: 5,52 / Satış: 5,54

SİGARAYI BIRAKMAK YENİ BİR HAYAT DEMEKTİR

SİGARAYI BIRAKMAK YENİ BİR HAYAT DEMEKTİR
  • 09.02.2018
  • 814 kez okundu

Gölcük İlçe Sağlık Müdürü M. Sabri Medişoğlu,

 Gölcük İlçe Sağlık Müdürü M. Sabri Medişoğlu 9 Şubat Dünya Sigarayı Bırakma günü münasebetiyle bir basın açıklamasında bulundu. Yaptığı açıklamada Medişoğlu, sigaranın insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdi.

Sigara İnsan Sağlığı Üzerindeki Olumsuz Etkilere sahiptir

Gölcük İlçe Sağlık Müdürü M. Sabri Medişoğlu yapmış olduğu açıklamada, „Sigara Bağımlılığı çok önemli bir halk sağlığı sorunudur. Ülkemizde nüfusun yarısı sigara kullanmaktadır. Her yıl 100 bin kişi sigaraya bağlı nedenlerle ölmektedir.Sigara dünyada yılda 4 milyon, günde 11 bin kişinin ölümünden sorumludur. 1984 sonrası; Türkiye’de sigara tüketimi %80 artarken,ABD’de %30 azalmıştır. Sigara Yaklaşık 4 bin kimyasal Madde içermektedir, bunların 55 tanesinin kanser yaptığı bilinmektedir. Sigara İnsan Sağlığı Üzerindeki Olumsuz Etkilere sahiptir Pek çok kanser çeşidine yakalanma olasığını arttırır, Ayrıca Kadın sağlığına ve Gebelik üzerine de olumsuz etkileri bulunmaktadır“ dedi.

Sigarayı Bırakmak için Neler Yapılabilir?

Sigarayı bırakmanım zor olduğunu fakat bu konuda çok güzel örnekler olduğunu belirten Medişoğlu, “Sigarayı bırakmak zor olabilir. Ancak, şimdiye kadar sizin gibi pek çok kişi sigarayı bırakmayı başarmıştır. Çünkü onlar, sigarayı bırakmaya hazırdılar ve sigaraya duyacakları isteğe, karşı koymayı planladılar. Ayrıca, sigarayı bırakmış olan çoğu kimse, bunu başarmadan önce defalarca denedi. Kendinize Sigarayı bırakma amaçları belirleyin. Daha sağlıklı olmaya karar verdiğiniz için kendinizi kutlayın. Ailenize ve arkadaşlarınıza bu kararınızı anlatın. Onlardan destek ve anlayış isteyin.

İlk olarak size sigara içme isteği veren yerlerden uzak durun. Sigara içmenin yerine geçebilecek ve daha sağlıklı olan şu işleri yapmayı deneyin: Ellerinizi meşgul etmek için; Resim çizin, Yazı yazın, Gazete okuyun, Örgü örün, Bulmaca çözün vb. En önemlisi  spora  başlayın,  imkânınız  varsa  her  gün,  yoksa  haftada en az üç gün beş kilometre (yaklaşık bir saat) orta tempoda yürümeyi deneyin. Sİgara içme isteği geldiğinde, neşelendiğinizde, öfkelendiğinizde; sigara içmek yerine derin  bir  nefes  alın;  yürüyün.  Dertleşebileceğiniz  ve  sigara kullanmayan bir arkadaşınızla konuşun; dışarıda dolaşın, hareket edin, müzik dinleyin. Alkollü içecekler veya yağlı yiyeceklerden uzak durun.Sakız çiğneyin, bolca su için, akşam yemeklerinden sonra size sigarayı hatırlatan kahve yerine meyve çayı içerek kendinize bu konuda daha çok yardımcı olabilirsiniz“ dedi.

Tıbbi Tedavi ile Bırakma Yöntemleri

Sigarı bırakmaya karar veren kişilerin bunu tek seferde başaramadıklarını ve tekrar tekrar deneyerek başarabildiklerini belirten Medişoğlu sigarayı bırakma konusunda uygulanan tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdi; ‘‘İlaçlar, sigarayı bırakmada destekleyici olabilir. Ancak bu destek, sigara bıraktırma yöntemleri konusunda yeterliliğe sahip hekim kontrolünde yapılmalıdır. Psikolojik destek ve teşvik alın (davranış ve grup terapileri). Stres ve şiddetli sigara içme isteği hissettiğinizde; bulunduğunuz mekândan başka bir mekâna geçin,  soğuk sıvı yani su, süt, soda, ayran için, bu sıkıntının süresi en fazla 5-6 dakikadır. Bu süreyi saatinize bakarak veya geri sayarak atlatabilirsiniz. Devlet ve üniversite hastanelerinin, özel hastanelerin ve AMATEM’lerin sigara bırakma birimleri bu konuda uzmanlaşmış kuruluşlardır.  Bir   süre   sonra   sigarasız   yaşam   anlamsızmış   gibi   görünebilir. Aldanmayın.   Tekrar   sigara   içmeye   başlasanız   bile   sigarayı bırakmaktan vazgeçmeyin. Kaçamaklar öğrenmek için şanstır; vazgeçmek için değil. Bu, sigarayı bırakmak için bir alıştırmadır. Bunu denemeye devam edin. Son olarak olmak istediğiniz kişi olun.Sigara içmediğiniz için başarınızı kutlayın. Her bir hafta, bir ay veya bir yıllık dönemlerde; Başarınız için bir takvim ve tablo tutun, Arada bir bıraktığınız için mutlu olduğunuzu anlatan yeni sebepler yazın, Sigara için harcamadığınız parayı biriktirerek hep almak istediğiniz bir şey alın“ dedi.

İsim: Serap DURUKAN

 

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ