DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

‘İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR?’

‘İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR?’

‘İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR?’

2018 yılı yeni öğretim yılına başlarken Gölcük Necati Çelik Devlet Hastanesinde görev yapmakta olan Psikolog Buket Yasemin Akyayla “İlkokula başlayan çocuklara yaklaşım nasıl olmalıdır?” hakkında bizleri bilgilendirdi.

Birinci sınıfa merhaba derken, bu süreç hem ebeveynler hem de çocuklar için heyecanla beklenen ve birçok duyguyu içinde barındıran önemli bir olaydır. Bu andan itibaren okul, çocuk için bir takım becerilerini geliştirebileceği, sosyalleşebileceği bir mekân olmakla birlikte yeni bir yaşam düzeni anlamına gelir. Dolayısıyla çocuk, okul yaşamına başlarken yeni bir uyum sürecine gireceği için ebeveyninden ayrılma, okul kaygısı veya uyum sorunları yaşayabilir; çünkü okul sistemi kendisi için yabancıdır. Bu süreci daha sağlıklı geçirebilmek, çocuğun motive olması ve kolay uyum sağlayabilmesi için ebeveyninin okul sistemini net, kısa, anlaşılır ve ilgisini çekecek bir şekilde çocuğa anlatması, sağlıklı bir iletişim kurması önem arz etmektedir.

Okuldan eve geldiğinde ne yaptıkları, gün içerisinde ne yaşadıkları konusunda ebeveynin hevesle dinliyor olması çocuğun okula ilgisinin gelişmesine yardımcı olacaktır. Öte yandan, çocuk, ebeveyninden gelen sözel veyahut sözel olmayan tüm mesajları alır, bu sebeple ebeveynin yaşadığı kaygı, mükemmeliyetçilik, beklentiler de kendisine yansır. Yeni başlayan eğitim-öğretim yılında, çocuğunun ödevleri kusursuz olması için ödevlerini yapan, tüm hatalarını düzelten anne-baba olmak yerine onları eksik, hatalarla dolu bir ödev yaparken de destekleyen ve hala oyun çağında bir çocuğu olduğunu unutmayan oyun-okul-ödev dengesini kuran ve sorumluluğunu veren anne-babalar olmak çocuğun bu süreci daha sağlıklı geçirmesine ve uyum sağlamasına katkıda bulunacaktır. Kısacası kendilerini ifade edebilen, yanlışlarından korkmayan ve bunların sorumluluğunu alabilen en önemlisi de mutlu bir bireyin temeli olan mutlu çocukların destekleneceği bir eğitim-öğretim yılı olması dileği ile.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.