DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

BİRLİK OLMAK

05.10.2018
1.123
A+
A-

BİRLİK OLMAK

Siyasi partilerimizin her ne kadar aralarındaki rekabet ve eleştiri ortamlarını izlesek te, Türkiye’ye karşı yapılan her türlü saldırılarda ve aleyhimize geliştirilmek istenilen olaylarda birlik ve beraberlik sergilemeleri önemli. Hain terör örgütünün 8 askerimizi şehit etmesinden sonra Gölcük’te siyasilerin aynı ses tonuyla açıklamayı yapmaları son derece önemli. Siyaset dediğin zaten ben daha iyisini yaparım iddiasıdır. Halkın karşısına bunlarla çıkılır ve oy böyle istenir. Konu Türkiye’yi kaosa sürüklemek isteyenlerin her türlü saldırılarına gelince, aynı fotoğraf karesinde yer almaları son derece olumlu ve aynı zamanda vatandaşlarımıza da güven vericidir. Siyasi partilerimizi her zaman demokrasinin vazgeçilmez unsurları olarak görüyoruz. Bu niteliklerini korumalarının en önemli noktası da demokrasimize de yapılacak olan her türlü saldırılar karşısında tek yürek olmalarıdır. Türkiye çok zor bir coğrafyada bulunuyor ve zaman zaman da emperyalist güçler Türkiye’yi kaosa sürüklemek için başta terör olmak üzere her türlü argümanı kullanıp fırsat kolluyorlar. Terörün dışında Türkiye ekonomik alanda da sıkıştırılmak isteniyor. Bütün bunları görüyor ve biliyoruz. Siyasetin de aynı anlayış ve düşüncelerle buluşması son derece önemli.

 

Halkın Fakirliği

”Japonya’da 4. yüzyılın sonlarına doğru tahta oturan İmparator Nintoku, yüksek bir kuleye çıkar ve ülkesine bakar. Gökyüzüne doğru yükselen tek duman dahi göremeyince, halkının yoksul düştüğüne ve bu yüzden hiç kimsenin evinde pirinç dahi pişiremediğini anlar.

Hemen bir ferman çıkaran Nintoku, halkının üç yıl boyunca sadece kendileri için çalışmasını emreder. Sarayda çalışanları bile evlerine gönderir…

Sadece kendileri için çalışan halk, üç yılın sonunda bolluğa kavuşur…

Nintoku kuleye çıkar, ülkenin her yerinde ocakların tütmekte olduğunu yükselen dumanlardan anlar. Yanındaki eşine sevinç içinde “artık zenginiz” der…

İmparatoriçe ise üç yıl boyunca bakımsızlıktan dolayı her yeri eskiyen, çatısı akan, çiçekleri solmuş sarayı göstererek “sen bu halimize zenginlik mi diyorsun” der…

Nintoku’nun yanıtı, yüzyıllardır Japonlar’ın aklından çıkmaz; “Halkın fakirliği, bizim fakirliğimizdir, zenginliği de bizim zenginliğimizdir.

 

Yol Verilmez Alınır

Arkadaşı Temel’e sorar “Ula Temel, sen trafik ışıklarinun anlamlarinu piley misun?” “Pileyrum da!” “O zaman söyle pakayum” “Yeşul geç, sarı dikkatlu geç, kırmızı; çok dikkatlu geç…”

Trafik kurallarıyla vakit kaybetmeyelim, bizim belirlediğimiz kurallarına göz gezdirelim;

Temel yanlış biliyor. Trafik lambalarının anlamı: Yeşil; geç, Sarı: kornaya basarak geç, Kırmızı: Belki kırmızıya yakalanmazsın gazı kökleyip geç.

-Şerit kullanım hakkı, kullanılan aracın beygir gücünün büyüklüğüne göre değişkenlik gösterir.

-Dolu taksinin önünden, boş taksinin arkasından gidilmez.

-Sabaha kadar sinyal verseniz sol şeride geçemezsiniz. Kolunuzu çıkartın! Camdan kolu çıkartarak yol istemek, on sinyal verme gücüne sahiptir!

-Hiçbir ahval ve şerait sizin trafiğe takılmanızı gerektirmez, bulduğunuz her deliğe girin. Yirmi metre ilerlemek için gerekirse benzin istasyonunun bir ucundan girip diğer ucundan çıkın.

-Dar sokak, cadde, kavşak gibi birkaç araç tarafından trafiğin sıkıştığı noktalarda; aracının ‘burnunu ilk önce çıkaran’ daima geçer.

-Geçiş üstünlüğünün uygulanamadığı daha krizli durumlarında, şoförler birbirlerinin yüzüne bakarlar; ‘kararlı bakan’ geçer!

-Dörtlü flaşörü yakan istediği zaman istediği yerde durabilir.

-Altıncı hissine güvenen sürücülerin dikiz aynası kullanmasına gerek yoktur.

-Sürücü zaten altıncı hisse sahip olmalı, sinyal gereksiz olduğundan diğer araçların ne yapacağını kestirebilmelidir. Nadiren zarif sürücüler döner, sonra ‘döndüm sinyali’ verir.

-“U dönüşü yasak” levhası sadece yakınlarda polis varsa geçerlidir.

-Kontrolsüz kavşaklarda yol hakkı kavşağa kontrolsüz girendedir.

-Karşı şeritte kaza olmuşsa yavaşlanır ve izlenir.

-Selektör, şofrün eli ayağıdır. Bazen bir teşekkür, bazen bir uyarı bazen de bir küfür! Selektör dili; Tek selektör; Buyur geç, Çift selektör; Dalgınsın galiba, Uzun süreli selektör; Naaapıyon len!

-Korna ise şoförün gözü kulağı, dilidir. Kısa korna: Bazen teşekkür, bazen selamlaşma.

Orta uzunlukta korna: Yerine göre “uyumasana”, “naaapıyosun kardeşim”, “biraz dikkat etsene” benzeri orta derecede uyarı. Uzun korna; korna uzunluğuna göre yedi cedde kadar uzanabilen küfür içeriği!..

-Şehirler arası yolda araçlar birbirini geçmeden ardı ardına düzgünce sabit hızla ilerliyorsa ilerde radar vardır!..

-Karşı yönden gelen araç gündüz gözü fasılalı biçimde selektör yapıyorsa bu ‘İlerde çevirme var’ anlamındadır.

-Kamyonla şaka olmaz. Ama hafriyat kamyonları tüm yolların efendisidir! Hiyerarşide servis, minibüs, otobüs ve taksilerden önde gelir. Görüldüğünde yol verilir.

-Hacı uğurlama, asker uğurlama, düğün alayı, sünnet alayı, seçim parti konvoylarına asla müdahale edilemez. Bölünemez, sollanamaz!

-Park etmek yasaktır levhası dikkate alınmaz. Dikkate alınmak için aracın tek sileceği havaya kaldırılır, olmadı çizilir. Etkilidir…

Halime Gürbüz

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
25 Haziran 2019
16 Ağustos 2023
5 Şubat 2016
4 Ağustos 2016
10 Şubat 2021
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.