DOLAR 7,8888
EURO 9,2907
ALTIN 482,63
BIST 10,2169
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 21°C
Sağanak Yağışlı

“DOLANDIRICILARA KARŞI DİKKAT!”

“DOLANDIRICILARA KARŞI DİKKAT!”

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan’dan

Muhterem Aslan

Vatandaşın başına bela olan ve olmaya devam eden dolandırıcılarla ilgili Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan vatandaşları uyaran çarpıcı açıklamalarda bulunarak veriler ortaya koydu.

“2015’te vatandaşlarımız 44 milyon dolandırılmış”

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan, “Kolay yoldan emeksiz para kazanmanın bir yolu olan dolandırıcılık tüm hızı ile devam ediyor. Emniyet verilene göre 2015 yılında sadece telefon yolu ile vatandaşlarımız 44 milyon dolandırılmış bir o kadarda resmi olmayanların olduğu hepimizin malumudur. Yine emniyetin verilerine göre 2015 yılında 100 kişi dolandırıcılıktan tutuklanmıştır” dedi.

Şikayetlerin bazıları şunlar;

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan,“2015 yılında şubemize ulaşan dolandırıcılık ile ilgili şikâyetlerin özeti ve önerilerimizi aşağıdaki şekilde sıralamak mümkün;

1-Kendilerini polis, asker veya savcı olarak tanıtarak özellikle terör olaylarında kimlik bilgilerinin kullanıldığını ifade ederek bunun ortadan kaldırılması için para ve ziynet eşyası almaktadırlar. Bu tür gelen telefonlara asla itibar etmeyin sizin arayan numarayı derhal emniyete bildirin” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan, “2-Telefon dolandırıcılarının temel sermayesinden bir tanesi kişilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra kredi kartı bilgilerini de ele geçiren dolandırıcılar vatandaşları bankadan ya da sigorta şirketlerinden aradıklarını kart bilgilerini güncelleyeceklerini ifade ederek doğru bilgilerini tüketiciye söyleyip, telefona gelen şifreyi talep edip,  tüketiciden aldıkları şifre ile yurt dışından veya yurt içinden alışveriş yapmaktadırlar.

Bu şekilde yapılan uygulama sonucu da tüketicinin telefonuna Ukrayna dan kartınızla yüklü miktarda alışveriş yaptınız uyarısı gelmektedir. Vatandaşlarımızın yurt dışına fazla çıkışları yok ise özellikle kredi kartlarını yurt dışı alışverişlere kapatmalarını, bankadan arıyoruz diye gelen hiçbir aramayı dikkate almamalarını, eğer şüpheleri var ise arayan teli kapatıp bankanın müşteri hizmetlerini aramaları önerimizdir” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan “3-Tüketici kendisini herhangi bir kurum adı vererek arayan kişiye bilgilerini vermeden telefonu kapatarak, adı verilen kurumu geri arayıp bilgileri teyit etmesi, eğer telefona mesaj yolu ile bir talep gelmiş ise mesaj hangi kurum adına gelmiş ise o kurum aranılarak mesajı doğruluğu öğrenilmeli.

Gelişen teknolojiye paralel yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunmasının güçleşmesi nedeniyle tüketicilerin telefonla yada günlük hayatta mali bilgilerini paylaşmamaları gerekmektedir” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan “4-Tüketiciler; Kampanyalı sigorta hediye paketi kargosu teşviki ya da tv programlarına katılma şansı gibi konularda da mesaj ve telefon yolu ile dolandırılmaktadır. Bu tür mesaj ve telefonların dikkate alınmaması gerekir” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan “5-Özellikle dosya masrafları, kredi kartı aidatları hatta elektrik kayıp kaçak bedellerinin sizin adınıza takip edeceklerini söyleyerek bilgilerinizi yada sizin takibinizi kolaylaştırmak için size hazırlanmış dilekçe göndereceklerini söyleyerek kargo ya 150 lira veya 200 lira ödemeli bir zarfın içerisinde boş bir dilekçe gönderilmektedir. Tüm tüketicilere uyarımız, bankaların dosya masraflarının geri ödenmesi için bir yasa çıkmadı. Ancak Hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine yani yargıya gidilir ise bu masraflar geri alınabilmektedir. Bunun içinde tüm ilçelerde tüketici hakem heyetlerinde müracaat dilekçeleri mevcuttur. Bu dilekçenin doldurularak ikametgâh edilen ilçenin hakem heyetine verilmesi yeterlidir. Bahsi geçen dilekçe Türker’in her şubesinden temin etmek mümkündür” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan, “6- Son 15 gündür ise şubemize ulaşan bilgiler dâhilinde çeşitli hukuk büro adı kullanılarak  telefonlara mesaj atılarak kişinin adına icra dosya numarası verilerek icra borcu olduğu  ve bilgi için 0888 lü numara verilerek aranması istenmektedir. Verilen numara ancak numaranız faturalı ise aranabiliyor ve faturanızdan, çeşitli tutarlarda ödemeler karşı tarafa geçiyor.  Bilgi için verilen 0888 li numaraları asla aramayın” dedi.

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan, “Elektrik kayıp kaçağı ile ilgili süreç çok farklı işlemekte olup konu ile ilgili bir sonraki açıklamamızda bilgilendirme yapılacaktır. Halkımıza dolandırıcılara karşı uyanık olmalarını bir kez daha hatırlatır saygılar sunarız” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.