DOLAR 7,9701
EURO 9,4633
ALTIN 487,38
BIST 10,4074
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 27°C
Sisli

İSU’DAN BİR İLK DAHA KAZISIZ TEKNOLOJİ İLE KANAL/BORU YENİLEMESİ

İSU’DAN BİR İLK DAHA KAZISIZ TEKNOLOJİ İLE KANAL/BORU YENİLEMESİ

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İSU Genel Müdürlüğü, son 11 yılda yaptığı çalışmalarla 8 bin km uzunluğunda altyapı hattını yenileyerek içmesuyu kayıp kaçak oranını yüzde 26’ya atıksu arıtma oranını da ise yüzde 99 seviyesine çıkardı. Yaptığı altyapı yenilemelerini kazı yaparak gerçekleştiren İSU, bir ilki daha Kocaeli’nde uygulamak için kazısız teknoloji ile kanalizasyon borularını yenilenme da çalışmalarına başladı. Gölcük Halıdere ile Değirmendere arasında başlanılan çalışmalarda, kazı yapılmadan kanal boruları son teknoloji ürünleri ile kaplanarak yenileniyor.

DENİZ SUYU ETKİSİ

İzmit Körfezi’nin etrafı kuşaklama kollektör hatları ile kirlilikten arındırılıyor. Kıyı boyunca devam eden ve deniz altı seviyesinde yer alan atıksu sahil kollektör hatları, zamanla oluşan kırık ve çatlaklardan dolayı yer yer deniz suları girmesiyle kollektörün debisini artırmaktadır. Bunun sonucunda terfi istasyonlarının daha çok çalışması ile enerji maliyetini yükseltmektedir. Ayrıca deniz suyunun kollektör hatlarındaki atıksu tuzluluk oranlarını artırdığından dolayı da arıtma tesisi ve terfi istasyonlarındaki pompa ve çelik kollektör ekipmanlarının daha erken deformasyonu ve arızalarının hızlanmasına neden olmaktadır.

KOCAELİ’DE İLK UYGULAMAYA BAŞLANDI

Bunları göz önünde bulunduran İSU Genel Müdürlüğü, Gölcük ilçesine bağlı Halıdere ile Değirmendere arasındaki kollektör hatlarını yenilemek için kazısız teknolojiden yararlanma çalışmalarına başladı. İki bölge arasındaki yaklaşık 2 km uzunluğunda kollektör hattı, kazı yapılmadan, yüksek basınçlı jet sistemleri ve freze robotları ile temizleniyor. Ardından kanal kamera robotları ile görüntü alındıktan sonra muayene borusu içerisinde yönlendiren yekpare kumaş boru sayesinde kanal içi kaplanarak eskiyen kanal ve borular tamir ve onarımı sağlanmaktadır.

 GENEL MÜDÜR BAYRAM,”UYGULAMAYI YAYGINLAŞTIRACAĞIZ”

İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, uygulamayı yerinde inceledi. Genel Müdür Yardımcısı Ali Sağlık ve İçmesuyu Kanalizasyon Daire Başkanı Harun Bıçakçı’ nın da katıldığı incelemede Genel Müdür İlhan Bayram,”Kurum olarak Kocaeli genelinde 14 bin kilometre uzunluğunda içmesuyu, kanalizasyon ve yağmursuyu altyapısı işletiyoruz. Geçen 11 yıllık süre zarfında 8 bin km uzunluğunda altyapıyı kazı uygulamaları ile yeniledik. Kazısız teknoloji uygulamaları dünyanın genelinde gelişme gösteriyor. Ülkemizde de yeni uygulamaya başlanan kazısız teknolojiden yararlanarak, Halıdere ile Değirmendere arasındaki kollektör hattında çalışmalara başladık. Uygulama ile şehir ve insan yaşamını olumsuz etkilemeden, Marmara depremi sonrasında yapılan Gölcük Halıdere ile Değirmendere arasındaki kollektör hattını, kısa sürede yenileyeceğiz. Bir nevi bıçaksız ameliyat yapıyoruz.  Kullanılan teknoloji ve malzemeler sayesinde altyapının dayanıklılık ömrünü uzatacağız. Uygulamayı ileri ki dönemlerde yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.”dedi.

KAZISIZ TEKNOLOJİ İLE NELER SAĞLANACAòSU-KAZISIZ TEKNOLOJò (3) òSU-KAZISIZ TEKNOLOJò (5) òSU-KAZISIZ TEKNOLOJò (6) òSU-KAZISIZ TEKNOLOJò (7) òSU-KAZISIZ TEKNOLOJò (2)

– Sahil kollektöründe zamanla oluşan kırık ve çatlaklardan giren deniz suyu, kollektörün debisini artırmaktadır. Kaplama işlemi ile deniz suyu girişi engellenerek, debi azaltılacak ve terfi istasyonlarının daha az çalışması sağlanarak enerji tasarrufu yapılacaktır.

 

– Deniz suyu, kollektör hattındaki atık suyun tuzluluk oranlarını artırdığından dolayı arıtma tesisi ve terfi istasyonlarının metal aksamları (pompa ve çelik kollektör üzerindeki ekipmanlar) daha erken deformasyona uğramakta ve arıza süreleri hızlanmaktadır. Kaplama yapılarak ekipmanların kullanım ömürleri uzatılacak ve bakım ihtiyacı azaltılacaktır.

 

– Kollektör hattını baştan sona tek parça olarak kaplayarak kırık, çatlak ve hattan dışarı atıksu çıkışı engellenerek çevreye ve denize zarar vermesi engellenmektedir.

 

– Kazı ve hafriyat gerektirmeyen sistem ile toz/toprak kirliliği yaratmadığı gibi çevreyi rahatsız etmeden, trafik akışına engel olmadan kısa sürede uzun metrajlarda bakım işi yapılabilmektedir.

 

– Kaplama yapılan kollektördeki atık suyun boru ile sürtünmesi azaltılarak akış hızı artırılmaktadır..

 

– Kaplamada kullanılan astar, uzun ömürlüdür ve 50 yıl kullanım ömrüne sahiptir.

 

– Malzemelerin esnek olması nedeni ile üstten gelen darbelere, depreme ve toprak kaymalarına karşı dayanıklıdır.

 

– Kazı ile rehabilitasyon yöntemine göre daha ekonomiktir.

 

 

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.