ESERLER PROTOKOLÜN BEĞENİSİNİ KAZANDI
İhsaniye Ortaokulu’nda 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı açıldı
Gölcük İhsaniye Ortaokulunda düzenlenen 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı açılışına, Gölcük Kaymakamı Adem Yazıcı, Gölcük Belediye Başkanı Mehmet Ellibeş, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ercan Gülsuyu, Gölcük Engelliler Dernek Başkanı Hasan Bat, Okul Müdürü Azmi Turğut ve okul öğretmenleri ile öğrenci velileri katıldı Öğrencilerin çeşitli alanlarında hazırlamış oldukları proje eserlerini katılımcıların beğenisine sundular
Ellibeş, “Bilime ilgi ülkemizin gelişimine önemli katkılar koyar”
Açılış öncesi kısa bir konuşma yapan, Belediye Başkanı Ellibeş, öğrencilerin donanımlı bireyler olması gerektiğine vurgu yaparak, “Bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından öğrenilmesini, günlük hayatı kolaylaştırma amacıyla bilimsel araştırma ve keşifler yapılmasını, öğrencilerin, raporlama ve sunum becerilerini geliştirmeyi, öğrencilerin proje yapabilme kabiliyetini geliştirmeyi ve gerçek hayattaki soru ve sorunlara çözümler üretebilmelerini sağlamak amacı ile düzenlenen organizasyonlardır. Bilim sergisinin açılışında emeği geçen yönetici, öğretmen ve öğrencilerimizi kutluyorum” diye konuştu.
Bilim Fuarıyla birlikte İhsaniye Ortaokulunun kardeş okulu olan Fen Lisesi tarafından oluşturulan kütüphanenin açılışı da yapıldı
Öğretmenlerin danışmanlığında, velilerin destekleriyle, öğrencilerin çeşitli alanlarında hazırlamış oldukları proje eserlerini katılımcıların beğenisine sundular. Projeler fuara katılan protokol tarafından tek tek ziyaret edilerek bilgiler alındı. Öğrenciler ortaya çıkardıkları projeleri davetlilerle tanıtmak için adeta birbirleri ile yarıştı.Bu arada, Bilim Fuarıyla birlikte İhsaniye Ortaokulunun kardeş okulu olan Fen Lisesi tarafından oluşturulan kütüphanenin açılışı da yapıldı. TÜBİTAK Bilim Fuarları, temel eğitimde bilim kültürünün geliştirilmesine yönelik olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda düzenlenen bilimsel faaliyetlerdir. Okullarda gerçekleştirilen bu fuarlarla, ortaokul öğrencilerinin kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri konular üzerine araştırma yapabilecekleri, araştırmalarını sergileyebilecekleri, eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortam oluşturulması amaçlanmaktadır.