DOLAR 6,7814
EURO 7,4853
ALTIN 373,86
BIST 104.954
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 19°C
Gök Gürültülü

HAK ETTİK AMA

14.06.2016
971
A+
A-

 

Uzunca bir eğitim yılını da geride bıraktık. Öğrencisi ve öğretmeniyle tatile girecek olmanın mutluluğu hepimizin yüreğini sardı. Güzel bir tatili hak ettik ama.

Tatiller yeni şeylerin keşfedildiği, kişisel gelişimlerin arttığı ortamlardır. Her öğrenci kitap okuyarak, şiir yazarak, şarkı söyleyerek, büyüklerini ve arkadaşlarını ziyaret ederek, sokakta oynayarak, müzelere giderek, çeşitli kültürel etkinliklere katılarak, sağlıklı beslenerek, vaktin de uyuyarak, vaktinde uyanarak, bilgisayarı ve televizyonu bilinçli kullanarak kişisel gelişimine katkı sağlayacaktır. Bunlar arasında en etkili olanı kuşkusuz kitap okumaktır.

Kitap okumayı başarmak kalıcı başarıların temelini atmaktır. Henüz okula başlamamış çocukların anne babaları için güzel bir fırsat, kitap okuyan anne baba modeli olmak için. Çocuklarımıza model olmak, “yap” demekten daha etkilidir. Bu nedenle her anne baba çocuğuyla kitap okuma saatleri oluşturmalı ve istikrarlı bir şekilde uygulamalı ki çocuklarımız bunu alışkanlık haline getirsin.

Yaz tatilini güzel ve verimli geçirmek için tatil programı yapmak iyi olur. Planlarken hedefler belirlemek aslında hayatımızın her döneminde olmalıdır. Küçük yaşlardan bunu alışkanlık haline getirmek, ilerde büyüdüğümüzde işlerimizi yapmada oldukça faydalı olacaktır.

Bazı öğrenciler özellikle ortaokul ve lise öğrencileri hedeflerine ulaşmanın mutluluğunu yaşıyor, kim bilir belki bazıları da tekrar bir şansım daha olsaydı diyorlar. Kimileri aynı hataları seneye yapmamaya karar veriyor ya da bu yaz tatilinde eksik bilgilerini telafi edecek programlar yapıyor olabilirler.

Programı hazırlarken kendi özelliklerimizi ön plana alarak dinlenme, oyun ve eğlenceye zaman ayırıp hani o eksik bilgilerimizi tamamlayacak biçimde düzenlemeliyiz. Bu bizi bir sonraki yıl için oldukça rahatlatacak, kendimizi arkadaşlarımıza ve öğretmenlerimize karşı iyi hissettirecektir.

Tatil güzeldir. İlkokul öğrencileri ve derslerini düzenli yapan başarılı öğrenciler için daha da güzeldir. Ancak şu sıralarda sekizinci sınıf öğrencilerimiz ve on ikinci sınıf öğrencilerimiz bu yaz tatilinde çok iyi bir planlama yapmak durumundadırlar.

Sınav hazırlığı için şimdiden kendilerinde eksik buldukları konu başlıklarını belirlemelerinde yarar olacaktır. Her öğrenci kendini bilir, bilmelidir de. Hangi konuyu bildiğini ya da bilmediğini bilmek zorundadır ki ona göre hareket etsin.

Bu nedenle her öğrencinin de kendine göre bir plan oluşturması gerekir. Kalıplaşmış planlar her öğrenciye uygun değildir. Bir anlamda herkesin ölçüsüne göre bir program olmalıdır.

Sekizinci sınıf ve on ikinci sınıfların yapacakları programda, tatil boyunca hedeflere götürecek günlük ve haftalık bir çalışma olmalı ve bu çalışmalarda çalışma isteğini artıracak, güdeleyecek, başarının keyfini hissettirecek planlamalar yapılmalıdır. Ha bugün ha yarın derken çalışmaya başlamada geciken hatta plansız çalışan bir öğrencinin düşeceği durumu düşünmek bile istemiyorum.

Buraya kadar herkesin bildiği, hepimizin düşündüğü şeylerden söz ettim aslında. Hatta okurken bunları bildiğinizi bile aklınızdan geçirmiş olabilirsiniz. Çok doğru. Yine bilmediğiniz bir şey söylemeyeceğim. Çözümlerini aslında biliyorsunuz. Neler yapılması, planlamanın nasıl yapılması gerektiği gibi… Bunları da biliyorsunuz. Ve inanın en kötü bir program bile plansızlıktan daha iyidir.

Tek farklılık yapılan planlamayı uygulama sürecidir bana göre. Hazırlanan çalışma programında saatlere uygun hareket edebilmektir. Çoğunlukla herkes planlama yapar. Bunu çok duyarım. İlk zamanlar program günü gününe, saati saatine uygulanır.

Ancak sonu genellikle getirilmez. Dolayısıyla planlama tam olarak uygulanmadığından hedeflere ulaşılamamış olunur ki bu da hayal kırıklığıdır. Başaranlar ise yapılan programa bağlı kalarak tam anlamıyla uygulayabilenlerdir. Ben yine de az çok bildiğimiz şeyleri sıralamak isterim.

*Hep söyleriz, “Tekrar çalışmaları yapmalısınız.” diye, nasıl yapılacağı konusunda zorlanır özellikle ilkokul öğrencilerimiz. Konu tekrarı yapmak önemlidir. Zira insan bir hafta içinde öğrendiğinin yüzde yetmiş beşini, bir günde yüzde altmış altısını, bir saat içinde de yüzde elli dördünü unuturmuş. Bu nedenle bilgilerin hatırda kalması için bu süreleri geçirmeden tekrar yapmanın önemi buradan geliyor. En çok hata yapılan konular, tekrar gerektiren konulardır.

* Konu eksiklerimiz, genelde her öğrenci için söz konusudur. İlla bir konu eksiği bulunur. Bilinçli öğrenci bu konuda kendini sık sık sorgular, “ben bu konuyu bilmiyordum ama öğrendim ya da konu eksiğim yok ama şu konunun şu bölümünü karıştırıyorum” şeklinde.

Eksik konular, yeni bilgilerin kavranmasını engeller bu nedenle bu konuya özen göstermeliyiz. Sınav hazırlığında olanlar için özellikle tekrar ve eksik konu giderme çalışmaları ayrıca çeşitli kaynaklardan özellikle çıkmış sorulardan kendilerini denemeleri yararlı olacaktır.

Bu iki maddenin her yaş grubundaki öğrenciler için hem yıl içinde hem tatil programlarında tam olarak uygulandığında başarıyı getireceğine inanıyorum. Hele birde dersi derste öğrenebildiğinde bunları uygularsa o zaman daha iyi sonuçlar ortaya çıkacaktır.

Tatil demek zamanı boşa harcamak değildir. Dinlenmek, eğlenmek, oynamak, gezmek kadar kendimizi geliştirmekte tatilde yapmamız gerekenlerdendir. Bu nedenle bu konuda vereceğimiz kararlar, yapacağımız seçimler çok önemlidir.

Seçimler bizi iki yöne götürür, bizi istediğimiz hayattan uzaklaştırır ya da yakınlaştırır. Asıl hedefimize ulaşmak istiyorsak eğer, seçimlerimiz bizi yaklaştırmalıdır. O halde soralım;

Seçim hakkımızı kullanırken, neden kendimizi düşünmüyoruz?                     Yaptığımız seçim bizi hayallerimize mi götürür, yoksa bugünde kalmamızı mı sağlar? Bu seçim yaşamımızı güçlendirir mi, yoksa güçsüz mü bırakır?

Yorulduk, tatili hak ettik. Tüm öğrencilerimize kendilerine göre en doğru kararı vermeleri umuduyla iyi tatiller dilerim.

 

“………………………………………….Ama çoğu zaman oyunun kurallarını bilmek yetmiyordu. Çok daha önemli olan başka bir şey vardı… Kendini bilmek… Ne istediğini, neyin seni mutlu edeceğini ve kim olduğunu, neler yapabileceğini bilmek zorundaydın… Ancak o zaman doğru kararlar veriyor ve mutlu bir hayata sahip oluyordun…

Ve kararlar birer kibritti… Ya kendini yakıyordun ya da ısıtıyordun”(alıntı)

 

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
30 Nisan 2020
2 Şubat 2016
14 Mayıs 2020
3 Ekim 2017
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.