DOLAR 6,8104
EURO 7,4313
ALTIN 379,16
BIST 103.024
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 20°C
Hafif Sağanak

İNTERNET VE GSM OPERATÖRLERİ NASIL DOLANDIRIYOR VE DE DOLANDIRICILARA NASIL ÇANAK TUTUYOR?”

İNTERNET VE GSM OPERATÖRLERİ NASIL DOLANDIRIYOR VE DE DOLANDIRICILARA NASIL ÇANAK TUTUYOR?”

 

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, internet ve GSM Operatörlerinin tüketiciyi nasıl dolandırdıklarını ve dolandırıcılara nasıl çanak tuttuğu konusunda açıklamalarda bulundu.

Tüketiciler Dikkat

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, yaptığı açıklamada şu sözleri dile getirdi: “O kadar çok şekilde kandırıyorlar ki… Bu kandırma işlerini, hem internet servisi satan firmalar da yapıyor. Giderek de daha çok insan mağdur oluyor ve daha da fazla olmaya devam edecek. Bir kaç örnek; “Sınırsız konuşma”, “sınırsız internet” diyerek satılan sonra da insanlara çıkartılan milyarlık faturalar, Kullanıcının telefonuna istemediği bir SMS mesajı gönderilmesi ve mesaj içeriğini görmek amacıyla kullanıcının mesajı açar açmaz kullanıcının talebi olmadan çeşitli servislere otomatikman üye yapılması ve üyelikten dolayı ekstra paralar fatura edilmesi ve bu üyeliklerden çıkmanın mümkün olmaması veya üyelik iptalinin zora koşulması,“Aboneliğin iptal edilmesi” veya “hattın kapatılması” işlemlerinin sürekli zora koşulması, hatta yapılmaması ve hatta bin bir zorlukla kapatılan hattın kapatıldıktan yıllar sonra bile kullanıcıya yine ilave borçlar çıkarılması, İnsanların bilmemesinden de yararlanarak ve insanları yanıltarak sürekli ekstra paralar istenmesi, (Örnek, bir internet siteniz var ve bu siteyi barındıran hosting firmaları, host ettiği sitenin sahiplerinden, “sitenize çok kişi girdi” gibi bir gerekçeyle ekstra para istemesi), (Resmen soygunculuktan başka bir şey değil. İnternetteki sitenin sahibinin, kendi sitesine kaç kişi gireceğini kontrol etme imkânı yok ki…)Cep telefonu ve internet servis sağlayıcıların “sabit fiyat”, “her şey dâhil” demelerine rağmen o sabit ücret yerine hep başka ilave ücretler alınması.”

Saymakla bitmez bu iğrenç oyunlar ve sahtekârlıklar…

“İşin kötüsü artık insanları bu şekilde kandırmak, dolandırmak, zorla paralarını almak, evlerine haciz göndermek, sanki bir pazarlama şekli gibi şirin gösterilmeye çalışılıyor. Mağdur edilen ve şikâyet eden zavallı insanlara “sadece biz değil, filanca firma da yapıyor” diyerek dolandırıcılıklar meşrulaştırmaya çalışılıyor. Pek tabi ki ticarette pazarlama için yollar bulmak güzeldir ve doğrudur ama kandırmacayla, dolandırmayla, insanların bilgisizliğinden yararlanarak, gerekli ve doğru bilgi vermeyip insanları kandırarak zorla paralarını almak pazarlama filan değildir. Düpedüz dolandırıcılıktır. O nedenle, herkesin şikâyet ettiği ancak bir türlü çözülmeyen bu iğrenç sahtekârlıklar konusunda, en etkili yolun, her bir insanı bilinçlendirme olduğunu biliyorum. İnternet ve cep telefonu firmalarının insanları kandırma yollarından herkesin haberi olmalı ve bu kandırmacalara karşı dava açılmalıdır. İşte bunlar benim görebildiğim sadece bazıları. Her gün yeni kandırma ve dolandırma yollarıyla insanlardan trilyonlarca lirayı zorla ve kandırmayla alıyorlar. KISACASI, “o tarife”, “bu tarife”, “o kotalı paket”, “bu kotalı paket”, “o firma”, “bu firma”, “şuna mı geçsem”, “buna mı geçsem”, “acaba hangisi az kazıklar” diye boş yere kafa yormayınız…. En güzeli, şart değilse yeni internet, yeni cep telefonu hattı, yeni banka hesabı vb hiç bir şekilde yeni abonelikler yaptırmayınız. Mecburen abone olacağınız zaman ise tek taraflı olarak önünüze gelen sözleşme metnini imzalamayınız. Kendi şartlarınızı  da sözleşmeye yazınız. Mesela şu şekilde olabilir: Firmaya kimlik fotokopinizi verirken üzerine “kimlik fotokopimi yalnızca. No.lu abonelik için verdiğinizi, bu abonelik dışında adınıza başka abonelikler veya başka hesaplar açılması halinde firmanın sorumlu sayılacağını ve o aboneliklerden doğacak faturalarından hiç bir şekilde sorumlu tutulamayacağınızı ve ayrıca tazminat talebinizin saklı olduğunu” hem fotokopi üzerine hem sözleşmeye yazınız. Ayrıca, ‘aboneliğiniz süresince, haber vermeden tarifenizin değiştirilemeyeceğini, sabit ücret, ilave X ücreti, Y ücreti veya her ne ad altında olursun ilave hiç bir ücret istenemeyeceğini, istense dahi bunun geçersiz sayılacağını ve bu gibi uygulamalarda sözleşmenin kayıtsız şartsız iptal edebileceğinizi” yazınız. Diğer yandan, “yazılı onayınız alınmadıkça hiç bir servise ne mesaj yoluyla ne de telefon yoluyla üye yapılamayacağınızı, firmanın isteminiz olmadan bu şekilde bir üyelik yapmış olması halinde ise hiç bir servis ücreti ödemekle yükümlü tutulamayacağınızı ve böyle bir durumda sözleşmeyi feshetme hakkınızın olduğunu da yazınız. Yukarıdaki hususları isteyince, büyük ihtimalle, sizi abone yapmak istemeyeceklerdir. Ya da bir şekilde bir yolunu bulup nasıl olsa bir şekilde ilave ücret alırız diye de düşünüp o an için “tamam, kabul” diyebileceklerdir.”

Artık seçim sizin

“Ama ne acıdır ki, hiç bir banka, internet ve cep telefonu firmasının sizden fahiş derecede ve kat kat fazlasıyla para almadan sizi bir şey vermeyeceğini ve bugün verse dahi yarın diğerleri gibi kandırarak veya çeşitli sahtekârlıklarla sizden zorla para alacağını UNUTMAYINIZ. MAALESEF GERÇEK BU….

Not: Sınırsız denmesine rağmen “limiti aşmışsınız” denilerek zorla para alınanlar, bu konudaki Yargıtay kararı için aşağıdaki linkten yardım alabilirsiniz.”

muhterem aslan

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.