DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 18°C
Parçalı Bulutlu

Son dönemde sıcakların artması ile kalp çarpıntılarına dikkat

Son dönemde sıcakların artması ile kalp çarpıntılarına dikkat

Son dönemde kendisini gösteren aşırı sıcak havalar, kalp hastalarının şikayetlerini artırabildiği gibi,sağlıklı insanları da her an kalp sorunlarıyla karşı karşıya bırakabiliyor. Sıcak havada, kalbin düzensiz atması, boğulma hissi, nefes darlığı gibi belirtiler görülebilirken, kalp krizi riski de ortaya çıkabiliyor. Bu nedenle iş ve sosyal yaşamın mevsime uyarlanması büyük önem taşıyor. Yetkililer sıcak havalarda kalp sağlığını korumanın yolları hakkında bilgi verdi.

Kalp krizi riskine dikkat!

Yapılan çalışmalar aşırı sıcakların kalp hastalıklarında ölüm riskini artırdığını ortaya koymaktadır. Sıcak havalar sıvı kaybı, tansiyon değişiklikleri, kalp hızının artması, kanın koyulaşması ve kolesterolün yükselmesine sebep olmaktadır. Bu nedenle hem kronik hastalıkları olan kişilerin hem de sağlıklı bireylerin önemli sağlık sorunları yaşamaması için aşırı sıcaklara karşı mutlaka önlem alması gerekmektedir. Sıcak havalarda kalp şikayetleri yaşayan kişilerin, kontrollerini tatil sonrasına bırakmak yerine öncesinde doktora başvurmaları önemlidir.

Aşırı sıcak havada kalbi korumak için 10 öneri

Özellikle güneşin etkili olduğu 11.00-16.00 saatleri arasında mümkün olduğunca dışarıda bulunulmamalıdır.

Kıyafet ve ayakkabı seçimi mevsime uygun olmalıdır. Açık renk, hava geçirgenliği olan ve ter emici özellikte giysiler tercih edilmelidir.

Gün içerisinde susamadan su içilmelidir. Özellikle 50 yaş üzerinde susuzluk belirtileri daha geç hissedilmektedir. Suyun her zaman görüş mesafesinde olması hatırlatıcı olacaktır.

Sıcakta vücudun kendini soğutabilmesi için ekstra güç sarf etmesi gerekir. Egzersiz sıcak havada, güneş altında ya da kapalı alanda değil, serin saatlerde ve açık havada yapılmalıdır. Örneğin hafif tempolu yürüyüşler yapılabilir ancak sık sık mola verilmelidir.

Klima kullanımına özellikle dikkat edilmelidir. Özellikle sıcaklıkların çok yüksek olduğu zamanlarda eve girer girmez klima çalıştırılıp karşısında oturulmamalıdır. Klima ısının 22-23 derecelerde olması yeterlidir.

Kişi kalp, tansiyon ilacı ya da idrar söktürücü ilaç alıyorsa, vücudun sıcakla baş edebilmesi daha zordur. Sıvı kaybı daha fazla olabilir, kalp ritmi yeterince hızlanamayabilir, tansiyon aşırı düşebilir. Bu ilaçların dozları mevsime göre ayarlanmalıdır.

Alkol, sigara ve kafeinli içeceklerden kaçınılmalır. Alkol sıcağın olumsuz etkilerinin hissedilmesini engelleyebilir, sıvı kaybını artırır. Kafeinin ise idrar söktürücü etkisi sıvı kaybının derinleşmesine sebep olur.

Baş ağrısı, aşırı terleme, soğuk terleme, aşırı yorgunluk, çarpıntı, sık soluk alma ihtiyacı, baş dönmesi, kendini kaybetme, bulantı, kusma gibi belirtilerle karşılaşıldığında mutlaka en yakın sağlık merkezine ulaşılmalıdır.

Sıcak havalarda ağır ve çok sıcak yemekler yerine; hafif, lif içeriği yüksek ve serinletici yiyecekler tercih edilmelidir. Vücut fazla enerji harcayamadığı için kilo alımına çok dikkat edilmelidir.

Gün içerisinde kısa süreli duşlar alınabilir. Aşırı sıcakta kalındığında doğrudan soğuk su ile duş yapılmamalıdır ve serinlemek için suya balıklama atlanmamalıdır. Deniz ve havuza girerken vücudun yavaş yavaş alıştırılması, mümkünse sırtüstü yüzülmesi sağlık açısından önemlidir.

1

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.