DOLAR 6,8025
EURO 7,4248
ALTIN 378,40
BIST 103.024
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 20°C
Hafif Sağanak

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, KREDİ KULLANAN TÜKETİCİLERİ LÜTFEN DİKKAT

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan,   KREDİ KULLANAN TÜKETİCİLERİ LÜTFEN DİKKAT

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, 

KREDİ KULLANAN TÜKETİCİLERİ LÜTFEN DİKKAT 

Tüketiciyi Koruma Derneği Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan,”12 bankanın 21 Ağustos 2007 ile 22 Eylül 2011 arasında yaptıkları bankacılık işlemlerinden dolayı  tüketicileri, şirketleri ve kamu kurumlarını zarara uğrattıklarını Rekabet Kurumunca tespit edilmiştir. Bu bankaların aralarında anlaşarak, kartel oluşturarak mevduatlara  düşük faiz verdiklerini, kredilere de yüksek faiz uygulamışlardır. Bu Rekabet Kurulu tarafından 2011’de tespit edildi ve 2013’te ceza kesildi.  Mahkeme ve itiraz süreçleri sonuçlandı. Danıştay da bu cezayı onayladı. 12  bankaya 1 milyar 117 milyon lira gibi büyük bir ceza kesildi. Tüketiciler, kamu  kurumları ve tacirler için güzel bir geri dönüş olacak.

Haksız ödemeleri 3 katına  kadar tazminatla geri alabilecekler.

Geçen gün derneğimize gelen bir tüketicinin anlattıklarını aynen aktarıyorum. Tüketici telefon ile aranıp, adı ve kredi kullandığı bankanın ismi ve kullandığı kredinin miktarını da söyleyerek 3 kat olarak yaklaşık 400,00 TL sini hemen alabileceğini,  söz konusu miktarı da hemen kredi kartına yükleyeceklerini söyleyip, telefonuna o anda gönderdikleri şifreyi talep ettiklerini  anlatması üzerine “ Sakin vermeseydin!..” dedim. “Vermedim” dedi  “- Allah’dan o anda konuşmama şahit olan ve bankacılık okuyan oğlum, elimden telefonu alarak onlara hattini bildirdi!.. Ben büyük geçmiş olsun dedim.  Bu konu ile ilgili aman dikkat!…

Olayın aslı aynen aşağıdaki gibidir

Her zaman olduğu gibi bu aşamadan sonra devreye  dolandırıcıların girdiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti: “Türkiye’de yeni yeni çağrı merkezleri aracılığıyla dolandırıcılık  başladı. Çok basit de bir dolandırıcılık yöntemi. Bankalarda o 4 yıl 1 aylık  dönemde 33 milyon işlem yapılmış. Dolayısıyla aradıkları telefon numarasındaki  kişinin bu tarz bir işlem yapma ihtimali çok yüksektir. Arıyorlar, ‘bu konuyu  biliyorsunuz’ diyorlar. ‘Biz bunu alacağız, size iade ettireceğiz’ diyorlar. ‘Ne  kadar kredi kullandınız’ diye soruyorlar. 30 bin lira kredi kullanmışsa ‘size 9  bin lira geri ödeyecekler’ diyor. Tüketici ‘ne yapmam gerek’ diyor. Söyledikleri  çok basit. ‘Size bir evrak göndereceğiz, onu doldurup bize geri gönderin’  diyorlar. Evrak geliyor, tüketici 9 bin lira alacağım diye 100 lira ödeme  yapıyor. Zarfı açtığında boş bir kağıtla karşılaşıyor. Tekrar arıyor bu çağrı  merkezini. Bu defa da ‘O kağıdı doldurup tüketici hakem heyetlerine vereceksiniz’  diyorlar. Daha önce de dosya masraflarının iadesi konusunda bu tür  dolandırıcılıklar olmuştu. Hatta bu dolandırıcılığın reklamlarında mankenler,  artistler oynamıştı. Ciddi bir dolandırıcılık çünkü. 20 kuruşluk kağıdı 100  liraya satıyorsunuz. Kargoyla ilgili bir işlem yapamıyorsunuz. Çünkü kargo  şirketinin anlaşması var, anlaşmaya uygun olarak işlem yapıyor.”

20 Kuruşluk Kağıdı 100 liraya satıyorlar

Tüketicilerin bu parayı alacağını düşünerek çok rahat tuzağa düşürülmektedir. “Biz o tuzağa düşmemeleri için diyoruz ki sizin hakkınızı  herhangi bir firma, hukuk ofisi vermeyecek. Sizin hakkınızı ya tüketici hakem  heyetleri ya da mahkemeler verecek. Fakat bu ne zaman olacak? Danıştay kararını  verdi ama hemen olmuyor. Rekabet Kurulunun hangi oranlarda, hangi kredilerde  zarar ettirildiğine dair Gümrük ve Ticaret Bakanlığına bir rapor vermesi  gerekiyor. Bu rapor istendi. Bu rapor geldiğinde bakanlık da ilgili birimlere  gönderecek. O rapora göre de bilirkişiler hesaplayıp, zararın tüketiciye  ödenmesi için rapor düzenleyecekler. Bu kararın beklenmesi ve acele edilmemesi gerektiğine dikkat  çekiyorum, “Hakem heyetlerinde şu anda yığılmanın bir faydası yok. Çünkü o rapor  olmadan hakem heyetleri de karar veremeyecek. ‘Şu an bunu alırsak dosyalar  yığılır’ diye düşünüldüğü için erken başvurularda retler başlıyor. Bu konuda  hakem heyetlerinin ve tüketici mahkemelerinin reddettiği birçok başvuru da var. Biz Tüketiciyi Koruma Derneği olarak;  Israrla şunu söylüyoruz; acele etmeyin, bu raporun verilmesini bekleyin,  dolandırıcıların tuzağına düşmeyin, 20 kuruşluk kağıda 100 lira ödemeyin.”

takoder-muhterem-asran

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.