DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 32°C
Parçalı Bulutlu

İŞİN UZMANINDAN BİLGİLER

İŞİN UZMANINDAN BİLGİLER
23.06.2017
1.037
A+
A-

Ramazan Ayı sonrasında beslenmemize nasıl dikkat etmeliyiz

11 Ayın Sultanı Ramazan Ayının bugün son günü, Ramazan ayında normalde 6 öğün beslenmemiz gerekirken bu sayıyı 2 ye indirmemiz metabolizmamızı ister istemez etkiledi. Ramazan ayında oruç tutan vatandaşların Ramazan Ayı sonrasında beslenmelerine nasıl devam etmeleri gerektiği ve kilo almamaları için nasıl tedbirler alınmalı diye işin uzmanına sorduk.

Toplum Sağlığı Merkezi Diyetisyeni Eda İlhan Tekin Ramazan ayında uzun süre aç ve susuz kalan vücudumuza Ramazan Bayram’ın da ve sonrasında nasıl beslenmeliyiz konusunda bilgiler verdi.

“Ramazanda yavaşlayan metabolizmaya en iyi kefir”

Toplum Sağlığı Merkezi Diyetisyeni Eda İlhan Tekin, “Ramazanda metabolizmanın ve hareketin azalmasıyla kilo alımı kolaylaşmaktadır. Ramazanda yenilen yağlı yemekler ve bayramda tüketilen tatlı, şekerlemeler sonrası bayramdan sonra vücudumuzu arındırmamız gerekir. Son yıllarda çokça duyduğumuz detox nedir? Detoxda amaç vücudu toksinlerden arındırmaktır. Sebze ve meyve ağırlıklı, bitki çayları ile desteklenen detox programları düşük enerjileri oldukları için ramazan sonrası geçiş için oldukça uygundur. Hamurlu besinler, şekerler, tatlılar, yağlı etler bu programda yer almaz. Amaç yorulan vücudu tazelemektir. Mevsime uygun sebzeler ve meyveler, yoğurt, süt yada kefir tercih edilebilir. Tansiyon ve böbrek rahatsızlıklarınız yoksa bitki çayları özellikle yeşilçay tüketmek azalan metabolizmanızı arttırmaya yardımcı olacaktır. Bayram sonrası sabah erken ve sağlıklı güne başlamak önemlidir. Kahvaltı sofranızda özellikle bol yeşillik bulundurun. Ramazandan kalma 2 öğün alışkanlığımızı bırakıp 3 ana öğün yapmaya devam etmeliyiz. Ara öğünlerde taze meyveler ve yoğurt ve özellikle kefir tercih edebilirsiniz. Kefir; bağırsaklarımız için faydalı olan prebiyotik bakterileri içeren mucizevi bir besindir. Özellikle ramazanda kabızlık ve gaz problemleri yaşamış iseniz ramazan sonrası kefir tüketebilirsiniz.

“Ramazan sonrası dikkat etmemiz gereken bir diğer konu ise fiziksel aktivitedir”

Tekin, “Ramazan boyu azalan su alımı ramazan sonrası arttırılmalıdır. Havaların da ısınmasıyla birlikte terleme artacağından su ihtiyacımız artmaktadır. Günde en az 2 litre su tüketmek böbrek sağlığımız önemlidir. Eğer fazla çay kahve alışkanlığınız varsa unutmayın çay ve kahve su yerine geçmez tam tersi su atımını artırır ve vücudun suya olan ihtiyacı da artar. Eğer fazla çay kahve alışkanlığınız varsa her bir bardak çay veya kahveden sonra bir bardak su tüketebilirsiniz. Ramazan sonrası dikkat etmemiz gereken bir diğer konu ise fiziksel aktivitedir. Ramazan dolayısıyla bırakılan fiziksel aktivitelere tekrar başlamak gerekir. Dünya Sağlık Örgütü sağlıklı bir yaşam için; kadınlara haftada en az 150 dakika, erkeklere ise 200 dakika yürüyüş ve fiziksel aktivite önerir. Eğer bütün bu kurallara uyulursa bayram da ve sonrasında kilo vermek ve sağlıklı olmak mümkündür. ” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.