DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 23°C
Sağanak Yağışlı

Ramazandan sonra beslenmeye dikkat

Ramazandan sonra beslenmeye dikkat

Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Şube Müdürü Dr. Yılmaz Oktay Ramazan’dan sonra beslenme alışkanlığı konusunda uyarılarda bulundu

 Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Sağlık İşleri Şube Müdürü Dr. Yılmaz Oktay, Ramazan sonrasında beslenme ile ilgili vatandaşlara uyarılarda bulundu. Oktay ‘’ Ramazan’da tutulan orucun ardından vücudumuzu 3 öğüne yavaş yavaş hazırlamalıyız ‘’ diyerek uyarılarda bulundu.

 TEK ÖĞÜNE YOĞUNLAŞILMAMALI

Vatandaşların oruç tuttukları dönemde bünyenin sahur ve iftar yemeklerine alıştığını belirten Sağlık İşleri Şube Müdürü Dr. Yılmaz Oktay ‘’ Sağlık açısından insanlar tek öğüne yoğunlaşmadan az az gıda tüketerek ve sofradan tam olarak doymadan kalkarak bu süreci geçirebilirler. Özellikle protein ağırlıklı beslenmek bu geçiş sürecinde yardımcı olacaktır. İlk bir hafta 2 öğün olarak başlayan beslenme alışkanlığımız daha sonra 3 öğüne çıkarılmalı ve yedikleri besinlere dikkat edilmelidir’’ dedi.

 PROTEİN AĞIRLIKLI BESLENMELİ

Vücudu yeniden 3 öğün beslenmeye alıştıran vatandaşların bütün öğünlerde azar azar beslenmesi gerektiğini belirten Oktay ‘’ Ramazan ayında oldukça uzun bir süre aç kalan vücudun, bir ayda buna alıştığını ve alışkanlığın hemen terkedilmesi olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bunun önüne geçmek için yavaş yavaş öğünler artmalı ve öğünlerde genellikle balık, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller, sebze, meyve tercih edilmelidir’’ diyerek sözlerini sürdürdü.

BAYRAMDA BESLENMEYE DİKKAT

Ramazan ayından sonra gelen bayramda da beslenmenin önemli olduğunu belirten Dr. Oktay ‘’ Bayram ziyaretleri ikramların yapıldığı ve besin olarak vücuda yüklenildiği gündür. Bu günlerde yediklerimize daha fazla dikkat etmeli ve mutlaka sabah kahvaltı yaparak evden çıkmalıyız ‘’ diyerek sözlerini tamamladı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.