“ARAÇLARIN EN ÖNEMLİ UNSURU LASTİKTİR”
Gerçek Rot Balans İşletmecileri Okay ve Yasin Şahin,
Kış şartlarına uyumlu lastik teknolojisinin bugün ulaştığı nokta sayesinde, dünyanın pek çok ülkesinde karayolları kanunları kış lastiğini takmayı mecburi tutuyor. Kış şartları Türkiye‘de de sürücüleri zorluyor. Ülkemizde de kazaların nedenleri arasında yağmur, kar ve buz üst sıralarda yer alıyor. Gölcük’te uzun yıllardır müşterilerine sınırsız bir şekilde hizmet eden Gerçek Rot Balans, Kış lastiklerinde olmaz olmazlardan LASSA lastikleri ile yine bu kış aracınız güvende olacaktır. Üstün yol tutuşu ve dinamik yapısı ile Türkiye genelinde ilk tercihler arasında yer alan LASSA Kış Lastikleri Gerçek Rot Balans’ta özel kampanyalar ile satılırken 9 ay taksit imkânları da mevcuttur.
ARAÇLARDA EN ÖNEMLİ UNSUR LASTİKTİR
Araçlarda en önemli aksamlardan birini lastiklerin oluşturduğunu hatırlatan Gerçek Rot Balans İşletmecileri Okay ve Yasin ŞAHİN, kış şartlarında kışlık lastik kullanılmasının hayati önem taşıdığını ifade ediyorlar. Kış şartlarına uygun lastik kullanılmaması durumunda aracın yol tutuşunun azalacağını, buna bağlı olarak aracın hafif virajlarda bile savrulabileceğini, fren mesafesinin uzayacağını belirten Gerçek Rot Balans İşletmecileri Okay ve Yasin ŞAHİN, bunun da maddi hasarlı, yaralanmalı ve hatta can kaybına yol açan kazalara yol açabileceğini vurguluyorlar.
4 LASTİK ÜZERİNDE GİTTİĞİNİZİ UNUTMAYIN”
Sürücülerin birçoğunda ”Kışlık lastiklerin kar ve buz şartlarında gerekli olduğu”gibi yanlış bir algının bulunduğunu belirten Okay ve Yasin ŞAHİN, hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düştüğünde mutlaka kışlık lastiklerin takılmış olması gerektiğini ifade ediyor. Uzmanlara göre, yazlık lastikler 7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında özeliklerini kaybederek sertleşiyorlar ve sertleşen lastiğin yol tutuş özelliği azalıyor, fren mesafesi uzuyor. Kışlık lastikler ise soğuk havaya ve ıslak zemine uygun malzemeden üretiliyorlar ve soğuk havalarda güvenli bir sürüşe imkan sağlıyor. Okay ve Yasin ŞAHİN, Türkiye şartlarında mevsim normallerine göre en geç Kasım ayının başında kışlık lastiklerin takılmış olmasını, Nisan başında da yazlık lastiklere geçilmesini tavsiye ediyor. Bir kışlık lastikle binek araçlarda ortalama 50 bin kilometre, 4×4 araçlarda 30 bin kilometre yol yapılabildiğini belirten Okay ve Yasin ŞAHİN, bu kilometreler yapıldıktan sonra lastiklerin yenilenmesi gerektiğini ifade ediyorlar.