DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C
Reklam

Başkan Aslan 2017’deki şikayetleri değerlendirdi

Başkan Aslan 2017’deki şikayetleri değerlendirdi

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, bir yılın değerlendirmesini yaparak Tüketici derneklerine gelen en fazla şikayetlerin hangileri olduğunu açıkladı.

İletişim şikâyetleri en üst seviyede

Başkan Aslan, “Tüketici derneklerimize gelen şikâyetler içinde; “2017 yılında cep telefonlarındaki şikâyetlerin telefon arızası en üst seviyede olmuştur. Tüketicilerden gelen şikâyetlerin sadece arıza kaynaklı olmadığı, şikâyetlerin GSM operatörlerinden de kaynaklandığını söyleyebiliriz. Abone olduğumuz GMS operatörlerin kullandığımız tarifelerin bizim bilgimiz dışında değiştirilmesi, buna bağlı olarak yüksek faturaların gelmesi ve sürekli ilgili firmaların müşteri temsilcileri tarafından aranarak tüketiciye farklı cazip tekliflerle daha az öde daha çok hizmet al şeklinde yaklaşarak tüketicinin farklı tarifelere geçilmesini sağlayan ay sonunda yüksek faturalara karşılaşan tüketici şikâyetlerin de çoğalma olmuştur. Bu vesile ile hatırlatmakta fayda var ki abone olduğumuz şirketler tüketicinin izni olmadan asla ve asla tarife değişikliği yapamaz hatta bizim bilgimiz ve iznimiz dışında hiçbir işlem yapamaz. 2017 yıllında yine cep telefonlarımıza gelen yanıltıcı reklam mesajları, hediye kazandınız mesajları ile dolandırılarak mağdur olduk.. Tüketicilerimiz şunu mutlaka bilmeliler ki kimse kimseye hele de tanımadığınız bir kimse tarafından hediye verilmeyeceğini bilmemiz gerekiyor” dedi.

Belge alınmalı ve saklanmalı

 “2017 yılında en çok gelen şikâyetleri listesinde Ayıplı Mal Ayıplı Hizmet başlığı da önemli bir yer işgal etmektedir. Tüketici yasası gayet açık: Tüketiciler ayıplı maldan ve ayıplı hizmetlerden kaynaklı cayma hakkımız ve seçimlik haklarını kullanmaktadırlar. Bu konuda çok şikâyet olduğunu ve bu şikâyetlerin belgelendirmesi halinde tüketicinin büyük oranda haklı olduğu ortadır. Tüketicilerimiz mal alımlarında mutlaka belgelerini almalı ve saklamalıdır.”

Biz muhatap bulamıyoruz

Aslan, “2017 yılında hızla artan başka bir şikâyetin konusu mesafeli satışlardan oluşan şikâyetlerdir. Mesafeli satışlarda tüketici kanunu gayet açık. Yasada tüketicinin cayma hakkı var ama biz cayamıyoruz nedeni ise mesafeli satıştan kaynaklı cayma hakkımızı kullanmak için karşımızda bir muhatap olması gerekiyor ve biz muhatap adres bulamıyoruz. Tüketici mal siparişinde, mal alımında muhatap buluyor ancak caymada muhatap bulamıyor. Size verdikleri bir telefon var o da en az on dakikada ancak bağlanıyor ve bununda ayrı bir ücreti var. Telefon karşısında bir müşteri temsilcisi var ama caymada hakkınız yok çünkü o telefon sadece sipariş alıyor ve adres yine yok. Bu yöntemle bizi mağdur edenlerin hakkında hiçbir yasal işlem başlatamıyoruz. Maalesef mesafeli satıştan kaynaklı mağduriyetten dolayı çöpe giden paranın haddi hesabı yok. Tüketicilerimizin haklarını arama konusunda mücadele ettiği, alışverişlerde fatura, garanti belgesi, kullanma kılavuzu ve sözleşme gerektiren mal alımı hizmet alımı ve bankacılık işlemlerinde de belge aldıklarını ve daha bilinçli alışveriş ve tüketim yaptığı aşikârdır.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.