DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

’ELEKTRİK FATURANIZI ÖDEMEDEN ÖNCE KONTROL EDİN’’

’ELEKTRİK FATURANIZI ÖDEMEDEN ÖNCE KONTROL EDİN’’

TÜKODER İlçe Başkanı Muhterem Aslan,

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, Şubat ayında İsmail Çeviker adlı tüketicinin evine 735 TL elektrik faturası gelmesi ile birlikte tüketicinin yaşadığı sorunları Gazetemize anlattı.

Vatandaşı mağdur etmeyin

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, İsmail Çeviker adlı tüketicinin yaşadığı sorunu dile getirdi: ‘’Şubat ayında İsmail Çeviker adlı tüketicimizin evine 735 TL elektrik faturası geliyor. Tüketicimiz İsmail Çeviker bu sorunu yaşadıktan sonra yanıma geldi ve benden yardım istedi. Önce SEPAŞ’a, daha sonra da SEDAŞ’a, BİMER’e şikâyetimizi yazmamıza rağmen ilgili yetkililer ‘’Fatura ödenecek, daha sonra itiraz edilecek’’ dediler. Faturayı ödemedik ve itirazımızı dile getirdik. Son olarak sorunu Kaymakamlık Tüketici Hakem Heyetine taşıdık. Hakem Heyetinin talebi üzerine; SEPAŞ yetkilileri Hakem Heyeti Başkanlığı’na bir düzeltme yazısı gönderiyor ve bu yazıda, ‘’Tarafımızca yapılan araştırma ve incelemelerde; şikâyete konu olan 2018/03 dönem 735 TL’Iik faturanın hatalı olduğu tespit edilmiş olup, tekrar yapılan hesaplamaların ardından 2018/03 dönem faturası 60,75 TL olarak düzeltilmiştir’’ şeklindeydi.

Aslan, ‘Tüketiciler bu gibi sorunlarla devamlı karşı karşıya kalmaktadır”

Başkan Aslan son olarak yetkililerin bu tür şikâyetlerle pek ilgilenmediğini ilgilenseler bile geç bir sürede ilgilendiklerini dile getirdi. Aslan, ‘’Bu tür sorunlarla sürekli karşı karşıya gelmekteyiz. Ne olursa olsun tüketicinin bir sorunu varsa en kısa süre içerisinde ilgilenilmeli ve tüketici mağdur edilmemeli, dağıtım şirketleri mutlaka internet web sayfalarını, tüketici menfaatlerini ve hassasiyetlerini gözetecek şekilde yeniden dizayn etmeliler, bu konuda iyileştirme yapmaya zorlanmalılar. Daha önce hatanın düzeltilmesi için yaptığımız hiçbir talebi değerlendirmeye bile gerek görmeyen SEPAŞ, sorun yargıya taşınınca mı hatasını düzeltme gereği yolunu seçmiştir. Elektrik abonelerimiz lütfen bu konuda bilgili ve bilinçli olsunlar” diye sözünü tamamladı.

İsim: Nihan ATAK

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.