DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 16°C
Çok Bulutlu

TÜKODER Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan, TÜKETİCİLER HAKLARININ FARKINDA DEĞİL

TÜKODER Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan,  TÜKETİCİLER HAKLARININ FARKINDA DEĞİL

TÜKODER Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan,

TÜKETİCİLER HAKLARININ FARKINDA DEĞİL

Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, tüketiciler kendi haklarının farkında mı, konusu hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

“Heyetlerinin verdiği kararlar da bağlayıcı olduğu için tüketicilerimizin sorunları çözümlenmiş oluyor”

Başkan Aslan yaptığı açıklamada, “Haklarının farkında olmayan tüketiciler çoğunlukta. Bilindiği üzere Tüketici Dernekleri her türlü vatandaşın her zaman ihtiyaç duyduğu bir kurumdur. Öncelikli görevimiz mağdur edilen, dolandırılan, haklarını savunamayan, haklarını arayamayan insanlarımıza yardımcı olmaktır. Bizler tarafımıza ulaşan her türlü şikâyeti değerlendirip ya internet kanalıyla çözüme ulaştırıyoruz ya da Hakem Heyeti’ne sevk ediyoruz. Hakem Heyetlerinin verdiği kararlar da bağlayıcı olduğu için tüketicilerimizin sorunları çözümlenmiş oluyor. Tüketici şikâyetlerinişikâyet bazında değerlendirdiğimizde en fazla şikâyetin bankacılık sektöründen geldiği. İkinci konu ise ayıplı mal ve hizmetlerden kaynaklandığı. Diğer üçüncüsü ise de mesafeli ve uzaktan satışlardan kaynaklandığını söyleyebiliriz.”

“Tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi gerekmektedir”

“Gizli ayıplarda garanti süresi ve zaman aşımı hükümleri uygulanmaz. Tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi gerekmektedir. Gizli Ayıp, direkt tespit edilemeyen ve gözle görülmeyen; malın kullanımı esnasında ve ileriki zamanlarda ortaya çıkan ayıp türleridir. Makinenin elektrik sisteminde sorun olması ya da kanepenin renginin ileriki zamanlarda, kişinin kullanımı dışındaki sebeplerden bozulması gibi” diyerek açıklamasını bitirdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.