9998,2%-1,08
40,02% 0,12
46,96% 0,27
4251,56% -0,87
6816,95% 0,06
TÜKODER Gölcük Şube Başkanı Muhterem Aslan,
TÜKETİCİLER HAKLARININ FARKINDA DEĞİL
Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, tüketiciler kendi haklarının farkında mı, konusu hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
“Heyetlerinin verdiği kararlar da bağlayıcı olduğu için tüketicilerimizin sorunları çözümlenmiş oluyor”
Başkan Aslan yaptığı açıklamada, “Haklarının farkında olmayan tüketiciler çoğunlukta. Bilindiği üzere Tüketici Dernekleri her türlü vatandaşın her zaman ihtiyaç duyduğu bir kurumdur. Öncelikli görevimiz mağdur edilen, dolandırılan, haklarını savunamayan, haklarını arayamayan insanlarımıza yardımcı olmaktır. Bizler tarafımıza ulaşan her türlü şikâyeti değerlendirip ya internet kanalıyla çözüme ulaştırıyoruz ya da Hakem Heyeti’ne sevk ediyoruz. Hakem Heyetlerinin verdiği kararlar da bağlayıcı olduğu için tüketicilerimizin sorunları çözümlenmiş oluyor. Tüketici şikâyetlerinişikâyet bazında değerlendirdiğimizde en fazla şikâyetin bankacılık sektöründen geldiği. İkinci konu ise ayıplı mal ve hizmetlerden kaynaklandığı. Diğer üçüncüsü ise de mesafeli ve uzaktan satışlardan kaynaklandığını söyleyebiliriz.”
“Tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi gerekmektedir”
“Gizli ayıplarda garanti süresi ve zaman aşımı hükümleri uygulanmaz. Tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi gerekmektedir. Gizli Ayıp, direkt tespit edilemeyen ve gözle görülmeyen; malın kullanımı esnasında ve ileriki zamanlarda ortaya çıkan ayıp türleridir. Makinenin elektrik sisteminde sorun olması ya da kanepenin renginin ileriki zamanlarda, kişinin kullanımı dışındaki sebeplerden bozulması gibi” diyerek açıklamasını bitirdi.