DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 35°C
Az Bulutlu

YERLİ MALI ÜRÜNLERİ TANIDI

YERLİ MALI ÜRÜNLERİ TANIDI

Piyalepaşa İlkokulu Öğrencileri 

YERLİ MALI ÜRÜNLERİ TANIDI

Piyalepaşa İlkokulu 2-D sınıfı öğrencileri, Öğretmenleri Aylin Nur Sargın gözetiminde semt pazarı ve alış-veriş merkezlerini gezerek “Yerli üretim, Türk malı ürünleri” tanıdı

12-18 Aralık tarihleri arasında Türkiye’de tüm okullarda kutlanan “Tutum Yatırım ve Türk Malı Haftası” öncesi Piyalepaşa İlkokulu 2-D sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Aylin Nur Sargın gözetiminde çarşı-Pazar dolaşarak yerli üretim ve Türk malı ürünleri tanıma programı gerçekleştirdi. Piyalepaşa İlkokulu yakınında Cuma günleri kurulan semt pazarına otuz öğrenci ve velilerin katılımıyla gerçekleştirilen gezide, öğrenciler ellerinde taşıdıkları bilgilendirici panolarla pazarcı esnafına merak ettikleri tüm  soruları sorup, sohbet ve röportajlarla bilgi sahibi oldu. Ayrıca ürünlerin nerelerde, hangi şartlarda yetiştirildiği ve pazara gelinceye kadar ne tür aşamalardan geçildiğini öğrenen öğrencilerin oldukça keyifli oldukları gözlendi.

Öğrenciler için çok faydalı bir eğitim oldu

Sınıf öğretmeni Aylin Nur Sargın, “Özellikle bu yaş öğrenci grubumuzun bizzat çarşı-pazar gezerek yerli malı ürünlerimizi öğrenmelerinin daha etkili olacağını düşünerek okul yönetimi ve velilerimizle aldığımız kararla, ilk iş okulumuzun hemen yanında Cuma günleri kurulan pazarımızı gezdik. Pazar sonrası yine yakın iki farklı markete giderek, bu kez ürünler ve barkodları inceleyerek 869 nolu barkodun önemine dikkat çektik. Bundan sonraki her türlü alış-verişlerinde mutlaka barkodun okunarak yerli malı ürün olduğu tespitini yaparak hareket edilmesi ve bu becerinin geliştirilerek, birlikte aileleriyle yaptıkları alışverişlerde onları da  ikaz ederek Türk malı ürünleri alma bilincinin oluşturulmasını amaçladık. Böylece yerli üretim ve Türk malı ürünlerin kullanılmasının yaygınlaştırılması ve toplum bilincinin küçük yaşta oluşturulması ve böylece hedefimize ulaşma yolunda önemli bir adım atmanın keyfini yaşadığımızı düşünüyoruz” diyerek açıklamalarını bitirdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.