DOLAR 6,8178
EURO 7,4335
ALTIN 378,49
BIST 103.024
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 20°C
Hafif Sağanak

Aslan, o konuda tüketicileri uyardı

Aslan, o konuda tüketicileri uyardı

Aslan, o konuda tüketicileri uyardı

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişler hakkında vatandaşları uyardı.

Birçok vatandaşın şikâyeti dikkat çekiyor

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, “TÜKODER’in ülke çapında bulunan 47 şubesine sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerden, sipariş edilen ürün ile gönderilen ürünün aynı olmadığı yönünde çok ciddi şikâyetler gelmektedir.  Tüketicileri uyarıyoruz,  Facebook,  Instagram,  gibi Sosyal medya hesapları üzerinden   alış veriş yapmasınlar, yapmaları halinde ise çok dikkatli olmaları gerekir. Kurumsal firmalar hariç  burada pazarlanan ürünlerin gerçeği ile hiç bir alakası yoktur, Sosyal medya üzerinden açılan satış amaçlı bu siteler gerçek anlamda bir firmanın sitesi olmayıp sadece ürünlerin görselini sitelerine koyarak tüketicileri aldatmaktadırlar. Sosyal medyada bulunan bu sitelerden yapılan siparişlerde tüketiciye fatura gönderilmemektedir. Sitlerin kurumsal bir adresi, vergi dairesi vergi numarası, mersis numarası e-mail adresi, faks ve sabit telefonları olmaması buraların kurumsal bir firma olmadığı gerçeğini ortaya kaymaktadır.

 ‘Muhatap aranıyor  ama bul bulabilirsen’

“Böyle olunca da  tüketicilerin  karşılaştığı hak ihlalinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında kanun hükümlerinden yararlanmak için muhataba ulaşamıyorlar. Ürün sizlere şahıs üzerinden geliyor, o şahsa da ulaşmak mümkün olmuyor.  Ürünün görselliği karşısında bu sitelerden sipariş veren tüketiciler, mutlaka gelen kargoyu açarak ürünü kontrol etmeliler,  ürün sipariş verilen görsel ürün ile aynı değil ise geri gönderilmesi gerekir.  Bazı kargo şirketlerinin dağıtım elamanları   kargoyu açtırmamaktadır, böyle durumlarda tüketici bilmeli ki paket içerisinde ki ürün kendi sipariş verdiği ürün ile alakası yoktur.  İnternet ve sosyal medya üzerinden sipariş veren tüketiciler kargoların mutlaka kontrollü kargo olarak talep etsinler, buna yanaşmayan siteler/firmalar bilinmeli ki tüketici sırtından haksız kazanç için kurulmuştur.”

 ‘Her tüketici bu konuda uyanık olmalı’

Başkan Aslan son olarak, “Konu ile ilgili uyarılar genellikle tüketiciye yapılmaktadır. Ancak bu şikâyetler bakanlıkların ilgili birimlerine de ulaşmaktadır. Bu nedenle hükümet bu konuda acil tedbir alarak, sosyal medya üzerinde bulunan bu siteler ivedi olarak takibe alınmalı ve kapatılmalıdır. Konunun bir başka boyutu ise buralardan yapılan satışların tamamı kayıt dışıdır, sipariş veren hiçbir tüketiciye fatura gönderilmemektedir. Anayasamızın 172.ci maddesi hükmü gereği devlet tüketicileri koruyucu tedbirleri almalıdır. İnternet / sosyal medya üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, karşılaştıkları haksızlıklar karşısında gelen ürün, sipariş verilen ürün ile aynı değil ise, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde iade edip, parasını iade talep etme hakkı mevcuttur. Bu taleplerini yazılı ya da kalıcı dijital ortamlarda karşı tarafa bildirmeleri gerekiyor. Karşı taraf bu talebi yerine getirmediğinde tüketici, yerleşim yeri kaymakamlık bünyesinde bulunan  tüketici hakem heyetlerine müracaat edilmesi gerekmektedir” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.