DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

Kesgin, ‘Kontrolsüzce açılan AVM’ler esnafa zarar veriyor’

Kesgin, ‘Kontrolsüzce açılan AVM’ler esnafa zarar veriyor’

Kesgin, ‘Kontrolsüzce açılan AVM’ler esnafa zarar veriyor’

Gölcük’te kontrolsüzce açılan alışveriş marketlerinin esnaflara zarar verdiğini söyleyen Gölcük Bakkallar, Tekel Bayiler ve Büfeler Odası Başkanı Faruk Hikmet Kesgin, önemli açıklamalarda bulundu.

Avrupa’da örneği yok

Gölcük Bakkallar, Tekel Bayiler ve Büfeler Odası Başkanı Faruk Hikmet Kesgin, yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘Büyük marketlerin esnaflara verdiği zarar ne yazık ki ortada. Bizler yıllardır söylüyoruz. Hala market yasasında bir türlü güncelleme yapılmadı. Market yasasının güncellenmesi bu marketlerin ilçe nüfus oranlarına göre sınır getirilmesi ufak çaptaki yerel esnaf ve bakkalların en azından var olmasına katkı sağlayacaktır.  Avrupa standartlarına baktığınız zaman hiç bir Avrupa ülkesinde bu kadar giyim Zincir marketlerin mahalle aralarına kadar üçer beşer şube açtıkları hiç bir uygulama yoktur.’ dedi.

Küçük marketler için sorunların çözüme kavuşturulması şart

Başkan Kesgin, açıklamalarına, ‘Burada gerçekten küçük marketlerin, bakkalların her geçen gün daha kötüye gittiği, zincir mağazaların karşısında rekabet edemediği yıllardan beri gelen sorun olduğu ve bu sorunun bir an önce çözüme kavuşturulması gereklidir. Son zamanlarda yapılan tartışmalarda marketlerdeki fiyatların yüksekliği sanki marketlerin kendi inisiyatifinde olan bir algı oluşturulmaya çalışılmaktadır. Büyük mağazaların olduğu ortamda hiçbir marketçi kafasına göre fiyat yükseltme yapamaz. İşletme giderlerinin ve maliyetlerinin yüksek olduğu bir marketin gerçek kar marjı yüzde 10’ları geçmemektedir. Üretici firmaların ve dağıtıcı bayilerin markete verdiği fiyatlar üzerinden marketler yüzde 10 kar bile koyamamaktadır. Burada araştırılması gereken üretici firmalarıdır. Maliyet hesaplarına göre piyasaya sürülmesi şartlarını gözden geçirilip varsa haksiz durum ona müdahale edilmelidir’ dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.