DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 28°C
Parçalı Bulutlu

ALIŞKANLIKLARIMIZI DEĞİŞTİRMEK

29.04.2019
739
A+
A-

Alışkanlıklarımızı değiştirmede sıkça yaptığımız hatalarımızdan bahsedelim istedim bu hafta…

Bildiklerimizden değil, idrak ettiklerimizden ve yaptıklarımızdan sonuç alıyoruz.

Uzun vadeli değişim için irade gücüne güvenmek, (oysaki iradenin gücü kısa vadelidir.)

Başarısızlıkları motivasyon eksikliğine bağlamak, (çözümü davranışı daha kolay hale getir.)

Bebek adımları yerine büyük adımlar atmaya çalışmak, (birbiri ardına gelen küçük başarılara odaklan.)

Çevrenin alışkanlık üzerindeki etkisini görmezden gelmek, yok saymak.

Sinyallerin gücünü yeterince önemsememek, (hiçbir davranış sinyalsiz gerçekleşmez.)

Yeni alışkanlıklar yaratmak yerine eski alışkanlıkları durdurmaya çalışmak, (aksiyona bir şeye doğru odaklan, bir şeyden kaçınmaya  değil.)

Bilginin harekete geçmeyi sağladığına inanmak, (biz insanlar çok rasyonel varlıklar değiliz.)

Somut davranışlardan ; çok soyut amaçlara odaklanmak.

Bir alışkanlığı kısa bir süre için değiştirmeye odaklanmak yerine sonsuza dek değiştirmeye odaklanmak, (belirli bir zaman dilimi sonsuza dek ten çok daha işlevseldir.)

Alışkanlık değişiminin zor olduğuna inanmak, (alışkanlık değişimi doğru sistemi uygularsan hiç de zor değildir.)

HER BÜYÜK İNSAN BİR ZAMANLAR ÇARESİZ BEBEKTİ.

HER BÜYÜK BİNA BİR ZAMANLAR SADECE KROKİ İDİ.

HATIRLA:  Rahatsızlık ya da korku hissettiğinde ve belirsizlik durumlarında beyin seni durdurur. Bir düşünceden aksiyona geçiş arasında beş saniyelik bir pencere vardır.Beş saniye kuralı burada devreye giriyor.

EĞER GERÇEKTEN DEĞİŞMEK İSTİYORSAN ;

  • Bilinmeyenle yüzleş !
  • Rahatlık alanından çık !
  • Yeni bir şeyi dene !
  • Reddedilme ve yargılanma riskini al !

 

ÇÜNKÜ, YAŞAM CESURLARI SEVER.

YAŞAM AKSİYONU SEVER.

KENDİNİN DAHA DA İYİ VERSİYONU OLMA YOLUNDA KEYİFLİ YOLCULUKLAR !

Sevgiyle kalın…

(NİL GÜN –  Minik Adımlar Büyük Kazanımlar kitabından alıntıdır.)

 

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
31 Ekim 2016
1 Ağustos 2016
8 Haziran 2020
29 Mayıs 2017
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.