Türkiye'nin en büyük yerel ilçe gazetesi-
$ DOLAR → Alış: / Satış:
€ EURO → Alış: / Satış:
escort bayan bursa escort escort beylikdüzü teknim alarm sistemi meyve siparişi kurtkoy escort pendik escort escort istanbul istanbul escort istanbul eskort antalya escort travesti istanbul travesti ankara travesti eskişehir escort bursa escort tuzla escort gaziantep escort istanbul escort eskişehir escort bursa escort tuzla escort bursa escort escort istanbul kayseri escort bursa escort mersin escort bursa escort bursa bayan atasehir escort bayan escort kayseri escort bayan kayseri escort anadolu yakasi escort bayan bursa escort banko tahmin girne escort

KAYGIYI YÖNETMEK (BÖLÜM 1 / 2)

Nagihan Özdil
Nagihan Özdil
  • 01.04.2019
  • 360 kez okundu

Stresle ve kaygıyla baş etmek için ruh halinizi yükseltmek, daha çok keyif ve umut hissetmek ve günlük yaşamınızda daha rahat ve emin olmanın yollarının arıyorsanız stresi azaltmak ve hayatınızın kalitesini artırmak için kullanabileceğiniz yöntemler var.

Gerçekten işe yarayan kaygı azaltma fikirleri mi arıyorsunuz? Kaygı ve stres; uykusuzluk çekmeye, iş yerinde ve ilişkilerde tatminsizliğe, baş ağrısı gibi fiziksel rahatsızlıklara ve günümüzde yaygın olan daha birçok zorluğa neden olur. Eğer stresle ve kaygıyla baş ediyorsanız, ruh halinizi yükseltmek, daha çok keyif ve umut hissetmek ve günlük yaşamınızda daha rahat ve emin olmanın yollarının arıyor olabilirsiniz.

Psikoterapi, farkındalık uygulamaları ve genel sağlık durumuna öncelik vermek; kaygı yönetimi ve onun olumsuz etkilerini azaltmada oldukça etkilidir. Yukarıda sıralananlar gibi devam eden süreçlere kendinizi adamak önemli de olsa, kaygı ve stresten kurtulma amacıyla hemen şimdi sonuç almak alabileceğiniz başka yollar da var.

Eğer kaygıdan dolayı sorun yaşayanlardan biriyseniz; gününüzün büyük bir kısmını fiziksel belirtilerle boğuşarak, korku duyarak veya yaşadığınız kaygı hissini etrafınızdan gizlemeye çalışarak geçiriyor olabilirsiniz. Stres yaratan faktörler meydana geldiğinde, kalp atışlarınızın hızlanması, titreme, baş dönmesi, takıntılı düşünceler ve diğer semptomlar ortaya çıkabilir.
Kaygı, kendinizi kıstırılmış gibi hissetmenize neden olabilir ve bir kere böyle hissettiğinizde, kendinizi nasıl daha iyi hissedeceğinizi bilmeniz daha da zor hale gelir.

Eğer kaygı yaşıyorsanız, cesaretinizi kaybetmeyin. Yapılan araştırmalara göre, kaygıyı azaltmaya yönelik basit alışkanlıklar, kendinizi daha iyi hissetmenize yardım edebilir.
Kaygıyı yenmenin ve hayatınızın kontrolünü tekrar ele alabilmeniz için kullanabileceğiniz bazı kolay alışkanlıklar aşağıda belirtilmiştir:

  • Kaygınızı kabul edin : Endişe hislerinizi aylar veya yıllar boyunca gizlediğiniz zaman, endişe duymanızın sizin kendi hatanız olduğunu sanmaya devam edersiniz.  Kaygı duymak sizin hatanız değil. Kim olduğunuzla ilgili olarak doğuştan getirdiğiniz herhangi bir sorun yok. Siz iyi, değerli ve özel bir insansınız. Siz sadece kaygıdan dolayı zarar görüyorsunuz.
    Kaygılarınızı kabul edin. Kendinizi nasıl hissettiğinizi, güvendiğiniz bir arkadaşınızla, eşinizle veya akrabanızla paylaşın. Doktorunuzla konuşun. Kaygı hislerinizi kabul ettiğiniz zaman, kendinizi daha iyi hissetmek için önemli bir adım atmış oluyorsunuz. Gerçeklerle yüzleşerek, sorununuza bir isim vermiş olursunuz ve böylece bunu çözmeye yönelebilirsiniz. Kendinizi nasıl daha iyi hissedeceğinizi öğrenmek için bir kapı açarsınız.

 

  • ”Kuvvet Dilini” Kullanın : Zihin-beden araştırmaları göstermektedir ki kullandığınız kelimelerin, kendinizi nasıl hissettiğiniz üzerinde güçlü bir etkisi vardır. Kaygı sorunu yaşayan insanların birçoğu öz-güvenlerine zarar veren olumsuz kelimeler kullanmaktadırlar. Bunlar “kurban” kelimelerdir. Bu kurban kelimelere bir kaç örnek vermek gerekirse; yapamam, her zaman, hiçbir zaman ve yapmalıyım. Kurban kelimeler, endişe ve korkularınızın devam etmesine neden olur. Bunlar kendiniz hakkında olumsuz tahminlerde bulunmanıza ve bu da sonuç olarak kaygılı düşünce ve fiziksel semptomların ortaya çıkmasına neden olur.
    Kurban kelimeler yerine “kuvvet” dilini kullanarak kaygıyı yenebilirsiniz. Kuvvet dili demek, öz değeriniz ve kişisel gücünüze dair hislerinizi iyileştiren kelimeler kullanmak demektir: “Kaygımı kontrol edemiyorum” yerine “Kaygımı kontrol edebilirim ve bunu yenebilmek için gerekli olan becerileri öğreniyorum.” “Neden kendimi sürekli endişeli hissediyorum?” yerine “Kendimi bazı zamanlar endişeli hissediyorum ama her zaman değil” ifadesini kullanmak gibi. Veya “Akşam yemeği için geç kalmamalıyım” yerine “Akşam yemeğine geç kalabilirim” ifadesini kullanmak gibi.

 

(Alıntı)

 

Sevgiyle kalın…

 

 

YAZARIN SON YAZILARI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ