DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 28°C
Gök Gürültülü

Kavaklı Vapur İskelesi’ne ENGELLİ RAMPASI İSTENİYOR

Kavaklı Vapur İskelesi’ne  ENGELLİ RAMPASI İSTENİYOR

Kavaklı Vapur İskelesi’ne

ENGELLİ RAMPASI İSTENİYOR

Gölcük Kavaklı Mahallesi’nde ikamet eden engelli Murat Metin, Kavaklı Sahili’nde bulunan Vapur İskelesi’nde yaşadığı sıkıntıyı gazetemize anlattı. Murat Metin, Değirmendere’den Gölcük’e gelmek için bindiği vapurdan inerken, rampanın engellilere uygun olmamasından ötürü denize düşme tehlikesi yaşadığını, iskeledeki rampanın engellilere uygun hale getirilmesini yetkililerden istedi.

Metin, “Bize sunulan bu cevapları kabul etmiyorum”

Gölcük Kavaklı Mahallesi’nde ikamet eden engelli Murat Metin yaptığı açıklamada şu sözleri dile getirdi: “1 hafta önce Kavaklı İskelesi’ndeki vapurdan inmek üzereyken iskelede bulunan asma rampaya takılarak düşme tehlikesi yaşadım. Zaten bu iskeledeki rampa pek sağlam değildi. Olaydan bir gün sonra Gölcük Belediyesi’ne gittim. Gölcük Belediyesi yetkilileri ile bu konu hakkında görüştüm ve benden şikayet belgesini aldılar ama bir çözüm olmayacağını söylediler. Gölcük Belediye Başkanı Ali Yıldırım Sezer de bana bu konunun takipçisi olacağını söyledi. Benim şahsi düşüncem geçirdiğim bu kazanın siyasi görüşümün farklı olması. 2 senedir ben bu konu hakkında hem BİMER’e, hem CİMER’e şikayetlerde bulunuyorum ama pek dikkate alınmıyor. Bize sunulan bu cevapları kabul etmiyorum. Bu kaza olduktan sonra bile Gölcük Engelliler Derneği’nden kimse arayıp geçmiş olsun dileklerinde bulunmadı. Bu konu hakkında ise hukuki süreç başlattığımı dile getirmek isterim.”

“Yönetim ve hassasiyet niye yok?”

Engelli Murat Metin son olarak, “TS 9111 standartlarına göre bir engelli aracında bir noktadan bir noktaya çıkacağı yükseklik 15 santim veya az ise engelli rampasının eğimi %8 olacak. 16,50 santim arasında yüksek olursa rampa eğimi %7 olacak. 16,100 santimin üzerinde ise eğimin %5 olması lazım. Maalesef bugün birçok yerde görülen engelli rampası eğimleri %20 civarında. Bu değerde bir engelli aracını itmek veya kendi başına çıkması mümkün değil. Bunlar yönetmelikte çok açık bir şekilde yer alıyor. Peki, burada noksanlık nerede? Yönetim ve hassasiyet niye yok? Projeler doğru mu onaylanıyor? Ona bakmak lazım. Buradan sorumlu olanlar, bu işin denetimini yapan şirketlerdeki çalışanlar ve ilgili kamu kurumları belediyelerinde bunu denetlemesi lazım. Belediyelerin en büyük eksikliği böyle bir konuda bu işi yapanların duyarsızlığı. Bu bizi çok üzüyor.  Konunun takipçisi olacağımı, savsaklanması halinde yasal tüm haklarımı bilmenizi arz ederim” diyerek açıklamasını sonlandırdı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.