DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

Araç sahipleri araçlarını kaskolatmaktan vazgeçmeye başladı

Araç sahipleri araçlarını kaskolatmaktan  vazgeçmeye başladı

Aracın yanması, çarpışması, çalınması, çalınmaya teşebbüsü sırasında oluşabilecek zararları karşılamak adına yapılan  kasko sigortası ile araçlar güvence altına alınırken son zamanlarda araç sahipleri araçlarını kaskolatmaktan vazgeçmeye başladı.  

İlçemizde geçtiğimiz yıllarda hizmet vermeye başlayan Çelikkol Sigorta Acentesi’nin sahibi Seher Çelikkol yaptığı açıklamada, “Birçok araç sahibi ekonomik sıkıntılar nedeniyle araçların kosko poliçelerini yeniletmemeye karar verdi. Fakat bu durum araç sahipleri için büyük risk taşımaktadır” dedi.

Kasko Sigortası nedir?

Kasko poliçesi ve önemi hakkında bilgi veren Çelikkol Sigorta Acentesi’nin sahibi Seher Çelikkol, “ Kasko, aracın yanması, çarpışması, çalınması, çalınmaya teşebbüsü sırasında oluşabilecek zararlar kasko sigortası ile güvence altına alınmaktadır. Kasko primleri hesaplanırken aracın modeli ve model yılına göre hazırlanmış olan kasko değeri dikkate alınmaktadır.

Kasko sigortası poliçenizi ek teminatlarla genişletebilir ya da ihtiyaç dışı teminatları çıkararak bütçenize uygun hale getirilebiliniyor. 2019 verilerine göre trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 milyon kaskolu araç sayısı 6 milyon yani Türkiye’deki araçların sadece  % 30 kasko poliçesi yaptırmaktadır. Kocaeli’nde trafiğe  kayıtlı 386 bin araç vardır. Sigortalanma oranı % 20 ile %25 oranlarındadır.

Trafik Sigortası nedir?

Trafik sigortası hakkında bilgi veren Çelikkol, “ Motorlu Taşıtlar Zorunlu Trafik Sigortası olarak da bilinen ve kısaca Trafik Sigortası adıyla tanınan sigorta türüdür. Yapılması kanunla mecburi kılınan Trafik Sigortası, sigorta yaptıranın karşı tarafa verdiği hasarı teminat altına alan bir kapsama sahiptir. Ülkemizde Trafik Sigortası’nın yapılması kanunla mecburi kılınmıştır. Yani trafiğe çıkan her motorlu taşıt, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırmaya mecburdur. Trafik Sigortası yaptırmadan motorlu taşıtınızla trafiğe çıkmanız halinde, bu durum trafik polisince fark edildiğinde hakkınızda cezai işlem başlatılır. Öncelikle aracınız Trafik Şube Otoparkı’na çekilir. Size de para cezası verilir. Bu cezayı karşılama sürecinde ve Trafik Sigortası işlemlerini tamamlama evresinde aracınızın Trafik Şube Otoparkı’nda kaldığı her gün için ayrıca ücret ödersiniz. Gelecek yıl Trafik Sigortası yaptırmak istediğinizde “Poliçe Sadakat” indiriminden yararlanamayabilirsiniz. En önemlisi, bir kazaya karışmanız halinde karşı taraftaki maddi kayıp, can kaybı ve sağlık masrafları konusunda tek başınıza kalırsınız. Trafik Sigortası, kaza anında sizin karşı tarafa vereceğiniz hasarı teminat altına alarak hem ekonomik açıdan hem de duygusal açıdan büyük bir yükü üzerinizden alır. Ayrıca kaza sonrası karşı tarafın sizden talep edeceği her şeyin kanun çerçevesinde kalmasını sağlayarak, kanunda belirtilen dışında haklar talep etmesini önler” dedi. 

Kasko Yaptırmak Zorunda mıyız? 

Kasko Sigortası, tamamen isteğe bağlı olarak yapılan yani yapılması kanunla mecburi kılınmayan bir sigorta olduğunu ancak yapılmasının önemli olduğunu ifade eden Çelikkol, “Aracınız park halindeyken ya da trafikteyken çizilebilir, başka bir araç tarafından vurma, çarpma gibi kazalar yaşanabilir, yangın, sel baskını gibi afetler sonucu zarar görebilir. İşte bu saydıklarımız ve bunlara benzer hasarları kendi imkanlarınızla karşılamanız oldukça zorlayıcı olabilir. Kasko yaptırmazsanız söz konusu hasarları tamir ettirme konusunda yalnız kalırsınız. Kasko Sigortası için ödenecek teminatların kapsamı ve pirim tutarı, devlet tarafından denetlenerek sigorta şirketleri tarafından belirlenir. Sizin teminat konusundaki beklentileriniz, aracınızın modeli, yaşı, markası, plakasının ait olduğu ilin trafik kazası oranları ve trafik yoğunluğu, geçmiş yıllarda sizin ehliyetinize ait ceza kayıtları, her yıl sigorta poliçenizi yenileyip yenilemediğiniz gibi konular göz önüne alınarak bir poliçe pirim fiyatı belirlenir.

Kasko Sigortası ve Trafik Sigortası Arasındaki 3 Temel Fark

1- Kasko, yapılması mecburi olmayan özel bir sigorta türü iken Trafik Sigortası, devlet eliyle yapılması zorunlu kılınan bir sigortadır.

2 – Kasko yaptırmazsanız ceza almazsınız. Ancak Araç Trafik Sigortası yaptırmadan trafiğe çıkarsanız hakkınızda cezai işlem uygulanır.
  
3- Kasko Sigortası, sizin aracınızda oluşan hasarı, Trafik Sigortası ise sizin karşı tarafa verdiğiniz hasarı teminat altına alır.

“Gelişen ülkelerle kıyasladığımızda maalesef sigortalılık oranımız düşük”

Son dönemde kasko sigorta poliçelerinde ciddi anlamda azalma olduğunu ifade eden Çelikkol, “Kurlardaki artış sektörü nasıl etkiledi, artış devam ederse ne olur? Primlerde artış gündeme gelir mi? Ekonomide esen sert rüzgârlar ülke ekonomisini etkilerken, tüm sektörlere de olumsuz şekilde yansıdığı görülüyor. Özellikle dolar kurunun artışıyla ilgili tahmin yapılmasının bile oldukça güç olduğu dönemlerden geçiyoruz. Sigorta sektörü ve müşterileri de bu gelişmelerden etkileniyor. Döviz kurunun yükselişi, ithalata bağlı yedek parça fiyatlarıyla birlikte trafik ve kasko sigortasındaki maliyetleri de artırıyor. Kasko ve trafik sigortalarının sektördeki ağırlığı göz önüne alındığında, yedek parça fiyatlarının yükselmesi sigorta şirketlerini de maliyetler açısından zor durumda bırakıyor. Bu artış sürerse söz konusu maliyetlerin de sigorta primlerine yansıtılması kaçınılmaz olacaktır. Gelişen ülkelerle kıyasladığımızda maalesef sigortalılık oranımız düşük.  Geçen yıl poliçe sayısındaki artışın prim üretiminin üzerinde olması ve prim üretiminin yaklaşık yüzde 30’luk bölümünün zorunlu trafik sigortasına yönelik düzenlemeden kaynaklanması da büyümeyi negatif etkiledi. Ancak 2019 yılı beklentilerine baktığımızda aslında halen sektör için gizli bir potansiyel olduğunun da farkındayız. Kişi başı harcanabilir gelirin artması, ekonomik açıdan daha güçlü bir nüfus ve sigorta bilincinin artırılması da bu büyümenin sağlanabilmesi için gerekli kriterler”  dedi.

“Bugün 12 milyon civarındaki binek ve hafif ticari aracın yalnızca yüzde 35’inin kaskosu var”

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB), son raporu da bu durumu teyit ediyor. Oradaki veriye göre bugün her 3 kişiden ikisinin kasko sigortasının olmadığını ifade eden Çelikkol, “Sel, dolu gibi felaketlerde değerleri korumak adına sigortanın çok önemli.  Bugün 12 milyon civarındaki binek ve hafif ticari aracın yalnızca yüzde 35’inin kaskosu var. Kimi zaman araç sahipleri otomobillerini çok sık kullanmadıkları, yoğun trafik bulunan bölgelerde yaşamadıkları gibi gerekçelerle kasko yaptırma gereği görmüyor. Ya da daha uygun fiyatlı poliçeler için sel ve doğal afetler kapsamdan çıkarılabiliyor. Oysa bu tür doğal afetler insanı her yerde bulabiliyor. Kasko sigortası poliçesi yaptıranların yaş dağılımına bakıldığında 28-37 yaş aralığının fazlalılığı dikkat çekiyor. En çok poliçe satılan şehirler sıralamasında ise yüzde 35 ile İstanbul ilk sırada yer alıyor. İstanbul’u sırasıyla yüzde 8 ile Ankara, yüzde 7 ile İzmir, yüzde ile 4 Kocaeli ve yüzde 3 ile Antalya izliyor. Diğer şehirler ise geriye kalan yüzde 43’lük kısmı oluşturuyor” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.