DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 16°C
Gök Gürültülü

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin’den KIŞ AYLARINDA BESLENME

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin’den  KIŞ AYLARINDA BESLENME

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin’den

KIŞ AYLARINDA BESLENME

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni  Eda İlhan Tekin Kış aylarında beslenmenin oldukça önemli olduğunu ifade ederek, “Vücuda giren hastalık yapıcı etkenler (bakteri, virüs) savaşmak için bağışıklığımızı yani savaşçı askerlerimizi güçlendirmek için yeterli mineral, vitamin ve probiyotikler almamız gerekmektedir” dedi.

Özellikle C vitamini, A vitamini, antioksidanlar ve magnezyum alımı önemli

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni  Eda İlhan Tekin yaptığı açıklamada, “Kış aylarında vücudumuzun enerji ihtiyacı, ısısını koruyabilmek için arttırmaktadır. Aynı zamanda vücuda giren hastalık yapıcı etkenler (bakteri, virüs) savaşmak için bağışıklığımızı yani savaşçı askerlerimizi güçlendirmek için yeterli mineral, vitamin ve probiyotikler  almamız gerekmektedir. Özellikle C vitamini, A vitamini, antioksidanlar ve magnezyum alımı önem kazanmaktadır. Bu vitamin-minerallerin isimlerine takılmayın zaten mevsim sebze ve meyvelerinde hepsinden bol bol bulunmaktadır. Aslında mevsimsel yetişen sebze ve meyveler Rabbimiz tarafından o kadar güzel ayarlanmıştır ki kışın portakal ve mandalina C  vitamini deposu, mor lahana ve havuç antioksidanlardan zengin; pırasa, kereviz turşu, tarhana, boza ve kış aylarında daha çok tüketilen kuru baklagiller  probiyotik etkiye sahiptir. Yine kış aylarında balık tüketerek güneşle alımının azaldığı D vitaminini sağlarız. Aslında tek yapmamız gereken mevsiminde yetişen bütün sebze, meyvelerden ve besinlerden faydalanmaktır.Artan enerji ihtiyacını ise tam buğday unlu ekmeklerden, bulgurdan rahatça karşılarsınız. Bu enerji ihtiyacını fazlaca hamurlu ve şekerli besinlerden karşılarsanız ve hareketsiz bir yaşama da sahipseniz baharda ‘beni zayıflatın’ diye kapıma dayanırsınız. Tatlı istediğinizidaha çok sütlü tatlılarla, bir çok baklagilin bir arada olduğu aşure ile ya da keklerinizi daha az şeker ve kuru meyveler, tahin, ceviz fındık ile yaparak daha sağlıklı ve besleyici besinler bastırabilirsiniz. Böylece bir taşla iki kuş vurursunuz. Çok kolay yapabileceğiniz kış çorbası tarifi ile sözlerimi bitiriyorum ve hastalıksız bir kış diliyorum” dedi.

Kış Çorbası

Malzemeler:

2 yemek kaşığı sıvıyağ,1 adet soğan,1 adet havuç,1 çorba kaşığı salça,1 tatlı kaşığı kuru nane,İsteğe bağlı pul biber ve zerdeçal,1 çay bardağı yeşil mercimek,1 çay bardağı kırmızı  mercimek,1 çay bardağı pilavlık bulgur,Et suyu/ tavuk suyu,1 litre su

Yapılışı:

Tencerede rendelenmiş soğan ve havuç sıvı yağda kavrulur. Soğan ve havuçlar kavrulunca tuz, salça ve nane eklenip kavrulmaya devam edilir. Sonrasında tencereye yeşil mercimek, bulgur ve ekleyip birkaç kavrulur. Sonrasında et/tavuk suyu ve suyu eklenip pişmeye bırakılır. Tüm besinler pişir yumuşadığında lezzetli ve besleyici çorbanız hazırdır. Afiyet olsun

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.