DOLAR 6,8603
EURO 7,8143
ALTIN 396,60
BIST 8,6232
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 27°C
Gök Gürültülü

BEYNİ GENÇ TUTMANIN YOLLARI

29.06.2020
347
A+
A-

Beyni genç tutmanın en önemli yolu, beynin sürekli olarak öğrenme faaliyetinde bulunmasıdır. Mideniz yemek ister, gözünüz görmek ister, diliniz tatmak ve konuşmak ister, burnunuz koklamak ister; bunun gibi beyniniz de düşünmek ister. Düşünmenin yolu ise öğrenmektir. Tabi öncelikle öğrenmeyi öğrenmektir. Beyni nasıl etkili kullanmamız gerektiğini öğrenmektir. 

Hafızanızı hafıza ve beyin dostu yiyeceklerle besleyin. Hafızayı destekleyen besinlerle vitaminleri bilmek ve yeterince tüketmek oldukça önemlidir. SelenyumOmega3folik asit, Kolin B6, B12C ve E vitamini gibi antioksidanlar beyindeki zararlı maddeleri temizleyerek, hafızaya destek olur. Folik asit  yeşil yapraklı sebzelerden, B12 kırmızı etten, B6 tahıllı ürünlerden, Omega 3 balıktan sağlanırken selenyum minerali sıklıkla toprakta bulunur. Fındık, ceviz gibi kabuklu yemişlerde antioksidan içerikli yağlar bulunur. Bunları tazeyken yemek beyne iyi gelir.

İyi bir zihinsel performans için ölçülü uyumak şarttır. Hatta çocukluktan itibaren bu süreye uymak disiplinli bir gelecek demektir. 

Yetişkinlerin daha sağlıklı beyne sahip olabilmeleri için günde en az 6 – 8 saat arasında uyumaları gerekir. Uykusuzluk çekenlerde kortizon seviyesi yükselir. Bu durum hafızayı kontrol eden sistemleri olumsuz etkiler. Gece uyku sırasında salgılanan melatonin hormonu vücudun biyolojik saatini ve ritmini ayarlar. Araştırmalar; melatoninin bağışıklık sistemini güçlendirdiğini, ömrü uzattığını, stresi ve yaşlanma bulgularını azalttığını göstermektedir. Bu hormondan yararlanmak için uykuyu erken saate çekmek, hormonun en çok salgılandığı karanlık saatlerde uyumak gerekir. Depresyon ve stresin zararlarından kurtulmak ve beyni hasarlardan korumak için uykunuzu alın.

 Egzersizler beynin en sadık dostlarıdır. Mümkünse, her gün değilse bile haftada 3 – 4 gün egzersiz yapın. Sadece haftada dört gün, 30-45 dakika boyunca yapılacak yürüyüş beyinde kan akımını hızlandırarak zihinsel fonksiyonları güçlendirir. Bunun yanı sıra düzenli olarak okuyun. Okumak gibi faaliyetler de zihinsel egzersiz yapmak anlamına gelir.

Çünkü yeni şeyler öğrenmek, beyinde sayıları sabit olan nöronlar arasındaki ağları artırarak hafızayı güçlendirir. 

En az bir veya imkanınız varsa iki yabancı dil öğrenmek beyni daha fazla çalıştıracaktır. Yeni kelimeleri öğrenirken hafıza egzersizi, dikkat, duyumsal algı ve motor kontrol gibi birçok beceri devreye girer.

Müzik beynin gıdasıdır. Müzik beyne şifadır. Yapılan bir araştırmada, müzisyenlerde bunama (demans) ihtimalinin herhangi bir enstrüman çalmayan insanlara kıyasla yüzde 60 daha az olduğu görüldü.

Dama, satranç gibi zeka oyunları oynamak beyninizi zinde tutabilecek bazı aktivitelerdir. Hafıza ve zekayı geliştiren oyunları çocukluktan itibaren oynatmakta yarar vardır. Bu tarz hafıza ve zekayı güçlendirici oyunları oynamanın bunamaya karşı kişiyi avantajlı konuma getirdiğini belirtiliyor.(Melik Safi Duyar yazısından alıntıdır)

Sağlıkla ve Sevgiyle kalın…

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
16 Mayıs 2016
4 Şubat 2019
19 Mart 2018
26 Ağustos 2019
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.