DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, ‘DOLANDIRCILARA KARŞI DİKKATLİ OLUNMALI’

TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk,

‘DOLANDIRCILARA KARŞI DİKKATLİ OLUNMALI’

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk,  yeni kredi destek paketlerini söyleyerek tüketicileri kandırmaya ve dolandırmaya çalışan kişilere karşı dikkatli olunmasında fayda olduğunu ifade etti.

Tüketiciler uyanık davranmalı


Başkan Kocatürk, yaptığı açıklamada şunları söyledi:  “Dolandırıcılar, ilk olarak tüketici ile ilgili bilgileri buluyor ve sonrasında kendilerine banka çalışanı süsü vererek tüketici ile konuşmaya başlıyor. Kredi destek paketlerini fırsat bilen dolandırıcılar, kendilerini banka çalışanı olarak karşısındaki kişiye tanıtıyor ve tüketiciyi dolandırmaya çalışıyor. Bu konuda da tüketicilerimizi uyarmak istiyorum. Dolandırıcılar, tüketiciye kredi tahsis edildiği, kredi kartı limitinin arttırıldığı şeklinde bilgiler vererek tüketicinin telefonuna gelen şifreyi tüketiciden istiyor ve bu şifrenin verilmesi ile birlikte hesap, dolandırıcılar tarafından boşaltılıyor. Bu duruma karşı kesinlikle dikkatli olunmalı” diye konuştu.

Kimlik bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın


Kimlik bilgilerinin kimseyle paylaşılmaması gerektiğini belirten Başkan Kocatürk,  son olarak şunları söyledi: “Buna benzer bir olay geçtiğimiz günlerde yaşandı ve emekli bir vatandaşımızın, kimlik bilgileri verilerek ikna edilmesi sonucunda hesabı boşaltıldı. Tüketicilerimiz, kendilerini bankadan aradıklarını söyleyen kişilere itibar etmemeli. Kredi kartı tanımlama, kredi verilmesi gibi konularda hiçbir zaman kimliğimiz veya kullandığımız kart hakkında bilgi vermemeliyiz. Telefonumuza bir şifre gelirse tüketici olarak sadece bankamızı aramalı veya banka şubesine gitmeliyiz. Bizim birer tüketici olarak bilinçli olmamız gerekir. Bu tür durumlarda, kimlik bilgilerini isteyenlere karşı kesinlikle dikkat edilmeli ve kimlik bilgilerimizi hiç kimse ile paylaşmamalıyız.’’

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.