DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

1 Mart Üsküdar Faciası Şehitlerini anıyoruz 63 YILDIR DİNMEYEN ACI

1 Mart 1958 tarihinde İzmit-Gölcük seferini yapmakta olan Üsküdar Vapuru şiddetli rüzgâr sebebiyle Derince yakınlarında battı. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en ölümcül sivil deniz kazasında, çoğunluğunu Gölcüklü öğrencilerin oluşturduğu 392 kişi boğularak hayatını kaybetmişti.

Şehitlerimiz için anma programı düzenlenecek

Gölcük Belediyesi bu büyük felaketin 63.yıldönümünde faciada hayatını kaybedenleri unutmazken, Korana Virüs salgını tedbirlerine uyulması kaydıyla anma programı düzenliyor. 1 Mart Üsküdar Şehitliği’nde yapılacak anma programı, saat 10.00’da başlayacak. Programda; çelenkler sunulacak, protokol konuşmaları ile birlikte Kuran-ı Kerim tilaveti ve dualarla faciada hayatını kaybedenler bir kez daha büyük bir hüzünle yad edilecek. Bu programın akabinde saat 13.45’de de Tevfik Hoca Camisi’nde Mevlid-i Şerif de okunacak.

Üsküdar Vapuru Faciası nasıl yaşanmıştı?

1 Mart 1958’de İzmit Körfezi’nde Üsküdar adlı vapurun fırtınada alabora olup kısa sürede batması sonucu resmi rakamlara göre 392 kişinin yaşamını yitirdiği, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en ölümcül sivil deniz kazasıdır. 1 Mart 1958’de İzmit – Gölcük arasında sefer yapan Üsküdar isimli vapur, İzmit iskelesinden hareket ettikten sonra Derince yakınlarında şiddetli rüzgar sebebiyle batmıştır. Kayıplar hakkında net bir bilgi yoktur. Yaşanan bu elim kazada 392 kişi boğularak hayatını kaybetmiştir. Yolcuların çoğunu İzmit Lisesi ve İzmit Sanat Okulu talebeleri oluşturuyordu. Yolcularından yalnızca 40 kişi kadarı kurtulabilmiş, diğerleri dalgaların arasında kaybolup gitmiştir. 1950’li yıllarda Karamürsel ve Gölcük’te lise yoktu. Kara ulaşım vasıtaları da kısıtlıydı. Bu sahil ilçelerinin gençleri aynı zamanda ekonomik olan vapur yolculuğunu tercih ediyorlardı. Cumartesi günleri yarım gün eğitim verildiğinden, öğle tatiliyle birlikte öğrencilerin tamamına yakını vapura bindi. Derince açıklarına gelindiğinde şiddetli fırtınaya yakalanan ve çoğu kısmı ahşap olan Üsküdar vapurunun kaptan köşkü uçtu. Kumandasız kalan vapur, yan yatarak battı. Bazı kayıtlarda vapurun ikiye bölündüğünden de söz edilir. Gölcük’teki Donanma Komutanlığı’na ait Deniz Üssü’nden yardıma gelen denizaltı ve savaş gemileri, denize dökülen yolcuların ancak küçük bir bölümünü kurtarabildi. Gölcük Barbaros Hayrettin Lisesi bu olayın ardından kurulmuştur. 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.