DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 25°C
Gök Gürültülü
Reklam

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin’den SAĞLIKLI ORUÇ TUTMANIN YOLLAR

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin’den SAĞLIKLI ORUÇ TUTMANIN YOLLAR

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin Ramazan Ayında sağlıklı oruç tutmanın yolları hakkında önemli bilgiler verdi.  Tekin yaptığı açıklamada, Ramazan Ayında uzun süreli açlık ve susuzluk nedeniyle iftarda çok dengeli beslenilmesinin oldukça önemli olduğunu ifade etti.

İftardan sonra Yeterli Sıvı Alımı çok önemli

Uzun saatler susuz kalındığı için iftar ile sahur arasında bol bol su içilmesi gerektiğini ifade eden İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin, “Günlük 2-2,5 litre (10-12 bardak) su gereksinimi Ramazan Ayında da devam etmektedir. İftar sahur arasında her saat 2-3 bardak su içmeye çalışın. Unutmayın, böbreklerinizi yormamak için günlük almanız gerek su ihtiyacını bu saatler arasında tamamlamanız gerekmektedir ve çay, kahve su alımından sayılmaz” dedi.

İftarda az yağlı ve tek ana yemek yeterli

İftarda ağır ve yağlı yemeklerden kaçınılması gerektiğini ifade eden Tekin, “İftarda  yağlı kızartmalardan kaçının. Sofrada tek ana yemek bulundurmaya çalışın. Ne kadar çeşitli yemek yerseniz hepsinden ayrı ayrı yağ aldığınız için fark etmeden aldığınız kalori yükselir. Örneğin ya sebze yemeği ya et yemekleri ya da kuru baklagillerden sadece biri olsun. İftarımıza mutlaka rengarenk bol limonlu salatayı eksik etmeyelim” dedi.

Kabızlık ve sindirim sorunları için

Ramazan Ayında sindirim sisteminin etkilendiğini ifade eden Tekin, “Kabızlık için orucunuzu açtığınız suya bal ve limon ekleyebilirsiniz hem kabızlığı azaltır hem de kan şekerini yükselttiği için tatlı isteklerini azaltır. Sahurda 1 kase yoğurda kuru erik, kuru kayısı ve yulaf ekleyerek posadan zengin bir besin elde edebilirsiniz, bu da kabızlık problemlerinizi azaltmaya yardımcı olur. Ayrıca Ramazan ayında sindirim sıkıntıları yaşabilirsiniz bunun için yemeklerinize kimyon ekleyebilir,  iftar ile sahur arasında rezene çayı, yeşilçay gibi bitki çayları ve bir şişe maden suyu içebilirsiniz. Bunların yanında bağışıklık sistemimizi güçlendirmek adına kefir, probiyotik yoğurt gibi ürünleri tüketmeye özen gösterelim. Sindirim problemlerini azaltmak için ramazanın ilk bir haftası iftarda kuru baklagil yemekleri tercih etmeyin. Pandemi döneminde olduğumuz için akşamları sokağa çıkma yasağı olduğu için İftar sonrası normal tempoda yürüyüşler önerisinde bulunamıyorum ama ev içinde bu yürüyüşümüzü elimizden geldiği kadar yapmaya çalışalım”.

Vücuda her gün şeker vermek sağlıklı değildir

İftar sofralarında tatlı tercihini de hafif tatlılardan yana kullanılması gerektiğini ifade eden Tekin, “İftarın hemen arkasına şerbetli, hamurlu ya da kızartılmış tatlılar tercih etmek, hem mide sağlığını olumsuz etkiler hem de ramazanda kilo almayı kolaylaştırır. İftardan bir saat kadar sonra, haftada bir kaç gün sütlü tatlı ya da dondurma tercih edebilirsiniz. Vücuda her gün şeker vermek sağlıklı değildir. Pandemi döneminde vitaminler oldukça önemli olduğu için bol bol C Vitamini içeren meyveler tercih edilmeli. Tatlı ihtiyacı için çoğunlukla meyve tercih edebilirsiniz”.

Sahurumuzu kahvaltı ağırlıklı yapalım

Ramazan Ayında sahur yapmanın çok önemli olduğunu ifade eden Tekin, “ Sahur için en sağlıklı tercihler kahvaltılıklardır. Özellikle tokluk verme özelliği yüksek olduğundan yumurta her gün tercih edebilirsiniz. Peynirinizi az tuzlu ve az yağlı tercih edin. Ekmek her zamanki gibi tam buğday unlu ya da çavdarlı olmalı. Çorba ya da kızartılmamış bir iki parça peynirli börek de tercih edilebilir. Tokluğu arttırmak için tuzsuz kuruyemiş özellikle ceviz yiyebilirsiniz. Süt, yoğurt ya da kefir sahur için sağlıklı tercihlerdir. Sahurda pirinç pilavı, ev yemekleri, sakatatlar, gazlı içecekler kullanılmaması gereken besinlerdir. Unutmayın çok yeseniz de 5 saat sonra açlık hissedersiniz” dedi.

Besin güvenliği

İlçe Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Eda İlhan Tekin son olarak “Özellikle sıcak havalarda artan yemeklerinizi oda sıcaklığında 2 saatten fazla bekletmeyin, uygun sığ kaplara aktararak buzdolabına kaldırın. Özellikle tavuk yemeklerinde bozulma çok hızlı olduğundan artan yemekleri en kısa zamanda buzdolabına kaldırın ve iki günden fazla saklamayın. Hayırlı sağlıklı Ramazanlar dilerim” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.