DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 25°C
Gök Gürültülü
Reklam

Kocatürk, ‘‘Cayma hakkı tüketicinin en büyük güvencesidir’’

Kocatürk, ‘‘Cayma hakkı tüketicinin en büyük güvencesidir’’

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, İnternet alışverişlerinde tüketicilerin sahip olduğu haklar konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

‘İnternet alışverişlerinde güven problemi dikkat çekiyor’

Başkan Kocatürk, ‘Sosyal mesafenin korunmasını gerektiren Koronavirüs (COVID-19) salgını ile birlikte tüketici alışkanlıkları büyük değişime uğradı. 7’den 70’e herkes ihtiyacını alternatifi olmayan alışveriş bir yöntemi haline gelen online alışveriş ile karşıladı. Öyle ki yapılan araştırmalara göre e-ticaret hacminde yüzde 52’ye varan artış gerçekleşti. Bununla birlikte kimi tüketiciler halen e-ticaret platformlarına “güvensiz” gözüyle bakmaya devam ediyor. Yapılan araştırmalar da internet alışverişlerinde güven probleminin olduğunu ortaya koyuyor.
Tüketiciler ödemesini yaptıkları ürünün teslim edilmesi veya tarife uyması noktasında endişe duyuyor. Bu nedenle sosyal mesafeyi koruyamamak pahasına fiziksel mağazalarda saatler süren alışverişle ihtiyacını karşılayabiliyor. Oysa 4077 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ve bu doğrultudaki ikincil düzenlemeler, tüketicilerin haklarını kapsamlı bir şekilde koruyor. Üstelik salgın sürecinde tüketici hakları güçlendirildi.’
‘Cayma hakkı satın alınan ürünün 14 gün içerisinde iade edilebilme imkanı sunar’

Açıklamalarını sürdüren Kocatürk, ‘Cayma hakkını, bir tüketicinin internet alışverişlerindeki en büyük güvencesi olarak da niteleyebiliriz. TKHK madde 48/3 gereği mal satışları bakımından taahhüt edilen süre 30 günü geçemez. Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır. COVID-19 nedeniyle alınan tedbirler kapsamında stok olmaması nedeniyle siparişin teslim edilmesi mümkün olmadığında satıcı tüketiciye durumu üç gün içinde yazılı olarak bildirmeli ve bedeli iade etmelidir.  Tüketicinin cayma hakkı bulunmayan ürünler şöyle;  Kişiye özel olarak üretilen veya özel hale getirilen ürünler, Mayo, iç çamaşırı veya kozmetik gibi hijyenik açıdan hassas ürünler, DVD ve CD gibi çoğaltılabilecek ürünler, Kitap ve dergi gibi basılı ürünler, Yazılım programları,  Son kullanma tarihine sahip, çabuk bozulma riski taşıyan ürünler, Mücevherat, Uçak biletleri, tur ve otel hizmetler.’ dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.