DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 28°C
Parçalı Bulutlu

Ramazan’da Bir Kişilik Oruç tutup iki kişilik iftar yapmayın

Ramazan’da Bir Kişilik Oruç tutup iki kişilik iftar yapmayın

Ramazan ayın da 2 öğün beslenmeyle birlikte metabolizmamız yavaşlar ve vücutta yağlanma, kilo artışı, gaz ve hazımsızlık problemleri yaşayabilirsiniz.  Ramazanda nasıl doğru beslenmeliyiz  ve kilo almamak için nasıl tablo izlemeliyiz konusunda İlçe Sağlık Müdürlüğü binasında hizmet vermekte olan Diyetisyeni Eda İlhan Tekin ’den bilgi aldık.

İftar sonrası hafif yürüyüşler azalan metabolizmayı hızlandırır

İlçe Sağlık Müdürlüğü  Obezite Birimi Diyetisyeni Eda İlhan , “Her ramazan olduğu gibi bu ramazanda da hastalarımıza doğru beslenme konusunda bilgilendirdik. Hastalarımıza ve diğer vatandaşlarımıza dediğimiz gibi ramazanda  bir kişilik oruç tutup iki kişilik iftar yapmayın. Hastalarımıza ramazanın ilk aylarında zorlanmamaları, gaz ve hazımsızlığı önlemek için kurubaklagil yemeklerine ramazanın 2. haftasından sonra başlamalarını öneriyoruz. Daha yavaş ve çok çiğneyerek yemekler yenilmeli, soğuk salatalara daha az yer verebilirsiniz. Yine gaz ve hazımsızlık problemini önlemek için iftara kahvaltılık iftar tabağı (hurma, kuru kayısı, peynir, ceviz, zeytin) ve çorba ile başladıktan sonra 15 dakika ara verilmesi gerekir.iftar sonrası ağır şerbetli hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, dondurma, meyve yemek kilo alımını önler. Yine iftar sonrası yapılan hafif yürüyüşler azalan metabolizmayı hızlandırır” dedi.

Sahur atlamak çok sağlıksız bir seçim

Oruç tutarken sahur öğününü atlamak gün içinde kan şekerini çok düşüreceğinden halsizlik, baş dönmesi, baş ağrısı şikayetlerinin beraberinde getirir. Bu nedenle sahur atlamak çok sağlıksız bir seçim. Sahurda kahvaltı yapmak, 3-4 bardak su tüketmek gün içinde daha rahat oruç  tutulmasını sağlar. Unutmayın sahurda çok yemek veya ağır yemekler yemek acıkmanızı önlemez. Yaklaşık 5 saat sonra açlık hormonlarımız salgılanır. Hayırlı, sağlıklı ramazanlar dileğiyle” dedi.

Örnek iftar menüsü

Kahvaltılık iftar tabağı

Bir kepçe çorba

Bir tabak et, tavukveya sebze yemeği

Bulgur pilavı

bir kase yoğurt

2 dilim tam buğday ekmeği

En az yarım litre su

Örnek sahur menüsü

kahvaltı tabağı ( peynir, zeytin, bal, reçel)

bir adet haşlanmış yumurta

bir avuç fındık, ceviz, badem

domates, salatalık, maydonoz

bir porsiyon meyve, kuru meyve veya bir bardak komposto

İki dilim tam buğday ekmeği

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.