• BIST 100

    9809,64%0,96
  • DOLAR

    32,57% 0,26
  • EURO

    34,98% 0,03
  • GRAM ALTIN

    2456,42% 0,85
  • Ç. ALTIN

    3991,84% 0,00

Ramazan’da sosyal medya kullanımı arttı

Değirmendere 22.04.2022 07:22:00 0
Ramazan’da sosyal medya kullanımı arttı

Ramazan’da sosyal medya kullanımı arttı

Üsküdar Üniversitesi ile SODİMER iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırmada Ramazan ayında sosyal medya kullanım alışkanlıkları ortaya konuldu. Türkiye genelini kapsayan araştırma, Ramazan ayında sosyal medya kullanımının arttığını gösterdi. Araştırmaya katılanların %56’sı sosyal medyayı her gün 1 ila 3 saat arasında kullandığını belirtirken, yaklaşık %22’si ise sosyal medyayı günde 4 saatten fazla kullandığını söyledi. “Ramazan ayında iftar ve sahur yemeklerinin sosyal medyada paylaşılmasını onaylıyor musunuz?” sorusuna ise %65,7’si “Onaylamıyorum” cevabını verdi. 

Üsküdar Üniversitesi ile Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi (SODİMER) ortaklığında Ramazan’da sosyal medya kullanım araştırması yapıldı. Bireylerin Ramazan ayındaki sosyal medya kullanım alışkanlıklarını belirlemeyi amaçlayan araştırmaya Türkiye genelinden 537 katılımcı katıldı. Katılımcıların 316’sı %58,8 oranla kadınlardan oluşurken; çalışmaya katılan 221 erkek katılımcıların %41,2’sini oluşturdu. 15-65 arasındaki katılımcıların yaş ortalaması 34,6 oldu. Katılımcıların 279’u%52 oranla evlilerden ve 258’i de %48 oranında bekarlardan oluştu. 

Üsküdar Üniversitesi Öğretim Üyesi, SODİMER Bilim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal ile SODİMER Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan yönetiminde gerçekleşen araştırmada pek çok sonuca ulaşıldı. 

Araştırmada, cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim düzeyi gibi demografik soruların yanında, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve tercihleri, WhatsApp kullanım alışkanlıkları, günün hangi vaktinde daha çok kullanıldığı ve nelerin paylaşıldığı gibi soruların yanında dini içeriklere ve iftar saati, namaz saati, fitre miktarı gibi birtakım bilgilere ulaşma aracı olarak sosyal medyanın kullanılıp kullanılmadığı da araştırıldı. 20 sorudan oluşan anketin sonuçları şu şekilde oldu:

Ramazan’da sosyal medya kullanımı arttı

Araştırmada ilk olarak kullanıcıların sosyal medya kullanımlarının ramazan ayında nasıl değiştiği araştırıldı. Bu amaçla katılımcılara yöneltilen “Ramazanda sosyal medya kullanım süreniz arttı mı?” sorusuna bireylerin %81’i evet yanıtı verdi. 

Ramazan’da sosyal medya kullanımı 4 saate kadar çıkıyor

Araştırmaya katılan bireylerin %56’sı sosyal medyayı her gün 1 ila 3 saat arasında kullandığını belirtirken, yaklaşık %22’si ise sosyal medyayı günde 4 saatten fazla kullandığını belirtti.

Ramazan’da en çok kullanılan sosyal medya platformu Instagram oldu

Katılımcılara sosyal medya uygulamalarının hangilerini kullandıkları sorulup çok seçenekli olarak cevaplandırmaları istendiğinde ise; birinci sırada Instagram geldi (%83,4). İkinci sırada Youtube (%73,3), üçüncü sırada ise Twitter gelmiştir (%53,4). Facebook kullanım oranı %40,5, Linkedin %24,1, Pinterest %17,4, Tik Tok %9,5, Snapchat %9,1, olarak bulundu.

SODİMER Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan ve Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal araştırma sonuçlarını değerlendirdi. 

Daha önce 2017 yılında SODİMER Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan’ın yaptığı Ramazan’da sosyal medya kullanımı araştırması yaşları 21-55 arasında değişen 174 üniversite öğrencisi ve mezunu ile yürütülmüştü. 2017’deki araştırma sonucunda da yine görsel temalı sosyal medya araçlarının daha çok tercih edildiği görüldü. Sosyal medya platformlarında Instagram ve Youtube ön plana çıkmış, WhatsApp mesajlaşma/iletişim aracı olarak oldukça sık kullanıldığı belirlenmişti. 2022 araştırmasında da benzer sonuçlar görülürken, Twitter kullanımının da %50’lerde seyrettiği belirlendi. 2022 araştırmasında, güncel haber takip oranı %50’nin üzerindedir. Böylece birinci ağızdan haber alma aracı haline gelen sosyal medya uygulaması Twitter kullanımının da yükselişte olduğu ve 3. Sırada kullanılan sosyal medya platformu olduğu görüldü.

Eraslan’ın yürüttüğü önceki araştırmada grubun neredeyse tamamı Ramazan’da iftar ve sahur yemeklerinin sosyal medyada paylaşılmasını eleştirerek, bu durumu yanlış ve gereksiz bulmuştu. 2022’de de çoğunluk eleştirse de %25’lik bir grubun aşırıya kaçılmadığı durumda olabilir yanıtı verdiği görüldü. Onaylamayanlar %65,7 oranında oldu. 

Araştırmada dini içeriklerin sosyal medyadan öğrenilmesi durumu da 2017’den bu yana süregelmiş olduğu ortaya çıktı. 2022 araştırmasında; katılımcıların yarıya yakını Ramazan ayı sürecinde, zekât miktarı hesaplama, fitre, sadaka verecek kişi arama, bayram namazı saati öğrenme gibi birçok sorunun cevabını sosyal medyada aradığını belirtti.

2022 yılı araştırma sonuçları şu şekilde ortaya çıktı:

Ramazan’da sosyal medya kullanım süreleri:

1 saatten az: %16,6 (89 kişi)

1-3 saat %56,1 (301 kişi)

4-6 saat: %22,3 (120 kişi)

7 saatten fazla: %5 (27 kişi)

Durum incelendiğinde; günde 4 saat ve üzeri sosyal medya kullanım oranı %20’yi geçmektedir. 7 saat ve üzeri, tüm gününü neredeyse sosyal medyada geçirenlerin sayısı 27 kişidir (%5).

Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları:

Instagram: %83,4

Youtube: %73,3

Twitter: %53,4

Facebook: %40,5

LinkedIn: %24,1

Pinterest: %17,4

Tik Tok: %9,5

Snapchat: %9,1

Sosyal medya uygulamalarının hangilerini kullandıkları sorulup çok seçenekli olarak cevaplandırmaları istendiğinde ise; birinci sırada Instagram geldi. (%83,4). İkinci sırada Youtube (%73,3), üçüncü sırada ise Twitter yer aldı. (%53,4). Facebook kullanım oranı %40,5, Linkedin %24,1, Pinterest %17,4, Tik Tok %9,5, Snapchat %9,1, olarak bulundu. Ramazan’da sosyal medya grafiği aşağıdaki gibi oldu:

Birinci sırada kullanılan sosyal medya uygulamaları:

Instagram: %56,1 

Twitter: %19,9

Youtube: %11,4

Facebook: %7,3

LinkedIn: %3,3

Diğerleri %1’in altında ilk sırada tercih ediliyor.

Hangi vakitte daha çok sosyal medyayı kontrol edersiniz?

Bütün zaman dilimlerinde kontrol ederim, fark etmez: %34,8

Sabah ile iftar arasında: %30,4

İftar ve sahur arasında: %28,9

Sahurdan sonraki zaman diliminde: %6  

Hangi vakitte daha çok sosyal medyayı paylaşımı yaparsınız?

Bütün zaman dilimlerinde kontrol ederim, fark etmez: %39,4

Sabah ile iftar arasında: %26,1

İftar ve sahur arasında: %30,8

Sahurdan sonraki zaman diliminde: %3,7            

Ramazan ayında iftar ve sahur yemeklerinin sosyal medyada paylaşılmasını onaylıyor musunuz?

Onaylamıyorum: %65,7

Onaylıyorum: %8,9

Aşırıya kaçılmazsa onaylıyorum: %25,5  

Ramazan ayında sosyal medya kullanım süreniz sizce arttı mı?

Evet, arttı: %81 

Hayır, artmadı: %16,2

Ramazan ayında sosyal medya kullanımımı askıya alırım: %2,8

İftar öncesi sosyal medya kullanım amaçları

Haber takibi yapmak: %54,7

İş amaçlı: %34,1

Dizi/film izlemek: %25,7

Yemek tarifi incelemek: %24,1

Müzik dinlemek: %23,7

Başkalarını takip etmek: %22,6

İftar, sahur, namaz saatleri gibi bilgileri öğrenmek: %15,1

Fotoğraf, video çekip paylaşmak: %11,6

Dijital oyun oynamak: %11,4

İlahi, dua, dini içerikleri incelemek: %11

Spor içerikleri: %10,6

Din adamlarını takip etmek: %4,9

Özlü sözler (veciz, düşünür sözleri): %4,9

Diğer seçeneği: %1’in altında

İftar sonrası sosyal medya kullanım amaçları

Haber takibi yapmak: %51,3

İş amaçlı: %31,9

Dizi/film izlemek: %30,8

Yemek tarifi incelemek: %8,4

Müzik dinlemek: %23,5

Başkalarını takip etmek: %24,6

İftar, sahur, namaz saatleri gibi bilgileri öğrenmek: %7,5

Fotoğraf, video çekip paylaşmak: %11,4

Dijital oyun oynamak: %13,1

İlahi, dua, dini içerikleri incelemek: %8,4

Spor içerikleri: %10,6

Din adamlarını takip etmek: %5,4

Özlü sözler (veciz, düşünür sözleri): %5,4

Diğer seçeneği: %1’in altında

İftar öncesi ve iftar sonrası sosyal medya kullanım amaçlarını karşılaştırdığımızda; iftar öncesi katılımcıların haber takip oranı (%50’lerde) ile iş amaçlı kullanımlarında (%30’larda) çok farklılık görünmese de yemek tarifi inceleme amacıyla iftar öncesi kullanım oranı % 24,1 iken iftar sonrası bu oran %8,4’e düştü. 

Dizi/film izleme oranlarında iftar sonrasında artış gözlendi. İftar öncesi %25,7 olan bu oran, iftar oranı 30,8 olmaktadır. Bununla birlikte müzik dinleme oranlarında farklılık olmamaktadır. Müzik dinleme alışkanlıkları iftar öncesi veya sonrasında farklılaşmadı.

Dini amaçlarla sosyal medya kullanımı iftar öncesi daha fazla olduğu ortaya çıktı. İftar vakti, sahur vakti, namaz saatleri gibi bilgilerin kontrolü iftar öncesinde %15,1 (81 kişi) iken, iftar sonrasında %7,5’e (40 kişi) düşmektedir. Yine ilahi, dua ve dini içeriklerin iftar öncesinde takip edilme oranı daha yüksektir (%11; 59 kişi). İftar sonrasında; %8,4 (45 kişi) oranında dini içerikler takip edildi. 

Dijital oyun oynama iftar sonrasında biraz daha yükselmektedir. İftar öncesi %11,4 iken iftar sonrasında bu oran %13,1 olmaktadır. Spor takibi, fotoğraf çekip paylaşmak gibi aktivitelerin iftar öncesi ve sonrasında farklılaşmadığı görüldü.

Whatsapp kullanımı

Mesajlaşmak / İletişi kurmak: %92,9

Görüntülü arama: %5,4

4 kişi en çok başkalarının hikâye/ durumlarını kontrol etmek amacıyla kullandığını belirtmiş, 3 kişi ise klasik (görüntüsüz) aramalarını whatsapp kullanarak yaptığını belirtmiştir.

Ramazan ayında sosyal medya kullanımınız farklılaştı mı?

Evet, farklılaştı: %21,7

Farklılık olmadı: %78,3

Ramazan ayında sosyal medya kullanımında ne gibi farklılıklar oldu?

Daha az kullanıyorum: %17,4

Kullanım zamanının/vakit diliminin değiştiğini: %12,1

Paylaştığım içerikler değişti: %4,5

Daha fazla kullanıyorum: %8

Ramazan ayında din adamlarının sosyal medya hesaplarını takip eder misiniz?

Evet takip ederim: %18,8 

Hayır takip etmem: %81,2

Ramazan ayı sürecinde, zekât miktarı hesaplama, fitre, sadaka verecek kişi arama, bayram namazı saati öğrenme gibi birçok sorunun cevabını sosyal medyada arar mısınız?

Evet: %42,2

Hayır: %57,8

Ramazan ayında dizi ya da film izleme alışkanlıklarında değişiklik oldu mu?

Artış gösterdi: %11,6

Artış göstermedi: %75,2 

Ramazan’da dizi/film izlemiyorum: %13,2


Gölcük ADSM’de 23 Nisan kutlaması

Bağımsız Türkiye Partisi Kocaeli Gençlik Kolları 23 NİSAN ETKİNLİĞİ DÜZENLEDİ

Ay, ‘23 Nisan Atamızdan Bize En Büyük Armağandır’

Kocaelispor Ümraniyespor’a 1-0 mağlup oldu

Karting Sezonuna Coşkulu Açılış 

23 Nisan Çocuklarla Güzel

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun ÇOCUKLARIMIZ GURURUMUZDUR

İHH İnsani Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Ahmet Bilgin ÖZGÜRLÜK FİLOSU İLE KUDÜS’E GİDİYOR

Gölcük Otizm Derneği Bandırmalı misafirlerini ağırladı KIRMIZI BALONLARI GÖKYÜZÜNE BIRAKTILAR

Sahra başkanın ilk talimatı OKULLARA AKIL VE ZEKA OYUNLARI SINIFI

Türkiye Muharip Gaziler Derneği Gölcük Şubesi Başkanı Mehmet Arslan, ‘DÜNYADA ÇOCUKLARA ARMAĞAN EDİLEN İLK BAYRAM’

Kocaeli’nin dört bir yanından gelen doğa severler GÖLCÜK’TE DOĞA YÜRÜYÜŞÜNDE BULUŞTU

CHP Kocaeli İl Başkanı Bülent Sarı, ‘MÜCADELEMİZ TAM DEMOKRATİK, SOSYAL VE ADİL TÜRKİYE MÜCADELESİDİR’

Denizevler Mahallesi Muhtarı Kadir Demir, 23 NİSAN ETKİNLİĞİ İLE ÇOCUKLARIN YÜZÜNÜ GÜLDÜRDÜ

Kooperatif Üyeliğinden Doğan Bitmeyen Çile

  Kocaeli Valisi Seddar Yavuz’den 23 Nisan Mesajı

HAYDİ ÇOCUKLAR GÖLCÜK ANITPARK’TA 23 NİSAN COŞKUSUNA

CHP İlçe Gençlik Kolları Başkanı Metehan Aydın, ‘GELECEĞİMİZ SİZSİNİZ ÇOCUKLAR!’

Değirmendere’de küp taş tamiri

BAŞKAN KOCAMAN’DAN 23 NİSAN MESAJI

Başkan Gökçe Muhtarlarla Buluştu

Kaymakam Kalkar’dan Başkan Söğüt’e Ziyaret

Gölcük Niğdeliler Derneği Başkanı Cemil Çakmak, “ÇOCUKLARIMIZ UMUDUMUZDUR”

23 Nisan coşkusu Ormanya’da başladı

BİR BUÇUK YAŞINDAKİ BEBEĞE BİBER GAZI SIKTI

Başiskele 23 Nisan Coşkusunu Hep Birlikte Yaşayacak

Hisareynspor’da başkanlık değişimi yaşandı YENİ BAŞKAN ÖNER KAYA

Gölcükspor Keşanspor’u 4-2 mağlup etti

Büyükşehirden 23 Nisan’da ücretsiz ulaşım

Büyükakın’dan Berna Abiş’e önemli görev ‘TEŞEKKÜR EDİYORUM’

Yükleniyor

İHH İnsani Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Ahmet Bilgin ÖZGÜRLÜK FİLOSU İLE KUDÜS’E GİDİYOR

Dr. Ekrem Aktuğ’un Kızı Serra Yoğun Bakımda

YILDIZLI, KOMİSYON TOPLANTISI İÇİN KIRGIZİSTAN’A GİDİYOR

HAKEV Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Burhanettin Çalgan, “BAYRAM ÖNCESİ GAZZE’DEKİ DİN KARDEŞLERİMİZİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRELİM’

Terzioğlu Spor Kulübü’nden Büyük Başarı İKİ ALTIN MADALYA

Çetiner’den Dünya Yaban Hayatı Günü hakkında önemli açıklama ‘BİRÇOK HAYVAN NESLİ TÜKENME TEHLİKESİ İLE KARŞI KARŞIYA’

Ceyhun Konak ve Tayfun Konak Vali Yavuz’a ziyaret ‘TEBRİK EDİYORUM’

Ay, ‘Şaban-ı Şerif Ayı Ümmetin Ayıdır’

Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, ‘SİVİL TOPLUM GÜÇLENMELİ’

Kocaeli’de kick boks fırtınası esti DÖVÜŞÇÜLER RİNGİN TOZUNU ATTIRDI

Değirmendere’de küp taş tamiri

Esra Durmuş Sanat Atölyesi Kursiyerleri, SANATA YOLCULUK YAPTI

Gölcük Esnaf Odası Başkanı Necmi Kocaman’dan, İKİ GÜNLÜK BOYKOT ÇAĞRISINA SERT TEPKİ

Müdür Mert ve Türkmen İlkokullarda halk oyunları çalışmalarını takip ettiler “HALK OYUNLARI KÜLTÜRÜMÜZÜN VAZGEÇİLMEZ PARÇALARIDIR”

Değirmendere Kayık Çekek Yeri Projesi’nde ÇALIŞMALAR SORUNSUZ İLERLİYOR

‘Karma Sanatlar’ Sergisi açılışı Değirmendere Sanat Evi’nde yapıldı SANAT İYİ Kİ VAR

Değirmendereliler Çınarlık Meydan Kafe’yi çok seviyor NEZİH ORTAMI İLE ÇEKİM MERKEZİ OLUYOR

Çeşmenin çatısının bir bölümü yıkılmış durumda DÜZELTİLMESİ İSTENİYOR

Uyarı tabelaları zarar görmeye devam ediyor

Gölcük’e yeni atanan Okul Müdürleri belli oldu

Büyükşehirden 23 Nisan’da ücretsiz ulaşım

CHP Kocaeli Milletvekili Prof. Dr. Mühip Kanko, “HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI; FAKİRDEN ALIP ZENGİNE DAĞITMAK!”

Kocaeli’de 2024 yılı Mart ayında 2 bin 624 konut satıldı

Necmi Kandemir Emlak Piyasasını değerlendirdi ‘YÜKSEK FAİZ EV SATIŞLARINI OLUMSUZ ETKİLİYOR’

Efe Otomotiv Yedek Parça kalitesiyle fark yaratıyor ORİJİNAL VE MUADİL YEDEK PARÇALARI TEK ADRESTE

Sezon bitse de balığa ilgi yoğun HAMSİ 130, İSTAVRİT 150 LİRA

TÜED Gölcük Şubesi Başkanı Ergun Şahin, ‘EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI 20 BİN LİRA OLMALI’

Türk Kızılay Gölcük Şubesi Başkanı Orhan Barış “BU RAMAZAN AYINDA DA AİLELERİMİZİN YANINDA OLDUK”

Kaymakam Müfit Gültekin Aileleri ziyaret etti GÖNÜLLERE DOKUNMAYA DEVAM EDİLİYOR

KSO Başkanı Ayhan Zeytinoğlu dış ticaret verilerini değerlendirdi ‘TÜKETİM MALLARI İTHALATINDA DAHA DİKKATLİ DAVRANILMALI’

Büyükakın’dan Berna Abiş’e önemli görev ‘TEŞEKKÜR EDİYORUM’

Zafer Partisi İlçe Başkanı Kayıhan Kayı, “GÜÇLENEREK GELİYORUZ”

BBP Gölcük İlçe Başkanı Şahin Akpınar, “PROJELER GÖLCÜK’ÜN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRECEK”

Büyükakın, “23 Nisan’da tüm çocuklar gülmeli”

İlknur ve Emre Sarıel çiftinin  biricik oğulları Utku 1 yaşına girdi İYİ Kİ DOĞDUN UTKU

Gölcük Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde BİNA TURU YAPILDI

Haydi çocuklar Ormanya’ya! Bİ DÜNYA EĞLENCE BAŞLIYOR

Donanma Caddesi üzerinde parke taşları onarıldı

Haydi çocuklar Ormanya’ya! Bİ DÜNYA EĞLENCE BAŞLIYOR

Başkan Sezer’den başarılı sporculara tebrik

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 33 29 1 3 56 90
2.Fenerbahçe 33 27 1 5 57 86
3.Trabzonspor 33 17 12 4 13 55
4.Beşiktaş 33 15 12 6 6 51
5.İstanbul Başakşehir 33 14 12 7 6 49
6.Rizespor 33 14 13 6 -6 48
7.Kasımpaşa 33 13 13 7 -4 46
8.Antalyaspor 33 11 10 12 0 45
9.Alanyaspor 33 11 10 12 -3 45
10.Sivasspor 33 11 10 12 -5 45
11.Adana Demirspor 33 9 10 14 5 41
12.Samsunspor 33 10 14 9 -6 39
13.Ankaragücü 33 8 12 13 -3 37
14.Kayserispor 33 10 13 10 -10 37
15.Konyaspor 33 8 13 12 -13 36
16.Gazişehir Gaziantep 33 9 17 7 -13 34
17.Fatih Karagümrük 33 8 16 9 -5 33
18.Hatayspor 33 7 14 12 -9 33
19.Pendikspor 33 7 17 9 -31 30
20.İstanbulspor 33 4 22 7 -35 16
1.Galatasaray 33 29 1 3 56 90
2.Fenerbahçe 33 27 1 5 57 86
3.Trabzonspor 33 17 12 4 13 55
4.Beşiktaş 33 15 12 6 6 51
5.İstanbul Başakşehir 33 14 12 7 6 49
6.Rizespor 33 14 13 6 -6 48
7.Kasımpaşa 33 13 13 7 -4 46
8.Antalyaspor 33 11 10 12 0 45
9.Alanyaspor 33 11 10 12 -3 45
10.Sivasspor 33 11 10 12 -5 45
11.Adana Demirspor 33 9 10 14 5 41
12.Samsunspor 33 10 14 9 -6 39
13.Ankaragücü 33 8 12 13 -3 37
14.Kayserispor 33 10 13 10 -10 37
15.Konyaspor 33 8 13 12 -13 36
16.Gazişehir Gaziantep 33 9 17 7 -13 34
17.Fatih Karagümrük 33 8 16 9 -5 33
18.Hatayspor 33 7 14 12 -9 33
19.Pendikspor 33 7 17 9 -31 30
20.İstanbulspor 33 4 22 7 -35 16
1.Galatasaray 33 29 1 3 56 90
2.Fenerbahçe 33 27 1 5 57 86
3.Trabzonspor 33 17 12 4 13 55
4.Beşiktaş 33 15 12 6 6 51
5.İstanbul Başakşehir 33 14 12 7 6 49
6.Rizespor 33 14 13 6 -6 48
7.Kasımpaşa 33 13 13 7 -4 46
8.Antalyaspor 33 11 10 12 0 45
9.Alanyaspor 33 11 10 12 -3 45
10.Sivasspor 33 11 10 12 -5 45
11.Adana Demirspor 33 9 10 14 5 41
12.Samsunspor 33 10 14 9 -6 39
13.Ankaragücü 33 8 12 13 -3 37
14.Kayserispor 33 10 13 10 -10 37
15.Konyaspor 33 8 13 12 -13 36
16.Gazişehir Gaziantep 33 9 17 7 -13 34
17.Fatih Karagümrük 33 8 16 9 -5 33
18.Hatayspor 33 7 14 12 -9 33
19.Pendikspor 33 7 17 9 -31 30
20.İstanbulspor 33 4 22 7 -35 16