DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli 28°C
Parçalı Bulutlu

Son sözleri ‘Vatan Sağolsun’ oldu DUMLUPINAR ŞEHİTLERİNİ ANIYORUZ

Son sözleri ‘Vatan Sağolsun’ oldu DUMLUPINAR ŞEHİTLERİNİ ANIYORUZ

Son sözleri ‘Vatan Sağolsun’ oldu

DUMLUPINAR ŞEHİTLERİNİ ANIYORUZ

Yarın Dumlupınar Denizaltı Faciası’nın 69. Yıldönümü. Bundan 69 yıl önce 3 Nisan’ı 4 Nisan’a bağlayan gece Çanakkale’nin Nara Burnu açıklarında Naboland adlı geminin Dumlupınar Denizaltısı’na çarpmış ve 81 kahraman Denizaltıcımız Şehit olurken, 5 kişi de sağ kurtulmuştu.

Türk Denizcilik tarihinin en büyük facialarından biri olan Dumlupınar Denizaltı Faciasında 81 Denizcimizi kaybetmiştik. Bu faciada hayatlarını kaybeden Şehitlerimizin son sözü ‘Vatan Sağolsun’ olmuştu.

DUMLUPINAR FACİASI NASIL YAŞANMIŞTI?

1953 yılında, 3 Nisan’ı 4 Nisan’a bağlayan gece su üstünden seyrederken, saat 2.10 sularında Çanakkale Boğazı’ndaki Nara Burnu açıklarında Naboland adlı bir İsveç yük gemisiyle çarpıştı. Naboland, baş torpido dairesinin sancak tarafından Dumlupınar’a çarpmıştı. Çarpışmanın şiddetiyle Dumlupınar’ın güvertesinde bulunan 8 kişi denize düştü. 8 kişiden 2 si pervaneye takılarak, biri boğularak yaşamını yitirdi.Olay yerine ilk olarak Gümrük Motoru geldi. Sağ kalan 5 kişi, Gümrük Motoru tarafından Çanakkale’ye götürülerek  hastaneye  yatırıldı.  Denizaltı öylesine hızlı batmıştı ki geminin içindeki 81 kişiden yalnızca 22’si kıç torpido dairesine sığınabilmişti. Burada mahsur kalan 22 kişi battı şamandırasını su yüzüne fırlattılar. Güneşin doğmasıyla birlikte civarda dolaşan balıkçı tekneleri tarafından şamandıra görüldü. Gümrük Motoru derhal şamandıranın yanına geldi. Gümrük Motorunun ikinci çarkçısı Selim Yoludüz, şamandıradaki ahizeyi kaldırarak ve “Alo” diyerek cevap bekledi. Denizaltıdan cevap veren Astsubay Selami Özben; elektriğin kesik olduğunu, geminin sancak tarafına 15 derece yatık olduğunu, kıç torpido dairesinde 22 kişi olduklarını bildirdi. Selim Yoludüz, Kurtaran gemisinin geleceğini söyledi. Saat 11.00 sularında Kurtaran olay yerine geldi. 72 saat boyunca çalışmalar durmaksızın sürdü. Fakat boğazdaki şiddetli akıntı nedeniyle çalışmalar sonuçsuz kalıyordu. Artık denizaltıdakiler için umutlar kesilmişti.  Şehitlerimizin o tarihe geçecek son sözleri ‘Vatan Sağolsun’ olmuştu. Bizde Gazetemiz adına Dumlupınar Denizaltı Şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyoruz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.