DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

Anaokulu Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Şenliği ÇOCUKLAR GÖSTERİLERİYLE BÜYÜLEDİ

Anaokulu Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Şenliği ÇOCUKLAR GÖSTERİLERİYLE BÜYÜLEDİ

Anaokulu Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Şenliği

ÇOCUKLAR GÖSTERİLERİYLE BÜYÜLEDİ

İlçemizde bağımsız eğitim veren Anaokullarının hazırladığı okul öncesi eğitim şenliği dün Anıtpark’ta gerçekleşti. 2018 yılında başlayan ve iki yıldır pandemi nedeniyle gerçekleştirilemeyen şenlikte minik öğrenciler yılsonu gösterileri büyük beğeni aldı.

Katılım oldukça yoğun oldu

Anıtpark’ta düzenlenen Okul Öncesi Eğitim Şenliği’ne Kaymakam Cengiz Karabulut, Belediye Başkanı Ali Yıldırım Sezer, Milli Eğitim Şube Müdürü Vedat Sever, Anaokulu Müdürleri, öğrenciler ve veliler katılım sağladı.

“Okul öncesi eğitim ailede ve kurumlarda verilmektedir”

Bir dakikalık Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın okunması ile başlayan programda açılış konuşmasını Düzağaç Anaokulu Müdürü Oktay Cihan gerçekleştirdi. Cihan Konuşmasında, “Sayın Kaymakamım, Belediye Başkanım, İlçe Milli Eğitim Müdürüm, Değerli Müdür arkadaşlarım ve misafirlerimiz “Okul Öncesi Eğitim Şenliğimize” hoş geldiniz. “Okul öncesi eğitimi” ya da “Erken Çocukluk Eğitimi” olarak da adlandırılan bu eğitim alanı, çocuğun doğumundan, ilkokula başladığı güne kadar geçirdiği yılları kapsamaktadır. Okul öncesi eğitimi kavramı zamanla yeni anlamlar kazanmıştır. Anlam değişikliğine öncelikle “eğitim” kavramının yeni boyutlar kazanması neden olmuştur. Sosyal bilimler alanında 20. yüzyılda gözlenen gelişmeler, yeni yaklaşım ve kavram değişikliklerini de beraberinde getirmiştir. “Eğitim” sözcüğü anlamını genişletmiş, “öğretim” anlamının yanı sıra, bireyin, bedensel, duygusal, toplumsal, sanatsal yaşamını da şekillendiren bir süreç olarak benimsenmiştir. Okul öncesi eğitim ailede ve kurumlarda verilmektedir. Başlangıçta çocuğun gelişiminde aile çevresi birinci derecede etkili olmakla birlikte daha sonraki yıllarda aile çevresi çocuğun tüm gelişim ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalabilir. Bu durumda devreye, çocukların yaşıtlarıyla kendi çevrelerini oluşturup, gelişimlerini en sağlıklı, en doğal biçimde yaşayabilecekleri bir ortam sağlayan okul öncesi eğitim kurumları girmektedir. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar ve çocuğa sunulan ortam planlı, sistemli, çocukların yaş ve gelişim özelliklerini destekleyici nitelikte olduğundan kurumlarda verilen okul öncesi eğitim önem taşımaktadır.

“Evde ailenin çocuğa sağlayamadığı eğitim imkânlarını anaokulları olarak sağlamaktayız”

Sözlerine devam eden Cihan, “Çocuğun okul öncesi dönemdeki çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilmek, bugünkü bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sağladığı imkânlarla artık yalnız başına ailenin başarabileceği bir konu olmaktan çıkmış durumdadır. Evde ailenin çocuğa sağlayamadığı eğitim imkânlarını vermek ve düzenli bir öğretim programına başarı ile katılmaya hazırlamak için annenin dışında eğitimcilere de ihtiyaç vardır. İşte okul öncesi eğitim kurumları, günümüzde ailelere gerekli eğitim desteğini sağlayan, yol gösteren, sorumluluklarını belirli ölçüde azaltabilecek temel kuruluşlar olarak çok önemli bir işlevi yerine getirmektedirler. Hem Avrupa hem de kuzey Amerika’da çocuk gelişimi alanında çalışan uzmanlar, okul öncesi eğitimin kalitesinin çocukların dil gelişimi, bilişsel gelişimi ve sosyal gelişimi gibi birçok gelişim alanına ve ilerideki okul öğrenmeleri ve başarısına önemli derecede etkisi olduğunu ileri sürmektedirler. Bu araştırmacılar özellikle sosyal çevresi tarafından daha az desteklenen çocuklar için bu durumun daha önemli olduğunu savunmaktadırlar.

“Okul öncesi eğitim çocuklar için oldukça önemlidir”

Cihan son olarak yaptığı açıklamada, “Çocuğun gelişimi ve varsa gelişimsel geriliklerinin değerlendirilmesi, duygusal sorunları, yeterlilik ve yetersizliklerinin erken dönemde belirlenip gerekli önlemlerin alınması açısından çocuğun bu dönemde eğitim alması ileride doğacak olan özel eğitim ihtiyacını da kendiliğinden azaltmaktadır. Ülkemizde okul öncesi eğitim; 36-72 ay grubundaki çocukların eğitimini kapsar ve isteğe bağlıdır. Okul öncesi eğitim;  Bağımsız anaokulları (36-72 ay) Ana sınıfları (60-72 ay) ve  Uygulama sınıfları olmak üzere üç tip kurum tarafından sunulmaktadır. Sözlerimi Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Akreditasyonu iş başı gözlem yapmak amacıyla geçtiğimiz hafta gittiğimiz İspanya/Madrid’ de yer alan bir anaokulunda öğrendiğim Latin Amerikalı bir yazarın sözüyle bitirmek istiyorum. “Küçük yerlerde küçük şeyler yapan birçok küçük insan dünyayı değiştirebilir.”

Minik öğrencilerin gösterileri büyük beğeni aldı

Düzağaç Anaokulu Müdürü Oktay Cihan’ın konuşmasını ardından minik öğrenciler hazırladıkları birbirinden güzel dans gösterilerini sergilediler. Donanma Anaokulu Trakya Yöresi Halk Oyunu Gösterisi, Yunus Emre Anaokulu Hayat Bayram Olsa Dans Gösterisi, Düzağaç Anaokulu İzmir Yöresi Halk Oyunu Gösterisi, Şirinköy Anaokulu Artvin Yöresi Halk Oyunu Gösterisi ve Goncagüller Anaokulu Davul ve Ritim Gösterisi ile davetlilerden büyük beğeni aldı. Minik öğrencilerin dans gösterilerinin ardından ilçe protokolü tarafından okulların hazırladığı stantlar gezildi ve öğretmenler yıl boyunca yaptıkları etkinlikler hakkında ilçe protokolüne bilgi verdiler. Program çekilen toplu fotoğrafın ardından sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.