10331,30%1,61
40,16% 0,21
46,86% -0,19
4305,67% 0,52
6833,05% 0,00
Kocatürk’ten Tüketicilere önemli bilgi
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, yaptığı açıklamada tüketiciyi koruma yolları hakkında bilgi verdi.
Türkiye’de tüketici hakları ve başvuru yolları konusunda Tüketiciyi koruma derneklerinin ortaya koyduğu çalışmalar ve öneriler sayesinde Tüketici sorunları daha kolay ve daha hızlı bir şekilde çözüme ulaşıyor. Ortaya konan çözüm yollarından biride ALO 175 hattıdır.
‘Alo 175 Nedir?’
Kocatürk, ‘Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir. Ayrıca bu hizmet merkezince tüketici uyuşmazlıklarına dair ilgili makamlara yönlendirmeler de yapılmaktadır.’
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Hangi Konularda Destek Verir?
‘Alo 175, Ticaret Bakanlığınca oluşturulan ve tüketici sorunlarını konu edinen bir çağrı merkezi olarak hizmetine devam etmektedir’ diyen TÜKODER Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, ‘Buraya vatandaşlara insan sağlığı bakımından olumsuz özellikler taşıyan ürünlerin ihbarı yapılabilmektedir. Ayrıca can ve mal güvenliği açısından tehdit unsurları içeren hususlarda yine bu hatta ihbar edilebilmektedir.
Bu hat sadece ihbar amaçlı olmayıp ürünler hakkında bir takım bilgilendirmelerin yapıldığı, çözüm önerileri hakkında bilgiler sunulduğu bir iletişim merkezidir. Aynı zamanda vatandaşların zaman kayıplarını önlemek için gerekli yönlendirmelerin yapıldığı hizmet birimidir’ dedi.