DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

Kurban’da Bu Beslenme Önerilerine Dikkat

Kurban’da Bu Beslenme Önerilerine Dikkat

Kurban’da Bu Beslenme Önerilerine Dikkat 
Kurban Bayramı diğer aylardan farklı olarak beslenme düzeninin ve yaşam şeklinin değiştiği bir ay. Bu bayramda doğru beslenme yöntemini bilmemiz gerekiyor. Kızılay Kartal Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Nurdan Çeliktaş Kurban Bayramı’nda et tüketimine dair önemli uyarılarda bulundu. Çeliktaş, “Mide-bağırsak rahatsızlığı olan kişiler kurban etlerini en az 24 saat buzdolabında beklettikten sonra tüketmeli” dedi. Kurban Bayramı’nda birçok kişinin beslenme alışkanlıkları değişiyor. Gün içerisinde neredeyse tüm öğünlerde tüketilen kurban etleri yeteri kadar bekletilmediği için çeşitli rahatsızlıklara da davetiye çıkartabilir. Kızılay Kartal Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nurdan Çeliktaş Kurban Bayramı’nda dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı. Çeliktaş, “Yeni kesilmiş hayvanların etleri ‘’Hayvan ölüm sertliği dediğimiz bir sertliktedir. Genellikle bayram günü kesilen hayvan eti bekletilmeksizin birkaç saat içinde pişirilerek tüketilir. Bu sertlik hem pişirmede hem de sindirimde zorluk yaratır. Midede şişkinlik, hazımsızlık gibi sıkıntılara neden olur. Mide-bağırsak rahatsızlığı olan kişiler kurban etlerini hemen tüketmemeli en az 24 saat dinlendirdikten sonra veya birkaç gün buzdolabında bekletildikten sonra haşlama, ızgara, fırında pişirme yöntemiyle beslenmelidir” diye konuştu.  
Sofralarınızda Kızartmalara Yer Vermeyin
Yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içeriği yüksek olduğu için kalp-damar, diyabetik ve yüksek tansiyon hastalarına neden olabileceği uyarısında bulunan Diyetisyen Çeliktaş, “Kurban Bayramı da Ramazan Bayramı’nda olduğu gibi hamur gıdaların ve tatlıların da eksik olmadığı, Kurban Bayramı dolayısıyla ilaveten yağ içeriği yüksek, kuyruk yağlı kavurmaların ve sakatatların tercih edildiği bir bayram olarak geçer. O yüzden bu dönemde kronik hastalıklara sahip ve yüksek risk taşıyan bireylerin dikkat etmesi gereklidir. Kurban Bayramı süresince kırmızı et tüketiminin miktarının ve sıklığının artması diyabet, hipertansiyon, kalp-damar, mide-bağırsak, böbrek hastalarının riskini artırmaktadır. Yeterli ve dengeli beslenme prensiplerine uyulmalıdır. Yani günlük beslenmede    porsiyon kontrolü ve dengeli dağılım yapılmalıdır. Özellikle tansiyon ve böbrek hastaları et miktarına ve su miktarına dikkat etmesi gerekir. Günlük 2-2,5 litre su içilmelidir.” dedi.  Etin Pişirilme Şekli Sağlığımıza Etki EdiyorKızılay Kartal Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nurdan Çeliktaş, “Etler iyi kalite protein içermesine rağmen C vitamini gibi bazı vitaminleri içermez. Fazla et tüketimi bağırsakta bulunan yararlı bakterilere de zarar verebilir. Bu bakterileri korumak amaçlı posa alımına özen gösterilmelidir. C vitamini demir emilimini artırır.  Bu sebeplerden dolayı posa ve vitamin desteği amaçlı sebze, salata, kurubaklagiller, yoğurt, kefir, meyve ile desteklenmelidir. Ayrıca pişirilme şekillerine de dikkat edilmesi önemlidir. Çiğ veya iyi pişmemiş etler mesela hamilelerde düşüklere yol açıp, insanların vücutlarına yerleşip yedikleri besinlere ortak olup zayıf düşüren bulaşlar olma ihtimalini artırır.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.