• BIST 100

    10045,70%-0,37
  • DOLAR

    32,45% 0,22
  • EURO

    34,63% 0,15
  • GRAM ALTIN

    2388,41% 0,36
  • Ç. ALTIN

    3886,52% 0,00

Altın orana göre düzenlenen tasarımlar akılda kalıyor!

Değirmendere 19.09.2022 05:55:00 0
Altın orana göre düzenlenen tasarımlar akılda kalıyor!

Altın orana göre düzenlenen tasarımlar akılda kalıyor!

Mesaja odaklanılıp grafik göz ardı ediliyor

Reklam grafiği, mesajın aktarılmasında ve iletilmesinde araç vazifesi gördüğü için iletişimde büyük öneme sahip. Uzmanlar, grafik konuları dikkate alınarak altın orana göre düzenlenen tasarımların hedef kitlede akılda kalıcılığı artırdığını belirtiyor. Tasarım yapılırken çoğu zaman mesaja odaklanıldığına ve grafik kullanımının göz ardı edildiğine dikkat çeken Prof. Dr. And Algül, estetiği nitelikli, konu ve mesaja uygun oluşturulan reklam grafiğinin hedef kitlede algı ile birlikte farkındalık oluşturduğunu ifade ediyor.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül, reklam grafiğinin tasarım aşamasında ve hedef kitle iletişimindeki öneminden bahsetti.

İletişim hedef kitle ile bağlantıyı sağlıyor

Günümüz dünyasının önemli bir alanını oluşturan iletişimin bireysel olduğu kadar toplumsal hatta kurumlar ve markalar için de önemli olduğunu belirten Prof. Dr. And Algül, “Hatta markalar için ilgili hedef kitle ile iletişim kurulmasını sağlaması ve satış rakamlarını artırması dolayısıyla oldukça önemli olduğu söylenebilir. Bu iletişim oluşturulurken, yani marka reklamının çeşitli iletişim ortamlarına göre hazırlanarak ilgili hedef kitlenin dikkatini çekecek şekilde nasıl bir grafik kullanılarak gerçekleştirileceği konusu karşımıza çıkıyor.” dedi.

İki ve üç boyutlu çalışmalarda reklam grafiği uygulanıyor

Prof. Dr. And Algül, “Reklam iletişimin her düzeyinde kendi ürün veya hizmeti konusunda hedef kitlesini bilgilendirmesi, marka farkındalığı yaratması, rakiplerinden farklılık oluşturarak, satış rakamlarını arttırması amacıyla gerçekleştiriliyor.” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bazen de ve çoğu zaman pazardaki konum ve prestijini korumak yani bir nevi güçlülüğünü göstererek hedef kitlesinde güven algısı oluşturmak amacıyla gerçekleştiriliyor. Çünkü tanıtım faaliyetlerinde hedef kitle üzerinde güven ve itibar oluşturma önemli kavramlar olarak karşımıza çıkıyor. Grafik ise, herhangi bir görsel çalışmanın iki boyutlu veya üç boyutlu bazı görsel estetik kurallara bağlı kalarak gerçekleştirilmesidir. Bu kimi zaman logo tasarımı, afiş, kartvizit, video, web tasarımı, kimi zaman ise ürünlerin stantlardaki reklamı olan ambalaj tasarımlarında karşımıza çıkıyor. Bu nedenle 2 boyutlu veya 3 boyutlu çalışmalarda da reklam grafiği uygulanıyor. Bunun en güzel örneklerini günümüz dijital teknolojilerini tasarımla buluşturan Çin’deki üç boyutlu reklam diji-boardlarında görmek mümkündür. Söz konusu çalışmalarda üç boyutlu reklamların genellikle köşe başındaki bir binaya dikkat çekecek nitelikte uygulanmasını görüyoruz.”

Grafik kullanımı göz ardı ediliyor

Tasarım yapılırken çoğu zaman mesaja odaklanıldığını ve grafik kullanımının göz ardı edildiğini belirten Prof. Dr. And Algül, “Grafik kullanımı, sadece görselliğin gerçekleştirilmesi veya siluet, çizim, tipografi veya fotoğraf kullanımı gibi çeşitli görsellerin kullanılmasından ziyade oluşturulan çalışmanın kadrajlanması, kompozisyona yerleştirilmesi ve anlamı kuvvetlendirecek şekilde kompozisyona alınması konularını da kapsıyor. Yani kısaca bir unsurun ve öğenin nasıl görselleştirildiği kadar, çalışma sonucunun nasıl gösterildiği, nasıl kadrajlandığı, ne kadarının gösterildiği ve hatta kadraj dışında ne kadarının bırakıldığı ile ilgilidir. Bu öğelerin ilgili mesajın aktarımı sırasında mesajın kuvvetlendirilmesinde etkili öğeler olduklarını söyleyebiliriz. Sözü edilen konuların Çin’deki üç boyutlu reklam uygulamalarında kullanıldığı görülüyor.” diye konuştu.

Altın orana uymak akılda kalmasını sağlıyor

Herhangi bir sektördeki kurum ya da kuruluş için tasarımı yapılan bir logo çalışmasında oran, ölçü, renk, yakınlık ve benzeri tasarım ilkeleri, grafik konuları dikkate alınarak altın orana göre düzenlenmesinin hedef kitlede akılda kalıcılığı artırdığını ifade eden Prof. Dr. And Algül, “Bu yaklaşım aynı zamanda logonun kolay algılanmasını ve böylece ilgili markanın rakiplerinden ön plana çıkmasını sağlıyor. Benzer şekilde çekilen fotoğrafın üçte bir kuralına göre kompozisyona alınması ve kadrajlanması mesaj içeriğinin ilgili hedef kitledeki etkisi artırıyor. Yani reklam grafiği; çizgi, nokta ile oluşturulan grafiğin mesaj içeriğine göre nasıl bir yönelim içinde olması gerektiği ve tasarım süreci sonunda ilgili çalışmanın örneğin T, V, L veya üçte bir kuralı ve benzeri hangi kompozisyon öğeleri kullanılarak kadrajlandığı, gösterildiği, sunulduğu ile ilgilidir. Reklam grafiği, çalışmanın gerçekleştirilmesinde kullanılan öğelerin niteliği kadar, çalışma sonucunda onun nasıl sunulduğu ve gösterildiği bileşenlerinden oluşuyor diyebiliriz.” diye konuştu.

Grafik üretimi müthiş yetenek gerektirmiyor

Prof. Dr. And Algül, tasarımcıların genellikle, yeniliklere açık, hayal gücü kullanan yani farklı bir araya gelemeyecek nesne ve konuları farklı bir şekilde bir araya getirebilme, benzeştirme, ayrıt etme sınıflandırma yeteneğine sahip, nokta, şekil, form ve benzeri gibi tasarım öğelerini estetik bir biçimde kullanabilen kişiler olarak tanımlanabileceğini söyledi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“Tasarımcıyı tanımlarken kullandığımız kelimeler ‘yeniliklere açık, açık fikirli olma, değişime açık, değişen düzen veya koşullara ayak uydurma’ ile ilgili oluyor. Hayal gücü yani yaratıcı olma yeteneği, tasarım öğelerini ve estetik kurallarını belirli bir konu çerçevesinde kompozisyona dönüştürme becerisiyken yorumlama meselesi ise sonradan öğrenme ile kazanılabilecek bir beceridir. Bu nedenle reklam alanında grafik üretimi müthiş yetenek gerektirir denemez. Kişide grafik veya desen yeteneği olması reklam grafiğinin oluşturulmasında diğer tasarımcılara göre bir fark yaratır. Ancak bu fark çok büyük bir fark olmuyor. Yani öğrenimle ve kurallara riayet etme ve dikkatle etkili reklam grafiği üretmek mümkündür.”

Reklam grafiği hedef kitlede algı oluşturuyor

Estetiği nitelikli, konu ve mesaja uygun oluşturulan reklam grafiğinin hedef kitlede algı ile birlikte farkındalık oluşturduğunu belirten Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül, “Bu nedenle reklam grafiği önemlidir. Mesajın aktarılmasında ve iletilmesinde grafik, araç vazifesi görür. Mesajı okutur, mesajı güçlendirir. Örneğin geniş planda bir çikolata reklamı için fotoğraf çekimi gerçekleştirelim. Eğer bunu modelin elinde, modeli geniş planda çevresiyle birlikte gösterecek şekilde fotoğraf çekimi yaparak gösterirsek, ürün ve model kompozisyondaki gözün algılayacağı alanlarda küçük yer almasından dolayı görsel etkisi zayıf kalacaktır. Ancak ürün modelin elinde, modelin el detayı görülecek şekilde bir fotoğraf kadrajı gerçekleştirildiğinde ve çerçeveye alırken çerçevenin kuvvetli noktaları göz önünde bulundurularak bir kompozisyon oluşturulduğunda görsel etkisi daha kuvvetli olacaktır. Bu nedenle reklamlarda mesaj kadar mesajı kuvvetlendirmek amacıyla reklam grafiğine dikkat edilmelidir.” dedi.


KÖRFEZ BALIK KAYNIYOR AMATÖRLERİN YÜZÜ GÜLÜYOR

BAŞKAN SEZER DOĞRU HAMLELER YAPIYOR...

DİSK Emekli Sen Gölcük Şubesi 1 Mayıs Emek ve İşçi Bayramını Anıtpark’ta kutladı HAYATINI KAYBEDEN 36 CAN İÇİN KARANFİL BIRAKTILAR

ŞEHİT RIDVAN GÜRSOY MEMLEKETİNDE TOPRAĞA VERİLDİ

ÖZSOY “İNSANCA YAŞAM İÇİN MÜCADELEMİZ DEVAM EDİYOR”

VALİ YAVUZ: "1 MAYIS YÜRÜYÜŞLERİNİ GAMER'DEN TAKİP EDİYORUZ"

ELİF NİSA ÇELİK 5 YAŞINDA

Kur'an-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışmasının Finalistlerine Ödülleri Verildi

SAVDES-SEN Kocaeli Bölge Şube Başkanı Özhan İmre, ‘DÜZENLEMENİN ACİLEN YAPILMASI GEREKİYOR’

Emekli Astsubaylar, Muhtar Seçilen meslektaşlarını ziyaret etti

Büyükakın, ‘İşbirliği içinde çalışmaya devam edeceğiz’

AK Parti Gölcük İlçe Teşkilatı’ndan Başkan Sezer’e HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ

“Bir Patent Fikrim Var” Ödül Töreni Gerçekleştirildi

Necati Çelik Personeline önemli eğitim

Büyükşehir Koroları baharı şarkı ve türkülerle karşılayacak

Kocaeli Milletvekillerinden Başkan Özlü’ye Ziyaret

Büyükakın, ‘Ülkemizin yapıtaşları emekçilerimizdir’

Barbaros Hayrettin Caddesi’nde hasarlı parke taşları onarıldı VATANDAŞLAR TEŞEKKÜR ETTİ

17 Mezarlıkta taş duvar ve tel çit yapılıyor

KO-MEK İlçe Sergileri Baharın Gelişini EL EMEĞİ GÖZ NURU ESERLERİYLE KARŞILAYACAK

Anıtpark günün her saati vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor

Kocaelilileri bu yaz pırıl pırıl sahiller bekliyor

İzmit Belediyesi, Üniversiteli Gençleri DOĞAYLA BULUŞTURDU

Gölcükspor son iki hafta maçlarından 6 puan hedefliyor

Bugün vefat edenler

Şüphe Üzerine Durdurulan Tır'da KAÇAK TÜTÜN ELE GEÇİRİLDİ!

İZMİT SAHİLİNDEKİ 'ZORBALAR' YAPAN İKİ ŞAHİS GÖZ ALTINA ALINDI

5 yıl 6 ay hapis cezası ile aranan T.D. düzenlenen operasyonla yakalandı

ÇALDIĞI MİNİBÜS İLE YAKALANARAK GÖZALTINA ALINDI

GAZETEMİZİN BUGÜNKÜ BİRİNCİ SAYFASI

Yükleniyor

İHH İnsani Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Ahmet Bilgin ÖZGÜRLÜK FİLOSU İLE KUDÜS’E GİDİYOR

Dr. Ekrem Aktuğ’un Kızı Serra Yoğun Bakımda

YILDIZLI, KOMİSYON TOPLANTISI İÇİN KIRGIZİSTAN’A GİDİYOR

HAKEV Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Burhanettin Çalgan, “BAYRAM ÖNCESİ GAZZE’DEKİ DİN KARDEŞLERİMİZİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRELİM’

Terzioğlu Spor Kulübü’nden Büyük Başarı İKİ ALTIN MADALYA

Çetiner’den Dünya Yaban Hayatı Günü hakkında önemli açıklama ‘BİRÇOK HAYVAN NESLİ TÜKENME TEHLİKESİ İLE KARŞI KARŞIYA’

Ceyhun Konak ve Tayfun Konak Vali Yavuz’a ziyaret ‘TEBRİK EDİYORUM’

Ay, ‘Şaban-ı Şerif Ayı Ümmetin Ayıdır’

Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, ‘SİVİL TOPLUM GÜÇLENMELİ’

Kocaeli’de kick boks fırtınası esti DÖVÜŞÇÜLER RİNGİN TOZUNU ATTIRDI

ELİF NİSA ÇELİK 5 YAŞINDA

Değirmendere Yalı Mahallesi Sakinleri o bölgeye kavşak aynası istiyor

Değirmendere’de küp taş tamiri

Esra Durmuş Sanat Atölyesi Kursiyerleri, SANATA YOLCULUK YAPTI

Gölcük Esnaf Odası Başkanı Necmi Kocaman’dan, İKİ GÜNLÜK BOYKOT ÇAĞRISINA SERT TEPKİ

Müdür Mert ve Türkmen İlkokullarda halk oyunları çalışmalarını takip ettiler “HALK OYUNLARI KÜLTÜRÜMÜZÜN VAZGEÇİLMEZ PARÇALARIDIR”

Değirmendere Kayık Çekek Yeri Projesi’nde ÇALIŞMALAR SORUNSUZ İLERLİYOR

‘Karma Sanatlar’ Sergisi açılışı Değirmendere Sanat Evi’nde yapıldı SANAT İYİ Kİ VAR

Değirmendereliler Çınarlık Meydan Kafe’yi çok seviyor NEZİH ORTAMI İLE ÇEKİM MERKEZİ OLUYOR

Çeşmenin çatısının bir bölümü yıkılmış durumda DÜZELTİLMESİ İSTENİYOR

SAVDES-SEN Kocaeli Bölge Şube Başkanı Özhan İmre, ‘DÜZENLEMENİN ACİLEN YAPILMASI GEREKİYOR’

Büyükşehirden 23 Nisan’da ücretsiz ulaşım

CHP Kocaeli Milletvekili Prof. Dr. Mühip Kanko, “HÜKÜMETİN EKONOMİ POLİTİKASI; FAKİRDEN ALIP ZENGİNE DAĞITMAK!”

Kocaeli’de 2024 yılı Mart ayında 2 bin 624 konut satıldı

Necmi Kandemir Emlak Piyasasını değerlendirdi ‘YÜKSEK FAİZ EV SATIŞLARINI OLUMSUZ ETKİLİYOR’

Efe Otomotiv Yedek Parça kalitesiyle fark yaratıyor ORİJİNAL VE MUADİL YEDEK PARÇALARI TEK ADRESTE

Sezon bitse de balığa ilgi yoğun HAMSİ 130, İSTAVRİT 150 LİRA

TÜED Gölcük Şubesi Başkanı Ergun Şahin, ‘EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI 20 BİN LİRA OLMALI’

Türk Kızılay Gölcük Şubesi Başkanı Orhan Barış “BU RAMAZAN AYINDA DA AİLELERİMİZİN YANINDA OLDUK”

Kaymakam Müfit Gültekin Aileleri ziyaret etti GÖNÜLLERE DOKUNMAYA DEVAM EDİLİYOR

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 34 30 1 3 59 93
2.Fenerbahçe 34 28 1 5 58 89
3.Trabzonspor 34 18 12 4 15 58
4.İstanbul Başakşehir 34 15 12 7 7 52
5.Beşiktaş 34 15 13 6 5 51
6.Kasımpaşa 34 14 13 7 -3 49
7.Rizespor 34 14 13 7 -6 49
8.Alanyaspor 34 12 10 12 3 48
9.Sivasspor 34 12 10 12 -4 48
10.Antalyaspor 34 11 11 12 -3 45
11.Adana Demirspor 34 9 11 14 2 41
12.Kayserispor 34 11 13 10 -9 40
13.Samsunspor 34 10 15 9 -7 39
14.Ankaragücü 34 8 12 14 -3 38
15.Fatih Karagümrük 34 9 16 9 -2 36
16.Konyaspor 34 8 14 12 -14 36
17.Gazişehir Gaziantep 34 9 18 7 -15 34
18.Hatayspor 34 7 15 12 -10 33
19.Pendikspor 34 7 18 9 -32 30
20.İstanbulspor 34 4 23 7 -41 16