DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kocaeli °C

İlçe Milli Eğitim Müdürü Caferi Tayyar Mert “ANLIYORUM ANLAŞILIYORUM” PROJESİ  ÖRNEK BİR PROJE OLDU”

İlçe Milli Eğitim Müdürü Caferi Tayyar Mert

“ANLIYORUM ANLAŞILIYORUM” PROJESİ  ÖRNEK BİR PROJE OLDU”

İlçe Milli Eğitim Müdürü Caferi Tayyar Mert, velilere yönelik verdikleri “Anlıyorum Anlaşılıyorum” Projesi konusunda bilgi verdi. Müdür Mert Türkiye’ye örnek olacak olan projeleriyle velilere eğitim vereceklerini belirtti.

“Velilerimizle beraber yürüttüğümüz bir proje oldu”

İlçe Milli Eğitim Müdürü Caferi Tayyar Mert, ilk etapta Cumhuriyet İlkokulu’nda 50 veli ile başladıkları projeleri konusunda bilgi verdi. Müdür Mert yaptığı açıklamada, “Milli Eğitim Müdürlüğümüzün önemli projelerinden birine daha başladık. Projemiz, ‘’Anlıyorum, anlaşılıyorum’’ projesi. Bu proje de velilerimizle beraber yürüttüğümüz bir proje. Bu projede biz, öncelikle öğretmenlerimizle internet üzerinden bir anket yaptık. Burada bazı konular ortaya çıktı. Daha önceden bizim sahada gördüğümüz problemleri de göz önüne alarak orada neler var, neler yapabiliriz diyerek ana başlıklar belirledik. Sorunları ana başlıklar içerisinde derslere böldük. Bununla ilgili planlamalarımızı hazırladık. O planlamalarımız içerisinde konulara yer verdik. 6 haftalık genel bir veli etkinliği düzenledik. Bu projelerde, düzenlediğimiz bu ana başlıklar altında öncelikle sorunları tespit ettik. Sonrasında Rehberlik Araştırma Merkezi ile bir araya geldik. Onlarla, programın genel amacı, içeriği nedir, neler yapabiliriz, bunları iyice netleştirdikten sonra okul müdürlerini bir kez daha çağırdık ve aklımızdakileri konuştuk. Onların ilave edeceği konular, problem olarak ortaya koyacağı şeyler var mı, bunları bir kez daha süzgeçten geçirdikten sonra Rehberlik Araştırma Merkezi’mizdeki daha önce bu tip konularda eğitimler veren arkadaşlarımıza konuyu yönlendirdik. Arkadaşlarımız konuyla alakalı çalışarak hazırlık yaptılar. Daha sonra ders verecek rehberlik öğretmenlerimizle, arkadaşlarımız bir araya gelip konuyu ayrıca incelediler” dedi.

“Eğitimler 25’erli  gruplar halinde 50 veliye veriliyor”

Sözlerine devam eden Müdür Mert, “Gün gün, aşama aşama, velinin de aktif olduğu bir ders işleme metodu ortaya çıktı. Burada sadece öğretmen konuşmuyor. Velinin de duruma göre hem etkinliklerle hem de sözel olarak kendini ifade ettiği sunumlar var. 6 hafta boyunca velilerimize yönelik bir etkinlik planladık. Şu anda okulumuzda devam ediyor. Bir okulumuzda pilot olarak uyguluyoruz ve uyguladığımız okulda inşallah önümüzdeki yıla da projemiz daha da geliştirmek istiyoruz.  Bu okulumuzdan gelen dönütleri de biz burada topluyoruz. İki ayrı öğretmenimizi, haftada 2 gün, iki ayrı gruba veriyoruz. 25’erli  gruplar halinde 50 velimiz var. Arkadaşlarımız raporlarını hazırlayıp bizlere veriyor. Biz bu raporları, bittikten sonra yeniden değerlendireceğiz. Biz 6 haftalık dedik ama program başladıktan sonra, hatta başlamadan önce erkek velilerimizi de bu işin içerisine katalım, diye düşündük. Çünkü veli eğitimi ise eğer, her iki tarafın da bu işin içerisinde olması lazım. Ama hem kadın velilerimizin kendilerini daha net ifade etmesi hem de erkek velilerimiz çalıştığı için saatle alakalı sıkıntılarını göz önüne alarak 7. haftada dersleri bitirdiğimiz zaman yine eşli olarak davet edip programın genel özeti şeklinde vermemiz gereken ana noktaları yine onlarla paylaşıp fikirlerini alma ve onları da işin içerisine katma anlamında ilçemizde uyguladığımız güzel bir proje diye düşünüyoruz. Bu projede çocuklar gelişim çağına başladığı zaman süreç devamlı yenileniyor” dedi.

“Projeyi, Ramazan ayından sonra bitirmiş olacağız”

Müdür Mert son olarak açıklamasında, “Eğitim, zaten başlı başına süreci doğru olarak takip edip doğru olarak yönlendirmeyle başarıya ulaşır. Biz burada bunu sağlamaya çalışıyoruz çünkü şu anda çalışan anne – babaların belki meşguliyetinden dolayı çocuklarıyla nitelikli vakit geçiremediğine şahit oluyoruz. Velilerimizin, çocuklarımızın okulda yaptığı olumsuz davranışlarla alakalı hemen bir geri bildirim noktasında olumsuz bir tutum ve tavır sergilediklerini görüyoruz. Okula ve öğretmene karşı nasıl bir tavır almaları gerekir, işbirliğini nasıl yapabiliriz, çocuğun gelişim süreçleri içerisinde çocukla, okulla, öğretmenle nasıl işbirliği halinde çocuğun gelişimine katkıda bulunabiliriz, bunların hepsi bu projenin konuları arasında. Bu yönleriyle ele aldık ve şu anda da gelen dönütler, rehberlik öğretmenlerimizin tuttuğu raporlar doğrultusunda gayet verimli ve güzel. Ramazan ayına kadar üç haftayı geride bıraktık. Katılım gayet güzeldi, Ramazan ayında tabii ki biraz daha katılım oranı düşebiliyor ama yine kalan süreçte eğer düşerse zaten Ramazan ayından sonraya aktarıp devamı ettireceğimizi söylemiştik. Projeyi, Ramazan ayından sonra bitirmiş olacağız. Biz, kendi içimizde velilerden gelen dönüşlerin de güzel olduğunu görüyoruz. İnşallah bundan sonra öğrenci, veli, öğretmen ve okul işbirliğine katkıda bulunacak bir proje olduğunu düşünüyoruz” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.