Tarih: 03.07.2019 12:52

Aslan, ‘Operatörler tüketicileri mağdur etmemeli’

Facebook Twitter Linked-in

Aslan, ‘Operatörler tüketicileri mağdur etmemeli’

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Muhterem Aslan, mobil telefon operatörlerinden yapılan satın alma işlemlerinde operatörlerin sorumluluğu ile ilgili tüketicilere önemli bilgiler verdi.

Mobil operatörlerin satın alımlarda sorumluluğu bulunuyor

Başkan Aslan, “Gelişen teknoloji ile birlikte artık evlerimizde kullandığımız telefonlar, ceplerimize kadar geldi. Bununla birlikte, artık telefonlarımız üzerinden oyun, müzik gibi birçok şeyi satın almamız da mümkün. Sunulan bu tür hizmetlerde mobil operatörlerin sorumluluğu olup olmadığını tüketiciler merak ediyor.Mobil operatörlerin satın alımlarda sorumluluğu bulunuyor. GSM şebekeleri üzerinden sağlanan katma değerli hizmetlerde, hizmetin içeriği veya mobil şebekelerde kullanımı için gerekli altyapı ve yazılımın içerik sağlayıcı üçüncü firmalardan alındığı ve hizmetten elde edilen gelirlerin belli oranlarda paylaşıldığı model ağırlıklı olarak kullanılıyor. Katma değerli hizmetlerin tüketicilerle abonelik sözleşmesi yolu ile veya tekil içerik satın alınması durumunda mesafeli sözleşme akdedilmek suretiyle sunulmasından ötürü ilgili mevzuatlara uygun hareket edilmelidir’’ diye konuştu.  

‘Tüketiciler yaptıkları alışverişlerde dikkatli olmalı’

Başkan Aslan, son olarak, “İlgili yönetmelikte yer alan maddede, elektronik haberleşme sektöründe faaliyette bulunan sağlayıcıların, katma değerli haberleşme hizmeti sunan sağlayıcılar ile birlikte bu hizmetlerin sunulmasından sorumlu olduğu belirtiliyor. Böylelikle mobil operatörlerin de sorumluluğu, bu noktada ifade ediliyor. Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici haklarının ortaya çıktığı alanlar da artış gösterdi. Biz her zaman söylediğimiz gibi tüketicilerimize, yaptıkları alışverişlerde dikkatli olmaları gerektiğini hatırlatıyoruz” dedi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —