Tarih: 21.01.2021 13:57

BBP Gölcük İlçe Başkanı Şahin Akpınar “KAVAKLI SAHİLİ YOL GENİŞLETME PROJESİNDE KAFAMIZA TAKILAN SORULAR VAR”

Facebook Twitter Linked-in

BBP Gölcük İlçe Başkanı Şahin Akpınar

“KAVAKLI SAHİLİ YOL GENİŞLETME PROJESİNDE KAFAMIZA TAKILAN SORULAR VAR”

BBP Gölcük İlçe Başkanı Şahin Akpınar gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Kavaklı Sahili’nde devam eden yol genişletme çalışması hakkında düşüncelerini dile getiren Başkan Akpınar, “ kavaklı Sahili yol genişletme projesi’nde kafamıza takılan sorular var” dedi.

  “Türkiye’nin salgınla mücadelede başarılı ülkeler arasında”

Akpınar, parti binasında düzenlediği basın toplantısında, Türkiye ve dünyada birçok alanda gelişmeler yaşanmasına rağmen gündemin ilk sırasında yeni tip koronavirüsle (Kovid-19) mücadele olduğunu söyledi. Türkiye’de alınan Kovid-19 tedbirlerinin etkisini gösterdiğini belirten Akpınar, Türkiye’nin salgınla mücadelede başarılı ülkeler arasında olduğunu vurguladı. Sağlık çalışanlarının yıllar sonra da unutulmayacak zor günlerin kahramanları olarak anılacağını ifade eden Akpınar “Yaşananları da dikkate alarak sağlık çalışanlarımızın çalışma şartları, ücretleri ve özlük haklarıyla ilgili dengesizliğin giderilmesini yetki sahiplerine hatırlatmayı bir görev addediyorum.” diye konuştu.

 Doğu Akdeniz’de yaşanan gelişmeleri değerlendirdi

Akpınar, Doğu Akdeniz’de yaşanan gelişmeleri de değerlendirdi. Doğu Akdeniz’in, tıpkı 1800’lü yıllardaki Orta Doğu gibi dünyanın enerji merkezlerinden biri haline geldiğine işaret eden Akpınar, “Küresel emperyalizm, bu yeni enerji sahasının çevresindeki devletlerin yönetimlerini, kendi menfaatlerine göre şekillendirmeye çalışıyor.” ifadelerini kullandı.

“Çiftçinin yatırım ve üretim yapma imkanı zorlaşmıştır”

Çiftçinin, kullanacağı zirai kredilerde ödemesi gereken faiz oranın yıllık yüzde 4,5 olarak belirlendiğini bildiren Akpınar, şöyle devam etti:  “Bu oran, yılbaşı öncesi çiftçinin kullandığı kredilerde ödeyeceği yıllık faiz oranının tam 2 katı oranına isabet etmektedir. Bir taraftan yatırım maliyetlerinin artması, diğer taraftan faiz oranlarının artması ve çiftçimize değişken faizli sözleşme imzalattırılmasıyla çiftçinin yatırım ve üretim yapma imkanı zorlaşmıştır. Ocak’ta artırılan zirai kredi faiz oranları 2021 öncesi yıllık kredi faiz oranlarına geri çekilmelidir. Devletimiz, çiftçimizin önündeki yatırım ve üretime dayalı yatırım finansmanı ve değişken faiz riskini ortadan kaldırmalıdır” dedi.

“Siyasette ve herhangi bir alanda şiddet asla bir metot olmamalıdır”

Son günlerde bazı siyasetçi ve gazetecilere yönelik saldırılar olduğunu ifade eden Akpınar, şunları kaydetti: “İsim telaffuz etme gereği duymadan ve hiçbir ayrım yapmadan saldırıların tümünü kınıyor ve lanetliyorum. Siyasette ve herhangi bir alanda şiddet asla bir metot olmamalıdır. Asla hoş görülmemelidir. Hiç kimse şiddeti tevil etmemeli, gerekçelere bağlamamalı ve mazur görmemelidir. Siyasette, ülkeye, millete ve gelecek nesillere hizmeti seviyesizliğe kurban edemeyiz. Hepimiz sorumlu davranmak zorundayız. Bu, aynı zamanda milletimize karşı görevimizdir” dedi.

“Ford Otosan’ın ceremesini biz çekiyoruz, sefasını ve primini başkaları alıyor”

Başkan Akpınar sözlerinin devamında, “Geçtiğimiz günlerde Sanayi ve Teknoloji Bakanı’mız Sayın Mustafa Varank’ın Başiskele Belediyesi’ne, ilçemizdeki otomobil fabrikası tarafından hibe olarak verilen 71 hibe araç programına biz de katıldık. Başiskele Belediyesi’ne, özelde Başiskele Belediye Başkanı Mehmet Yasin Özlü’yü başarılarından dolayı tebrik ediyorum. Fakat bizim ve hemşerilerimiz açısından anlayamadığımız, hatta kavrayamadığımız bir durumun olduğunu belirtip bu konuda hakkındaki görüşlerimizi, yorumlarımızı da sıralamak istiyorum. Malumunuz bu otomobil fabrikası, depremden sonra Gölcük’e büyük yatırımlarını yapmış, Kavaklı sahili dediğimiz kısımdan Asar Deresi’nin denize döküldüğü alana kadar Gölcük sınırları içerisinde fabrikalaşmış ve büyümüştür. Buraya kadar herhangi bir sıkıntı yok. Hatta bizler de Gölcüklüler olarak ilçemize kattığı katma değer ve istihdam açısından artılarını göz önünde bulundurarak çeşitli nakliyat ve yapılanma kısımlarında fabrikayı mazur görüp gerek sahili işgal etmesi, gerek Denizevler ve Çiftlik olarak bozulan yollarımız, gerekse de şehrimizin içinde gezen koca tırlara rağmen herhangi bir şekilde sesimizi çıkarmadık. En son gelinen noktada, fabrikanın bitiminden Kavaklı sahiline inen yolun kenarlarına baktığımızda, tırlardan perişan olan ve adeta tır parkına dönmüş olan sahile ek olarak yapılan Denizevler kısmının tırlar tarafından işgal edildiği ortada. Mevcut Asar Deresi’nin diğer tarafı, Karaköprü tarafına geçtiğimizde normalde Gölcük sınırları içerisinde yapılan fakat ne hikmetse bittikten sonra Başiskele’ye geçen Başiskele sanayi sitesi, üstüne üstlük yine Gölcük sınırları içerisinde bu otomobil fabrikasının yeni yatırımı diye adlandırılan alanın da Başiskele’ye kalması, hatta ve hatta bize gelmesi gereken 71 hibe aracın bu vesile ile Başiskele’ye gitmesi, hepsinden de öte bu otomobil fabrikasının Gölcük fabrikası diye dünya Gölcük’ü tanımışken şimdi Başiskele’ye addedilmesi, hem şaşkınlık hem de hayretler içerisinde karşıladığımız bir durumdur. Nasıl olur da bizim olan bir şey, gözümüzün önünde Başiskele’ye geçti, anlamakta güçlük çekiyoruz. Ceremesini biz çekiyoruz, sefasını ve primini başkaları alıyor. Bu durumda bizim bu fabrika çevresinde fabrikanın işleyişi ve trafiği açısından zarar görmüş yollarımız, adeta tır parklarına dönen mahallelerimiz ve sahilimizin faturası kime kesilecek?” dedi.

Kavaklı sahili yol genişletme projesinde kafamız takılan sorular var

Kavaklı Sahili’nde devam eden yol genişletme çalışması hakkında düşüncelerini dile getiren Başkan Akpınar, “Bir diğer gördüğümüz önemli sorun ise Kavaklı sahili yol genişletme projesi olarak Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleye çıktığı ve inşaatına başladığı yapımın sahilin sonunda kafelerin olduğu köprünün ayağına kadar gelmesine bir türlü anlam veremedik. Yol genişletme çalışmasının Kongre Sarayı’ndan başlayıp Kazıklı Beyoğlu Deresi’ndeki köprünün ayaklarına kadar gitmesi, bizce yanlış. Derenin karşı tarafında sahil olarak açılan devasa alan, oradaki işletmelerimiz, yol genişletmesi diğer taraf geçmezse ne olacak? Bu yatırımların hepsi boşuna mıydı? Adeta köprünün karşı tarafı tır parkına dönmüş haldeyken orayı kaderine mi teslim edeceğiz? Oradaki fabrikanın yanından Çiftlik Mahallesi’ne bağlanan yol kime ihale edilecek? Denizevler’de yıkılan evlerin olduğu alan nasıl değerlendirilecek? Bizler yeni sahil tarafının çok değerli ve önemli olduğunu düşünüp yol genişletme projesinin mevcut dere üzerindeki köprü ile birlikte genişletilip Denizevler kısmına geçmesini, aynı şekilde otomobil fabrikasının yanından anayola çıkan kısma kadar bağlanıp kaderine terk edilmiş o alanın da belediyemizin himayesi altında olmasını önemli buluyoruz. Tekrar altını çizerek uyarıda bulunuyoruz ki yol genişletme çalışmasını derenin köprünün ayaklarının olduğu tarafta keserlerse arka tarafı kaderine terk etmiş olunur. Bu çalışma bitmeden, hemen köprü ve devamı olan kısım ya fabrikaya ihale edilsin ki onlar bu yolu bozdu, büyük araçların parkı engellensin ve acilen döküm sahası olarak yıkılan binaların alanı da yeşillendirilip çeşitli etkinliklerin ya da turizm yatırımlarının yapılabileceği, belediyemizin kontrolünde korunaklı alan olarak himaye edilsin” dedi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —