• BIST 100

    10642,6%-0,43
  • DOLAR

    40,55% -0,49
  • EURO

    47,59% -0,64
  • GRAM ALTIN

    4341,12% -1,63
  • Ç. ALTIN

    6999,67% -0,32

FORD’UN İKONİK MODELİ CAPRİ, 40 YIL SONRA ELEKTRİKLİ OLARAK GERİ DÖNÜYOR

‘Geleceği Bugünden Yaşatma’ vizyonuyla elektrifikasyonda vites büyüten Ford, Mustang’den sonra bir ikonik modelini daha elektriklendirdi.

Proje ve yatırım 11.07.2024 17:29:00 0
FORD’UN İKONİK MODELİ CAPRİ, 40 YIL SONRA ELEKTRİKLİ OLARAK GERİ DÖNÜYOR

 

Efsanevi Capri’nin ruhunu taşıyan yepyeni ve elektrikli coupe-SUV, markanın köklü geçmişini onurlandırırken geleceği de sıra dışı bir Ford yolculuğuna taşıyor.

Geçmişin nostaljisi ile geleceğin teknolojisi mükemmel bir uyum içinde buluşuyor

Avrupa’da tasarlanıp üretilen ve en ileri teknolojileri içeren Ford’un yeni crossover’ı elektrikli Capri sıradışı bir Ford yolculuğu sunarak geçmişten geleceğe adeta bir köprü kuruyor. Efsanevi Capri’nin ikonik ruhunu modern dokunuşlarla yeniden canlandıran bu şık ve yenilikçi araç, elektrikli araç dünyasına benzersiz bir soluk getiriyor. Şıklığı ve üstün aerodinamiği ile göz kamaştıran elektrikli Capri, performansı ile de heyecan verici bir sürüş deneyimi sunuyor. Ford’un bu sıra dışı aracında, geçmişin nostaljisi ile geleceğin teknolojisi mükemmel bir uyum içinde buluşuyor.

Günlük kullanımda ekstra bir kullanım kolaylığı sağlıyor

Ford’un ikonik kült klasiği Capri’nin hikayesi şimdi coupe SUV tasarımıyla devam ediyor. Minimalist ve lüks bir tasarıma sahip iç mekan, yumuşak dokunuşlu malzemeler ve tek parça ön koltuklarla tamamlanıyor. Ford Capri anahtarsız giriş ve çalıştırma, ısıtmalı ön koltuklar ve direksiyon simidi, çift bölgeli klima, masaj ve hafıza fonksiyonlu sürücü koltuğu gibi özelliklerle üst düzey bir konfor sağlanıyor. Kuralları yeniden yazan Ford’un yeni nesil bilgi eğlence sistemi SYNC Move 1 teknolojisi, 14,6 inçlik orta ekranı ile en konforlu kullanım deneyimini sağlarken, akıllı telefonlar için kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay bağlantıları da kesintisiz entegrasyon sunuyor. Capri’de standart olarak sunulan kablosuz şarj bölmesi, günlük kullanımda ekstra bir kullanım kolaylığı sağlıyor. Yaklaşık 572 litre hacimli bagaj alanı4 gerek şehir içi yolculuklar gerekse arazi maceraları için geniş depolama sunarken; katlanabilir bagaj zemini, ön kol dayanağının altında 17 litrelik dev konsol ve güvenli saklama için gizli kasa da Capri'yi yolculuklar için ideal bir otomobil yapıyor. 12 ultrasonik sensör, 5 kamera ve 3 radar Şerit Değiştirme Asistanı5 ve Çıkış Serbest Uyarısı5 dahil gelişmiş sürücü destek teknolojilerine yardımcı oluyor. 

Üstün elektrikli performans

Kendine has tarzıyla geri dönen efsane Capri performans özellikleriyle de göz dolduruyor. Yeni Ford Capri genişletilmiş menzilli RWD standart paketinde 545 Nm arka tork sağlarken genişletilmiş menzilli AWD Premium paketinde 545 Nm arka tork ve 134 Nm ön tork sağlıyor.Capri güçlü motoru sayesinde standart serisinde 627 km menzile sahip ve elektrik tüketimi 100 km’de 13,3/14,0 kWh olarak sunuluyor. Capri’nin Premium serisinde ise 100 km’de 15,0/15,8 kWh elektrik tüketimi performansına sahip. Lityum-ion NMC batarya tipine sahip olan Capri’nin kullanılabilir batarya kapasitesi 77 kWh olarak sunuluyor. Elektrikli Capri’nin DC şarj süresi ise %10-%80’e yaklaşık 28 dakika sürüyor.Genişletilmiş menzilli Capri RWD tek şarjla 620 kilometreden6 uzun yol yapabilirken genişletilmiş menzilli Capri AWD 185 kW DC hızlı şarj kullanılarak 26 dakikada7 yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edilebiliyor. Ayrıca Capri 340 PS’ye8 varan güçle sadece 5,3 saniyede 0’dan 100 km/saat hıza çıkma kabiliyetine sahip. 

İşlevsel detaylar, gelişmiş sürücü destek özellikleri

Elektrikli araçlar dünyasına yeni bir tarz getirecek Ford’un yeni crossover’ı Capri, standart ve premium olmak üzere iki farklı seri seçeneğiyle ve renk alternatifleriyle satışa sunuluyor. Capri’nin standart paketi 19 inç alaşım jantlar, 17 litrelik merkezi dev konsol saklama alanı, sesli komutla ayarlanabilir 14,6 inç SYNC Move 1 orta ekran ve güvenli My Private Locker (Özel Kasa), masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu, ısıtmalı direksiyon simidi ve ön koltuklar, otomatik kararan dikiz aynası, bağlantılı navigasyon, kablosuz akıllı telefon entegrasyonu gibi çarpıcı detaylar içeriyor.  Capri’nin Premium paketinde standart pakete ek olarak 20 inç alaşım jantlar, ortam aydınlatması, B&O ses sistemi ve eller serbest bagaj açma gibi konfor özellikleri yer alıyor. Ford Capri’nin standart sürücü destek sistemleri arasında sunulan çıkış serbest uyarısı, Dur-Kalk özellikli IACC ve geri görüş kamerası gibi özelliklere ek olarak Premium pakette göz kamaştırmayan uzun huzmeli dinamik Matrix LED far donanımına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Capri’nin güvenlik özellikleri arasında Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çıkış Serbest Uyarısı, Aktif Frenlemeli Çapraz Trafik Uyarısı, Sürücü Dikkat Uyarısı, Kaçış Direksiyon Asistanı, Ön ve arka park sensörleri, Dur - Kalk özellikli Akıllı Adaptif Hız Kontrolü 12, Şerit Çıkış Uyarısı 13, Şeritte Kalma Yardımcısı13, Çarpışma Önleme Yardımcısı, Geri Görüş Kamerası, Geri Fren Asistanı, Seçilebilir Sürüş Modları, Trafik Levhası Tanıma ve Hatalı Yön Uyarısı özellikleri bulunuyor. İsteğe bağlı olarak ise Sanal gösterge paneli, Aktif Park Asistanı ve Şerit Ortalama gibi özellikler tercih edilebiliyor.

Sürüş esnasında dikkatin dağılmaması ve mobil cihazların kullanılmaması gerekir. Olabildiğince sesle kumanda edilen sistemler tercih edilmelidir. Bazı özellikler, araç vitesteyken devre dışı bırakılabilir. Her özellik, tüm cep telefonlarıyla uyumlu olmayabilir.

Aktif data servisi ve uyumlu yazılımı olan telefon gerektirir. SYNC Move kullanım sırasında üçüncü taraf ürünlerini kontrol etmez. Üçüncü taraf ürün ve yazılımlarının işlevlerinden sadece ilgili üçüncü taraflar sorumludur.

Sunulan Qi kablosuz şarj özelliği tüm cep telefonlarıyla uyumlu olmayabilir.

Yük ve taşıma kapasitesi ağırlık ve ağırlık dağılımıyla sınırlıdır. 

Sürücü destek özellikleri takviye amaçlıdır ve sürücünün dikkatinin, muhakemesinin ve araca kumanda etme gerekliliğinin yerini almaz. Bu özellikler, güvenli sürüşün yerini tutmaz. Detaylı bilgi ve sınırlamalar için Kullanıcı Kılavuzuna bakınız.

Tam şarjlı Capri RWD’nin artırılmış menzili bazında. Dünya Harmonize Hafif Araç Test Prosedürüne (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – WLTP) göre tahmin edilen menzil. Belirtilen değerler karşılaştırma amaçlıdır ve sadece aynı teknik prosedürlere göre test edilen diğer araçlarla kıyaslanmalıdır. Gerçekleşen menzil sıcaklık, sürüş davranışı, rota profili, aracın bakım durumu, lityum-ion bataryanın yaşı ve sağlık durumu gibi çeşitli koşullara göre değişebilmektedir. 

Şarj süresi için üreticinin bilgisayar mühendislik simülasyonları esas alınmıştır. Batarya tam kapasiteye ulaşırken şarj hızı düşer. Sizin sonuçlarınız yoğun şarj saatlerine ve bataryanın şarj durumuna göre değişebilir.

Maksimum güç çıktısı ve tork çıktısı ayrı değerlerdir ve eş zamanlı olarak elde edilemeyebilir.

Tam şarjlı Capri AWD’nin artırılmış menzili bazında. Dünya Harmonize Hafif Araç Test Prosedürüne (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – WLTP) göre tahmin edilen menzil. Belirtilen değerler karşılaştırma amaçlıdır ve sadece aynı teknik prosedürlere göre test edilen diğer araçlarla kıyaslanmalıdır. Gerçekleşen menzil sıcaklık, sürüş davranışı, rota profili, aracın bakım durumu, lityum-ion bataryanın yaşı ve sağlık durumu gibi çeşitli koşullara göre değişebilmektedir.

10 Üretim toleranslarına ve isteğe bağlı seçeneklere, vb. donanımlara göre tüm yağların ve sıvıların dolu ve sürücünün 75 kg olduğu varsayılarak en hafif boş ağırlığı temsil eder. Ağırlıklar, panoramik cam tavan içermeyen baz modelin teknik özelliklerini temsil eder.

11 Maksimum çekiş kapasitesi yüke, araç konfigürasyonuna, aksesuarlara ve yolcu sayısına göre değişebilir.

12 Üç saniyeden fazla durulması halinde sistemlerin yeniden devreye girmesi için sürücünün müdahale etmesi ve “RES” tuşuna veya gaz pedalına basması gerekir.

13 Şerit Koruma Sistemi direksiyon hareketlerini kontrol etmez. Sürücü destek özellikleri takviye amaçlıdır ve sürücünün dikkatinin, muhakemesinin ve araca kumanda etme gerekliliğinin yerini almaz. Bu özellikler, güvenli sürüşün yerini tutmaz. Detaylı bilgi ve sınırlamalar için Kullanıcı Kılavuzuna bakınız.

 

Gölcük’te 83 Çocuk İçin Unutulmaz Sünnet Şöleni

Değirmendere’de Kaldırım İşgallerine Müdahale: Zabıta Ekiplerinden Esnafa Uyarı

Dünyaca ünlü Hatay mutfağı Gölcük’e geliyor; BURADA HERKES HATAYLI

Başkan Özlü, Başiskele'deki çalışmaları yerinde inceledi; Başkan Özlü'den Büyükşehir'e teşekkür

Körfez İlimtepe’ye yeni mezarlık

KO-MEK’te yaz coşkusu finalde zirveye çıktı

Kocaeli Büyükşehir, 1 haftada 2 terminali hizmete sundu; Karamürsel Terminali açıldı, ilk sefer Balıkesir’e oldu

İHH Gölcük İlçe Temsilcisi Ahmet Bilgin’den Basın açıklaması; İHH Gölcük Temsilciliği'nden Düzenli Yardım Faaliyetleri sürüyor

Sıcaktan Yere Düşen Ebabil Kuşlarına Zabıta Ekiplerinden Şefkat Eli

Değirmendere Ahmet Akyüz Caddesi'nde Ağaç Tehlikesi Bertaraf Edildi; Zabıta ve Park Bahçeler Ekipleri Hızla Müdahale Etti

Atatürk’ün Karamürsel’e Gelişinin 92. Yıl Dönümü Törenle Kutlandı

OTO GÜLMEK, ARACINIZ BİZİMLE EMİN ELLERDE!

Açık havada sinema keyfi başlıyor

Çınar Akademi’de ücretsiz YKS tercih danışmanlığı başladı

Büyükşehir’le geleneksel sokak oyunları hayat buluyor

Başiskele 3. Yöresel Kültür Festivali Başlıyor

Kombinelere İndirim Geldi

Barış Alıcı Boluspor’da! Deneyimli Kanat Oyuncusu 1. Lig'e Döndü

Selçuk Kösemen’den Yeni Sezon Mesajı: “Herkesin Takdirini Kazanacak Bir Kadro ile Sahada Olacağız”

Kocaelispor’da Kaleye Genç Takviye: SERHAT ÖZTAŞDELEN RESMEN İMZAYI ATTI

Başiskele-İzmit trafiğinde tarihi dönüşüm YILLARIN TRAFİK SORUNU ÇÖZÜLÜYOR

Gölcük’te Çınar Ağacı Faciasında Bir Acı Kayıp Daha; 21 Yaşındaki Seda Karakol, Taburcu Edildikten Sonra Hayatını Kaybetti

GÖLCÜK ANITPARK’TA ENGELLERİ AŞAN SERGİ

Genel Müdür Erkılınç’tan 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı mesajı “Gazeteciler ve Basın Bayramı’nı kutluyorum”

Gölcük’te Zabıta Etiket Denetiminde: Tüketici Hakkı Gözetiliyor

Değirmendere'de Motosiklet Kazası: Sürücü Ağır Yaralandı

İYİ Parti İlçe Başkanı Mustafa Çalışkan, “HAFİF RAYLI SİSTEM UMARIM MAKET ÜZERİNDE KALMAZ”

GÖLCÜK BELEDİYESİ SÜNNET ŞÖLENİ GELENEĞİNİ SÜRDÜRÜYOR

Gölcük Şehit Volkan Tantürk Mesleki ve Teknik Lisesi TECoNaut Projesi’ne ortak oldu

Amiral Sağlam Caddesi’nde Yeni Düzenleme: Dubalar Dikildi

Yükleniyor

Değirmendere’de Kaldırım İşgallerine Müdahale: Zabıta Ekiplerinden Esnafa Uyarı

Sıcaktan Yere Düşen Ebabil Kuşlarına Zabıta Ekiplerinden Şefkat Eli

Değirmendere Ahmet Akyüz Caddesi'nde Ağaç Tehlikesi Bertaraf Edildi; Zabıta ve Park Bahçeler Ekipleri Hızla Müdahale Etti

Değirmendere Yüzbaşılar Sapağı’nda Motosiklet Kazası: 1 Yaralı

Mazgal ve Asfalt Sorunu Çözülmüyor! Cumhuriyet Caddesi’nde Hem Gürültü Hem Tehlike Var

Çınarlık Meydanında ağaç kesim işlemi başladı 29 AĞAÇ ÖNCE BUDANACAK SONRA KESİLECEK

Değirmendere’de ikinci Ağaç dalı kırılma olayı; BÜYÜK PANİK YARATTI

Değirmendere’de ikinci Ağaç dalı kırılma olayı BÜYÜK PANİK YARATTI

Çınarlık Meydanı için karar çıktı; ÇALIŞMALAR YARIN BAŞLIYOR

Vatan Caddesi’nde yanmayan sokak lambası bakım bekliyor

Gölcük Kuyumcular Derneği Başkanı Naim Gürel Yatırım Uyarısı "ALTIN, HER ZAMAN GÜVENLİ LİMANDIR"

Şahin, “SGK, kutusu değişen ilacı artık karşılamıyor, bunun sıkıntısını emeklimiz çekiyor”

Kocaeli Sanayi Odası ve İktisadi Kalkınma Vakfı Başkanı Ayhan Zeytinoğlu,  “ AVRUPA YEŞİL MUTABAKATI NE DURUMDA?”

Gürel,  “Küçük yatırımcı altında kalmaya devam etmeli”

KSO Başkanı Zeytinoğlu haziran ayı dış ticaret verilerini değerlendirdi

TÜED Gölcük Şube Başkanı Ergun Şahin “YÜZDE ORANINDA DEĞİL EŞİT ZAM YAPILMALI”

Gölcük Esnaf Kefalet Kredi Kooperatifi Başkanı Musa Mısırlıoğlu “6 AYDA 174 ESNAFA 108 MİLYON 134 BİN LİRA KREDİ DESTEĞİ SAĞLADIK”

Gülşen Gayrimenkul’ün sahibi Çiğdem Gülşen, “EMLAK PİYASASINDA  DURGUNLUK DEVAM EDİYOR”

TÜED Gölcük Şube Başkanı Ergun Şahin, “ENFLASYON  ORANININ YANINDA SEYYANEN ZAM DA İSTİYORUZ”

Gürel, “Altın uzun vadede her zaman faiz ve dövizden daha karlıdır”

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 36 30 1 5 60 95
2.Fenerbahçe 36 26 4 6 51 84
3.Samsunspor 36 19 10 7 14 64
4.Beşiktaş 36 17 8 11 23 62
5.İstanbul Başakşehir 36 16 14 6 4 54
6.Eyüpspor 36 15 13 8 5 53
7.Trabzonspor 36 13 11 12 13 51
8.Göztepe 36 13 12 11 9 50
9.Rizespor 36 15 17 4 -6 49
10.Kasımpaşa 36 11 11 14 -1 47
11.Konyaspor 36 13 16 7 -5 46
12.Alanyaspor 36 12 15 9 -7 45
13.Kayserispor 36 11 13 12 -12 45
14.Gazişehir Gaziantep 36 12 15 9 -5 45
15.Antalyaspor 36 12 16 8 -25 44
16.Bodrum FK 36 9 17 10 -17 37
17.Sivasspor 36 9 19 8 -16 35
18.Hatayspor 36 6 22 8 -27 26
19.Adana Demirspor 36 3 28 5 -58 2