• BIST 100

    10319,96%1,59
  • DOLAR

    32,25% -0,06
  • EURO

    35,03% -0,06
  • GRAM ALTIN

    2466,16% 0,01
  • Ç. ALTIN

    3948,78% 0,00

Geleneksel medya “duygusal”, dijital medya “hedef odaklı ve ilgi çekici”

Değirmendere 15.04.2023 06:54:00 0
Geleneksel medya “duygusal”, dijital medya “hedef odaklı ve ilgi çekici”
 Sosyal medya seçim kampanyaları için önemli bir araçGeleneksel medya “duygusal”, dijital medya “hedef odaklı ve ilgi çekici”Teknolojinin gelişmesiyle birlikte seçim dönemlerimde kullanılan dil, yöntem ve araçlar da değişiklik gösteriyor. Seçim kampanyalarında kullanılan geleneksel medya ile dijital medyanın farklılıklarını, olumlu ve olumsuz taraflarını değerlendiren Doç. Dr. Gül Esra Atalay sosyal medyanın günümüzde seçim kampanyaları için önemli bir araç haline geldiğini söyledi. Doç. Dr. Gül Esra Atalay, geleneksel medya kampanyalarının, duygusal vurgular ve geniş kitlelere ulaşma hedefiyle yapılırken, dijital medya kampanyalarının daha hedefli, etkileşimli ve ilgi çekici bir yaklaşıma sahip olduğunu söyledi.Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gül Esra Atalay seçim kampanyalarında geleneksel medya ve dijital medyanın etkilerini değerlendirdi.Geleneksel medyada duygusal, dijital medyada doğrudan iletişim Geleneksel medya kampanyalarının, duygusal vurgular ve geniş kitlelere ulaşma hedefiyle yapılırken, dijital medya kampanyalarının daha hedefli, etkileşimli ve ilgi çekici bir yaklaşıma sahip olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Geleneksel medyada, adaylar kampanyalarını tanıtmak için gazete, televizyon, radyo gibi araçlara yöneliyor ve basın toplantıları, röportajlar ve mitingler yoluyla seçmenlere ulaşmaya çalışıyorlar. Bu süreçte adaylar, genellikle seçmenlerin duygusal yanına hitap eden söylemler ve vurgular kullanıyor.” dedi.Sosyal medya seçmene ulaşmak için kullanılıyorDijital medyanınsa son yıllarda seçim kampanyaları için önemli bir araç haline geldiğini kaydeden Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Adaylar artık sosyal medya mecraları, internet siteleri ve diğer dijital platformlar aracılığıyla da seçmenlere ulaşabiliyorlar. Dijital medya, adayların seçmenlerle daha doğrudan ve interaktif bir şekilde iletişim kurmalarına olanak tanıdığı için avantaj sağlayabiliyor.” dedi.Dijital medyanın avantajı hedefli reklamcılıkDijital medyanın siyasal propaganda için en büyük avantajının hedefli reklamcılığa imkân tanıması olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Mikro-profilleme ile sosyal medya kullanıcılarının demografik özelliklerine, ilgi alanlarına ve hatta dünya görüşlerine göre hedefli reklamlar göstermek mümkün olabiliyor. Öte yandan bu süreçler şeffaf olmadığı için demokrasinin altını oyması açısından eleştiriliyor.” şeklinde konuştu.Kampanyalar mecralara ayak uyduruyor Dijital medyada kolaylıkla paylaşılan ve yayılan video ve infografiklerle adayların politikalarını ve söylemlerini daha ilgi çekici ve anlaşılır hale getirebildiklerine dikkat çeken Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Geleneksel medyanın kurallı yapısı seçim kampanyalarının da bu mecralarda belirli bir çizgiye göre hazırlanmasını gerektiriyor. Oysa dijital medya denetimin sınırlı olduğu, sosyal normların gevşetilebildiği platformlar sunuyor. Dolayısıyla siyasal iletişim kampanyaları da bu mecraların yapısına ayak uyduruyor.” dedi. Doç. Dr. Gül Esra Atalay son dönemde siyasetçilerin sosyal medyada kullandıkları mizahi dilin ve üslubun, paylaşımlardaki samimiyetinin bu ayak uydurma girişiminin birer örneğini oluşturduğunu söyledi.Sosyal medya akımları siyasetçiler tarafında da kullanılıyor“Sosyal medyadaki akımların, moda sözcüklerin ve sloganların siyasetçiler tarafından da kullanıldığını görüyoruz” diyen Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Sosyal medyada herhangi bir içeriğin çok sayıda kişiye ulaşabilmesi için ya çok eğlenceli ya da iyi veya kötü anlamda ilgi çekici olması gerekiyor. Siyasetçilerin de bu mecralarda daha fazla görünürlük kazanmak için eğlence (dans, mizah gibi öğeler) ya da ilgi çekmeye yöneldiğine şahit oluyoruz.” şeklinde konuştu.Daha çok kişiye daha hızlı ulaşılmasını sağlarSosyal medyanın günümüzde seçim kampanyaları için önemli bir araç haline geldiğini kaydeden Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medya platformlarının, kampanya mesajlarının hızlı bir şekilde yayılmasını sağladığını ve seçmenlerle doğrudan etkileşim kurulmasına olanak tanıdığını söyledi.  Seçmenle daha fazla etkileşim kuruluyorSosyal medya kullanımının seçim kampanyalarını olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilme potansiyeli taşıdığına dikkat çeken Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medyanın seçim kampanyalarına olumlu etkilerini şöyle sıraladı:-Sosyal medyanın daha geniş kitlelere ulaşmaya imkân vermesi, kampanya mesajlarının hızlı bir şekilde paylaşılabilmesine ve hatta viral olmasına imkân tanıyor.-Sosyal medya yoluyla adaylar seçmenlerle daha fazla etkileşim kurabiliyorlar. Seçmenler kampanya mesajlarına yorum yapabiliyor, paylaşabiliyor veya beğenebiliyorlar. Bu etkileşimler, kampanyaların seçmenlerin dikkatini çekmesine ve destek kazanmasına yardımcı olabilir.-Sosyal medyada siyasal iletişim faaliyetleri geleneksel medyaya göre daha az maliyetle gerçekleştirilebiliyor.Yanlış bilgiler kampanyaların güvenirliğini sarsabilirDoç. Dr. Gül Esra Atalay, sosyal medyanın seçim kampanyalarına olumsuz etkilerini de şöyle sıraladı:-Sosyal medya, seçim dönemlerinde adaylar ya da partilerle ilgili yanlış veya manipüle edilmiş bilgi yayılmasına yol açabiliyor. Bu, seçmenlerin doğru bilgiye erişimini zorlaştırabilir ve kampanyaların güvenilirliğini sarsabilir.-Yine seçim dönemlerinde sosyal medya farklı görüşleri benimseyen seçmenler arasında kutuplaşma ve çatışmalara neden olabilir. Seçmenler, kampanya mesajlarına yorum yaparak veya paylaşarak farklı görüşleri ifade edebilirler. Bu, bazen kutuplaşmaya ve çatışmaya yol açabilir.

TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı Gölcük'te açıldı BU FUARDA BİLİM VAR

GÖLCÜK SGK MÜDÜRÜ ABDULKADİR KAPICIOĞLU OLDU

KSO Başkanı Zeytinoğlu bütçe gerçekleşmelerini değerlendirdi

Ford Otosan’ın taşeron ve tedarikçi firmalarına 89 PERSONEL ALINACAK

Yörük Türkmenler’den Anneler günü kahvaltısı KARAKAYA, “ANNELERİMİZ KUTSALIMIZDIR”

“Uluslararası Aile Haftası” Kocaeli’de kutlandı KOCAELİ TEK SES; “BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ”

Gölcüklü Motorsikletciler, 19 Mayıs'ta gerçekleştireceği KORTEJ HAZIRLIĞINI SÜRDÜRÜYOR

Marmara Şirketler Grubu Marmara Özyurt Akümülatör TURBO AKÜ MİSAFİRLERİNİ ANTALYA DA AĞIRLADI

Başiskele’de Engelliler Haftası’nda Engelsiz Eğlence

Vali Yavuz, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Kocaeli Şubesini Ziyaret Etti

Büyükşehir’den Tasavvuf Müziği Konseri

Büyükşehir’den Müzeler Haftası’na özel etkinlikler

19 MAYIS GENÇLİK KUPASI’NDA ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU

Karamürsel Belediyesi Liseler Arası Müzik Yarışması Düzenlendi

‘’Hizmetlerimizde muhtarlarımızın imzası var’’

Gölcük ADSM’de Hemşireler Günü kutlandı

YILDIZLI, KOCAELİSPOR TARAFTARININ 6222 İSYANINI MECLİSE TAŞIDI !

Turgut Mahallesi’ndeki sahanın üstü kapatılacak

ASKON KOCAELİ’DEN ASKON İZMİR’E ZİYARET

Anka Kadın Veteran Voleybol Takımı Aydın’da şampiyon oldu

Kağıtsporlu bilek güreşçilerden üç Avrupa şampiyonluğu birden geldi

Kağıtspor güreşçisi Hüseyin Gümüşalan Manavgat’tan ikincilikle döndü

Dumlupınarspor, resmen şampiyon

YILDIZLI, KANKO VE ÇİLER KOCAELİSPOR İÇİN ÇORUM’A GİDİYOR

BUGÜN GÖLCÜK’TE VEFAT EDENLER

Gölcük Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Necmi Kocaman “FAİZ GÜNCELLEMESİ ACİLEN GERİ ÇEKİLMELİ”

KANDEMİR” EMLAKÇI OLMAK  İÇİN FIRSAT”

PEHLEVAN, YENİ DEVLET HASTANESİNDE İNCELEMELERDE BULUNDU

Gölcük Huzurevi Yaşatma ve Destekleme Derneği’nden GÖLCÜK HUZUREVİ SAKİNLERİNE ANNELER GÜNÜ JESTİ

Şehir Tiyatroları 7 dalda aday; BU ONUR KOCAELİ ŞEHİR TİYATROLARI’NIN

Yükleniyor

İHH İnsani Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Ahmet Bilgin ÖZGÜRLÜK FİLOSU İLE KUDÜS’E GİDİYOR

Dr. Ekrem Aktuğ’un Kızı Serra Yoğun Bakımda

YILDIZLI, KOMİSYON TOPLANTISI İÇİN KIRGIZİSTAN’A GİDİYOR

HAKEV Yardım Vakfı Gölcük Temsilcisi Burhanettin Çalgan, “BAYRAM ÖNCESİ GAZZE’DEKİ DİN KARDEŞLERİMİZİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRELİM’

Terzioğlu Spor Kulübü’nden Büyük Başarı İKİ ALTIN MADALYA

Çetiner’den Dünya Yaban Hayatı Günü hakkında önemli açıklama ‘BİRÇOK HAYVAN NESLİ TÜKENME TEHLİKESİ İLE KARŞI KARŞIYA’

Ceyhun Konak ve Tayfun Konak Vali Yavuz’a ziyaret ‘TEBRİK EDİYORUM’

Ay, ‘Şaban-ı Şerif Ayı Ümmetin Ayıdır’

Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, ‘SİVİL TOPLUM GÜÇLENMELİ’

Kocaeli’de kick boks fırtınası esti DÖVÜŞÇÜLER RİNGİN TOZUNU ATTIRDI

ÖZBAŞ “HİÇ BATMAYACAK O GÜNEŞ!”

Şehit Deniz Akdeniz Üstgeçidi’nde paslanmalar her geçen gün büyüyor GEÇ KALINMADAN ÖNLEM ALINMALI

Değirmendere sahili yürüyüş yolunda ONARIM ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

Değirmendere Yalı Evleri HUZURU ARAYANLARIN ADRESİ OLUYOR

VATAN CADDESİ SAKİNLERİ YOLLARININ YENİLENMESİNİ İSTİYOR

ELİF NİSA ÇELİK 5 YAŞINDA

Değirmendere Yalı Mahallesi Sakinleri o bölgeye kavşak aynası istiyor

Değirmendere’de küp taş tamiri

Esra Durmuş Sanat Atölyesi Kursiyerleri, SANATA YOLCULUK YAPTI

Gölcük Esnaf Odası Başkanı Necmi Kocaman’dan, İKİ GÜNLÜK BOYKOT ÇAĞRISINA SERT TEPKİ

KSO Başkanı Zeytinoğlu bütçe gerçekleşmelerini değerlendirdi

Ford Otosan’ın taşeron ve tedarikçi firmalarına 89 PERSONEL ALINACAK

Gölcük Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Necmi Kocaman “FAİZ GÜNCELLEMESİ ACİLEN GERİ ÇEKİLMELİ”

KANDEMİR” EMLAKÇI OLMAK  İÇİN FIRSAT”

KSO Başkanı Zeytinoğlu cari denge verilerini değerlendirdi

Gölcük Esnaflar Odası Başkanı Kocaman “FAİZ GÜNCELLEMESİ GERİ ÇEKİLMELİ”

BİLGİN“BU YIL Kİ KURBAN HİSSE BEDELİMİZ BELLİ OLDU”

KURTULUŞ, “GÖLCÜK’TE BALIĞA İLGİ DEVAM EDİYOR”

KSO Başkanı Zeytinoğlu işgücü verileri ile sanayi üretim endeksini değerlendirdi

SATSO’dan KOTO 18. Meslek Komitesi’ne işbirliği ziyareti

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 36 32 1 3 65 99
2.Fenerbahçe 36 29 1 6 61 93
3.Trabzonspor 36 19 13 4 16 61
4.İstanbul Başakşehir 36 17 12 7 11 58
5.Beşiktaş 36 16 13 7 6 55
6.Kasımpaşa 36 15 14 7 -4 52
7.Alanyaspor 36 12 10 14 3 50
8.Rizespor 36 14 15 7 -8 49
9.Sivasspor 36 12 12 12 -10 48
10.Antalyaspor 36 11 13 12 -6 45
11.Adana Demirspor 36 10 12 14 -2 44
12.Samsunspor 36 11 16 9 -8 42
13.Kayserispor 36 11 14 11 -12 41
14.Konyaspor 36 9 14 13 -11 40
15.Ankaragücü 36 8 13 15 -4 39
16.Gazişehir Gaziantep 36 10 18 8 -10 38
17.Fatih Karagümrük 36 9 17 10 -3 37
18.Hatayspor 36 8 15 13 -9 37
19.Pendikspor 36 9 18 9 -30 36
20.İstanbulspor 36 4 25 7 -45 16