Tarih: 31.10.2018 14:19

GFSD’nin yarınki konuğu ünlü Fotoğraf Sanatçısı Aykan Özener

Facebook Twitter Linked-in

GFSD’nin yarınki konuğu ünlü Fotoğraf Sanatçısı Aykan Özener

Gölcük’ün başarılı Derneklerinden birisi olan ve çalışmalarıyla takdir kazanan Gölcük Fotoğraf ve Sinema Sanatı Derneği (GFSD)’nin Başkanı İsmail İkiz dernek çalışmaları hakkında bilgi verdi ve GFSD’nin yarınki konuğu Aykan Özener’i ağırlayacaklarını dile getirdi. 1 Kasım Perşembe (yarın) akşamı GFSD dernek binasında gerçekleştirilecek gösteri ve söyleşi programı saat 19.30’da başlayacak.

Başkan İkiz programa tüm üyeleri ve fotoğrafseverleri davet etti

Gölcük Fotoğraf ve Sinema Sanatı Derneği Başkanı İsmail İkiz dernek çalışmaları hakkında Gazetemize açıklamalarda bulundu. Başkan İkiz, Gazetemize yaptığı açıklamada, “Her sene olduğu gibi dernek çalışmalarımızı gerçekleştirmekteyiz. Üyelerimizi fotoğraf ve uygulama gezilerine, fotoğraf müzeleri ve fotoğraf festivallerine gezi şeklinde götüreceğiz. Her sene dernek çalışmaları kapsamında bu tür geziler düzenliyoruz. Ayrıca GFSD olarak yarın akşam saat 19.30’da dernek binamızda Sayın Aykan Özener’i ağırlayacağız. Sanatçımız “Okul” ve “Kıyıda” konulu gösteri ve söyleşi programını tüm GFSD üyeleriyle paylaşacak. Kendisine davetimizi kırmadığından ötürü teşekkür ediyoruz. Bu akşam gerçekleştireceğimiz programımıza tüm üyelerimizi ve fotoğrafseverleri bekliyoruz” diyerek açıklamasını sonlandırdı.

Aykan Özener kimdir?

1964 Balıkesir doğumludur. Selçuk Üniversitesi Arkeoloji Bölümünden mezun oldu. Yüksek Lisansını “Arkeoloji Biliminde Fotoğraf Teknikleri” adlı teziyle Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Arkeoloji Bölümünde tamamladı. Fotoğraf çalışmalarına 1983 yılında başladı. 1987 yılında AFSAD’a (Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği ) üye olmasıyla fotoğrafta yeni arayışlar içerisine girdi.1987-1995 yıllarında AFSAD çatısı altında sürdürdüğü çalışmalarına bağımsız olarak devam etmektedir.

Aktüel Arkeoloji Dergisi Fotoğraf Editörlüğünü yürütmektedir

Kişisel sergiler açtı ve birçok karma sergiye katıldı. Fotoğrafları başta birçok kitap kapağında ve yayında olmak üzere kullanıldı. Yazıları, kültür ve sanat dergilerinde yayınlandı. Seminerlere katıldı. İçeriğine inandığı yarışmalarda jüri görevlerinde bulundu.
2002-2007 yılları arasında 5 yıl arka arkaya Çanakkale Fotoğraf Festivali’ni düzenledi.
TRT için 13 bölümden oluşan bir temel fotoğraf bilgisi dizisi gerçekleştirdi ve yine TRT için hazırlanan Sagalassos belgeseline yönetmenlik yaptı. On yedi yıl Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde fotoğraf üzerine dersler verdi. Aynı zamanda da yine Çanakkale’de kurduğu Pan Görsel Kültür Derneği’nin yönetim kurulu başkanıdır. Aktüel Arkeoloji Dergisi Fotoğraf Editörlüğünü yürütmektedir.

Birçok bölgede arkeolojik eserlerin fotoğraf arşivinin oluşturulması için çalışmalar yürüttü

Arkeoloji alanında; öğrencilik yıllarında iki yıl boyunca Kelenderis kazılarında, ardından 2006-2015 yılları arasında Assos kazılarında çalıştı. 2006 yılından itibaren ise Prof. Dr. Beate Böchlendorf başkanlığında yürütülen “Troias Bölgesi Bizans Yerleşimleri” temalı yüzey araştırması ekibinde yer almaktadır. Aktuel Arkeoloji Dergisi ekibinin bir parçası olarak, birçok bölgede arkeolojik eserlerin fotoğraf arşivinin oluşturulması için çalışmalar yürüttü. Halen bu ekibin bir parçası olarak ileriye dönük planlamalar yapmaktadır. Ülke genelinde Arkeoloji Fotoğrafçılığının önemini vurgulayan seminerler dizisi gerçekleştirdi ve halen sürdürmektedir.

Kendisine Balıkesir Ulusal Fotoğraf Müzesi’nde bir bölüm ayrılmıştır

Dünyadaki toplumsal, kültürel, siyasi çalkantılara duyarlı, bunlar üzerine kafa yoran bir kişilik. Ancak o duyduğu rahatsızlığı nevrotik tepkilerle ifade eden birisi olmak istemiyor. Fotoğraflarında yaşamın sade, deniz kokusu ve toprak kadar gerçek olan yönünü yansıtarak izleyeni yaşamın özüyle yüzleşmeye çağırıyor. Böylece yarattığı etkinin çok daha derin ve gerçek olduğuna inanıyor. Türkiye’nin görsel hafızasının arşivlenmesi konusuna çok önem vermektedir. Bu konuda birçok yeni planla yolculuğuna devam etmektedir. Uzun zamandır dünya görüşü çerçevesinde oluşan felsefesi gereği fotoğraf disiplinini sanat olarak ele alan çalışmalar yerine, dokümantasyon aracı olarak kullanan çalışmalar üretmektedir. Foto-öykü ve kişisel belgesel yakın durduğu alanlardır. Kendisine Balıkesir Ulusal Fotoğraf Müzesi’nde bir bölüm ayrılmıştır.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —