Tarih: 20.04.2021 11:12

Kocatürk, ‘‘Cayma hakkı tüketicinin en büyük güvencesidir’’

Facebook Twitter Linked-in

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gölcük Şubesi Başkanı Çetin Kocatürk, İnternet alışverişlerinde tüketicilerin sahip olduğu haklar konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

‘İnternet alışverişlerinde güven problemi dikkat çekiyor’

Başkan Kocatürk, ‘Sosyal mesafenin korunmasını gerektiren Koronavirüs (COVID-19) salgını ile birlikte tüketici alışkanlıkları büyük değişime uğradı. 7’den 70’e herkes ihtiyacını alternatifi olmayan alışveriş bir yöntemi haline gelen online alışveriş ile karşıladı. Öyle ki yapılan araştırmalara göre e-ticaret hacminde yüzde 52’ye varan artış gerçekleşti. Bununla birlikte kimi tüketiciler halen e-ticaret platformlarına “güvensiz” gözüyle bakmaya devam ediyor. Yapılan araştırmalar da internet alışverişlerinde güven probleminin olduğunu ortaya koyuyor.
Tüketiciler ödemesini yaptıkları ürünün teslim edilmesi veya tarife uyması noktasında endişe duyuyor. Bu nedenle sosyal mesafeyi koruyamamak pahasına fiziksel mağazalarda saatler süren alışverişle ihtiyacını karşılayabiliyor. Oysa 4077 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ve bu doğrultudaki ikincil düzenlemeler, tüketicilerin haklarını kapsamlı bir şekilde koruyor. Üstelik salgın sürecinde tüketici hakları güçlendirildi.’
‘Cayma hakkı satın alınan ürünün 14 gün içerisinde iade edilebilme imkanı sunar’

Açıklamalarını sürdüren Kocatürk, ‘Cayma hakkını, bir tüketicinin internet alışverişlerindeki en büyük güvencesi olarak da niteleyebiliriz. TKHK madde 48/3 gereği mal satışları bakımından taahhüt edilen süre 30 günü geçemez. Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır. COVID-19 nedeniyle alınan tedbirler kapsamında stok olmaması nedeniyle siparişin teslim edilmesi mümkün olmadığında satıcı tüketiciye durumu üç gün içinde yazılı olarak bildirmeli ve bedeli iade etmelidir.  Tüketicinin cayma hakkı bulunmayan ürünler şöyle;  Kişiye özel olarak üretilen veya özel hale getirilen ürünler, Mayo, iç çamaşırı veya kozmetik gibi hijyenik açıdan hassas ürünler, DVD ve CD gibi çoğaltılabilecek ürünler, Kitap ve dergi gibi basılı ürünler, Yazılım programları,  Son kullanma tarihine sahip, çabuk bozulma riski taşıyan ürünler, Mücevherat, Uçak biletleri, tur ve otel hizmetler.’ dedi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —