10125,46%0,66
34,93% 0,15
36,68% 0,21
2984,30% -0,72
4844,33% -0,71
ARACINIZIN ROT BALANS AYARINI YAPTIRMAYI UNUTMAYIN!
ARACINIZIN ROT BALANS AYARINI YAPTIRMAYI UNUTMAYIN!
İlçemizde uzun yılardır güler yüzlü uzman kadrosuyla Yeni sanayi sitesi E6 Blok 11/6 E/3 adresinde hizmet vermekte olan Gölcük Özer Kardeşler Rot& Balans’ın sahibi Ali Özer araç sahiplerinin uzun yola çıkmadan önce mutlaka rot balans ayarlarına baktırmalarının önemli olduğunu ifade etti.
Güler yüzlü uzman kadrosuyla
İlçemizde uzun yıllardır güler yüzlü uzman kadrosuyla Yeni Sanayi Sitesi E6 Blok 11/6 E/3 adresinde hizmet veren Gölcük Özer Kardeşler Rot& Balans’ın işletmecisi Ali Özer araç sahiplerini uyararak uzun yola çıkmadan önce mutlaka araçlarını rot balans ayarlarını yaptırmalarını tavsiye etti. LastikPark güvencesiyle hizmet vermekte olan Özer Kardeşler Rot& Balans Servisi’nde ayrıca satın alınan her lastiğin sökme takma ve değiştirme işlemlerini tecrübeli elemanlarıyla yapıldığını açıkladılar.
En uygun çözüm en kısa zamanda
Yeni donanım ve araçlarla en iyi hizmetin sunulduğu Özer Kardeşler Rot& Balans Servisi’nde rot ayarı, balans ayarı, far ayarı, jant düzeltme, nitrojen dolumu, akü hizmetinin yanı sıra lastik ve jant hizmeti sunulmakta. Müşteri memnuniyetinin her şeyin önünde geldiğinin bilincinde güler yüzlü uzman personeliyle ferah ve serin bir ortamda, en uygun çözüm en kısa zamanda sunularak karşılanmaktadır.
Rot Ayarı Nedir?
Rot ayarı, aracın direksiyonunun bir yöne çevrildiği zaman tekerleklerinde aynı yöne bakmasını sağlayan ayardır. Böylelikle araç, direksiyonun döndürüldüğü tarafa doğru hareket eder.
Balans Ayarı Nedir?
Balans kelimesi, dilimize İngilizce’den geçmiştir. Balans, denge demektir. Balans, araç tekerlekleri arasında olan açı ve doğrultuların birbirlerine eşit olması olgusudur. Böylelikle araç tekerleklerine eşit miktarda ağırlık dağıtılmış olunur. Balans ayarının bozukluğu, yolda giderken aracın titremesiyle kendisini belli eder. Özellikle hızın artmasıyla birlikte titremenin şiddeti artar ve kendisini daha çok hissettirir. Balans ayarı bozukluğu, ön tekerleklerden kaynaklanıyorsa daha çok ön kısımda; arka tekerleklerden kaynaklanıyorsa daha çok arka kısımda kendisini hissettirir.
Rot-Balans ayarı bozuk olduğu zaman; araç yolda giderken hissedilebilecek derecede titreme yapar ve ya düz giderken sağa ya da sola çeker. Bu durum zaten şoförün dikkatini çekecektir ve kendisini güvende hissetmemesine sebep olacaktır. Uzmanlara göre, 5.000-10.000 km’de bir aracın rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerekmektedir. Eğer çukurlu ve engebeli yollardan devamlı yolculuk edilmekteyse rot balans ayarının daha kısa sürede bir kontrol edilmesi uygun olacaktır.
Rot-Balans ayarı bozulmamış olan bir araçta, tekerleklerin arasında açı ve uzaklık farkı bulunmaz. Şayet araçta bu ayar bozulmuşsa; araç düz yolda giderken sağa ya da sola çekme yapabilir, eğer bozukluk ileri seviyedeyse virajlarda savrulmaya neden olabilir. Rot-Balans ayarının bozuk olması, aracın tekerlek dişlerinin sıyrılmasına ve tekerleklerin olması gerekenden çok daha çabuk eskimesine neden olabilir. Rot-Balans ayarının bozulmasıyla birlikte dönüşlerde aracın tekerleklerinden birtakım sesler gelmeye başlar. Zamanla direksiyon doğrultusuyla, tekerleklerin doğrultusu arasında fark oluşur.
Rot Ayarının Yapılması
Rot ayarının yapılmasından önce araç, bu ayarın yapılacağı istasyona geçirilir. Bu konuda uzmanlaşmış olan kişilerce sorunun rot ayarı kaynaklı mı yoksa başka bir sorundan mı kaynaklandığı tespit edilir. Rot ayarlarının bozuk olduğu tespit edilince; farklı sensörler yardımıyla aracın tekerlekleri, rot ayarı programının olduğu bir bilgisayara bağlanır. Bu bilgisayarda rot ayarının bozukluk derecesi tespit edilir. Sonrasında rot ayarının yapılmasına başlanır. Her 2 tekerleğinde birbirine paralel duruma getirilmesiyle rot ayarı tamamlanır.
Balans Ayarının Yapılması
Balans ayarının yapılmasından önce, aracın tüm tekerlekleri sökülür. Balans ayarının gerçekleştirileceği kısma bu tekerlekler yerleştirilir. Sonrasında lastik basınçlarının ve jantlarının normal olup olmadığına bakılır. Şayet herhangi bir bozukluk varsa gerekli olan düzeltme yapılır. Sonrasında bu cihazlarda tekerlekler döndürülür. Tekerleklerin dönüşü esnasında bilgisayara bağlı olan cihaz, balans ayarının bozukluk derecesini tespit eder. Ustalar tekerleklerin gerekli olan kısımlarına uygun olan ağırlıkları yerleştirirler ve balans ayarını tamamlarlar. Bu şekilde gerçekleştirilen balans ayarına dinamik balans ayarı denilir.