Levent Akbay

Tarih: 23.05.2024 16:53

-Olay aydınlanabilir mi?

Facebook Twitter Linked-in

Tarih: 21 Ekim 2014. Yer; Moskova Vnukova Havalimanı. Saat; gece yarısından hemen sonra…  VIP yolculara hizmet veren Falcon-50 tipi özel jet Paris’e gitmek üzere piste yöneldi. Uçak 250 km hızla pistin ortasına ulaştığında karşısına kar küreme aracı çıktı. Kaçınılmaz çarpışma. Birkaç metre havalanan uçak alevler içerisinde piste geri çakıldı. Kar küreme aracının şoförü sarhoş çıktı.’ Şoför ve hava trafik kontrol kulesinin ortak hatası’ denildi. Şoför yara almadan kurtuldu. Bir yolcu ve iki pilot ve bir hostes hayatını kaybetti. Hayatını kaybeden yolcu dünya petrol devlerinden Total’in CEO’su Christophe de Margerie idi. ‘Büyük bıyık’ lakaplı CEO, o günlerde Batı’nın Rusya’ya uygulayacağı yaptırımlara karşı çıkıyordu. Olay aydınlanamadı. 

 

Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis’in 17 Şubat 1993 tarihinde içinde bulunduğu Beechcraft B200 King Air tipi uçak   kalkıştan hemen sonra Ankara’nın içine düştü. Olay aydınlanamadı. Bitlis, Irak’ta ABD operasyonları yürüten ‘Çekiç Güç’e karşıydı. Irak’ın Selahattin kentine helikopterle giderken ABD uçaklarının tacizine maruz kalmış ve helikopteri indirilmeye çalışılmıştı. Olay aydınlanamadı. 

Rus paralı askerler örgütü Wagner’in komutanı Yevgeni Viktoroviç Prigojin Rusya-Ukrayna savaşının hemen ardından bazı komutanları suçladıktan sonra ordusu ile Moskova’ya yürüdü. 200 kilometre kala durdu. Putin ile arası bozuldu. Sonra Putin tarafından affedildi. İsyandan 2 ay sonra 24 Ağustos 2023’te Moskova’dan Sen Petersburg’a giden Prigojin ve 7 Wagner komutanını taşıyan özel jeti, kalkıştan 30 dakika sonra düştü. Malum sonuç. Olay aydınlanamadı. 

Buna benzer daha çok örnekler var.  Ancak devlet başkanları veya aynı önemdeki kişilerin hayatlarını kaybettiği uçak ve helikopter kazaları geçen yaklaşık 100 yıllık sürede 20 kadar.

Devlet başkanlarının hayatlarını yitirmesine neden olan ölümlü kazaların hangileri gerçek kaza, hangileri suikast? Birkaç istisna dışında net olarak yanıt vermek mümkün olamadı. 

Bu arada listeye dikkat ederseniz Avrupa (İsveç ve Polonya ile BM Genel Sekreterini dışarıda tutarsak) ve Kuzey Amerika ile Pasifik dışında ve çok büyük çoğunlukla “sorunlu coğrafyalardaki” devlet başkanlarının uçak ya da helikopter kazalarında hayatlarını kaybettiğini görüyoruz. 

Bunlara son olarak İran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi de eklendi. 

Sizce olay aydınlanabilir mi?

 

Levent AKBAY

akbaylev@gmail.com

 

 

 


Orjinal Köşe Yazısına Git
— KÖŞE YAZISI SONU —